
Sahkoryyppy
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Sahkoryyppy
Tuossa rotanpesia konehuoneen puolella purkaessa tuli kohdalle sahkoryypyn kytkenta. Saako se tarpeeksi virtaa virtalukolta tulevan kaynnissa kuuman piuhan kautta? Sama piuha, joka menee regulattorille heratteeksi jne.. Nykyisin se taitaa olla kiinni starttireleen I terminaalissa, joka selittaisi huonon startin. Manuaalissa puhuttiin hyvasta 12V lahteesta, joka alkoi soittamaan kelloja, etta taa vehje saattaa imea virtaa enempi kuin vilkun polttimo.. 

Kuten suomen kesässäSpeedy kirjoitti:Veekoo, ota koko ryyppysysteemi poijjes läppineen kaikkineen, ja tosiviilaajat sahaavat vielä ryyppytorninkin irtisuht lämpimissä oloissa tuo ryypyke on aiivan turha.


Go tell Alice....
Laitat sen vaijerille kuten minä toimii varmasti, eikä siitä ryyppy läpästä ole mitään haittaa ajolle,ne pannut jokka käy läihalla on ryyppy aamusta tarpeen, taas ne jokka ryystää bensaa niin että tulee mustasavu putkista, ei sitten tarvia sitä ryyppyä.veekoo kirjoitti:Muttakun taalla on niin markaa ja kylmaa. Ainakin viela pari viikkoa...![]()
![]()
Mites em. kurkuttimen saisi parhaiten pois toiminnasta? Maapiuha irti ja pihdeilla lappa pystyyn?
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
hmm. Niin. Useimmiten riittävä alipaine aukaisee ryyppyläpän, eli vastassa hentoinen jousi. ...ja tuskin häiritsee starttaamista tuon laitteen virrankulutus.200cid kirjoitti:mulla ainakin aukeaa se ryypyn läppä ihan mekaanisestikin kun vaan painaa tarpeeks kaasua niin ei tarvii mitään viritelmiä. samassa vivustossa kaasuläpän kanssa. varmasti on kylläkin eri kaasari mutta muuten vaan tieto-isku...

tällainen perus-juttu että kaasarin korjaus-sarja kannattaa aina hommata ja sen pulikoiden vaihto on suht helppo homma. vähän joutuu pähkäilemään mutta on vaivan arvoista. maksaa 20-50$ ehkä? ainakin auttoi itsellä vääntö-ongelmaan ja reagoi muutenkin paremmin. ja paineilmalla putsaus. heh.. sillonen muija katto vähä kieroon kun oli kaasari levällään ruokapöydällä. 

KUKA V*TUN TUNING?!
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Nyt on tullut hieman enempi pengottua konetta:Antti66HT kirjoitti:Minkäslainen se alavääntö sitten oikein on ?
Kerros lisää koneesta.
- Lohko 80 luvun (?) alun 302
- Imusarja edelbrock performer
- Kaasari Holley 4bbl 600cfm (?)
- Ilmanputsari Edelbrockin karpasensilma (K&N 14" hipo tilattu)
- Shorty headerit ja perassa Flowmasterit (?) H-putkella
Tyhjakaynti on siis ihan ok ja kun antaa happea, niin ainakin 5000 rpm asti vetaa kuin irlantilainen guinnesia. Valilla 800-2000 rpm kuitenkin vaanto on kehnonpuoleinen, eli joutuu joko antamaan jenkaa ja/tai luistattamaan kytkinta. Maantieajossa joutuu ajamaan "raskaalla" kaasulla, mutta moottoritiella (rpm yli 2000) vetaa vitosellakin ihan hyvin.
Tietty voi olla, etta olen vaan tottunut liikaa uudempiin atk ohjattuihin kaseihin?

Kamppis saisi varmaan p-halvauksen, jos bensanhajuinen kaasari ilmestyisi keittioon. Pienemmistakin on tullut jo "hellasaroa". Pitais varmaan muuttaa sen tyttokaverin kamppikseksi, se vaikuttaa paremmin ymmartavaiselta...

veekoo kirjoitti:
Kamppis saisi varmaan p-halvauksen, jos bensanhajuinen kaasari ilmestyisi keittioon. Pienemmistakin on tullut jo "hellasaroa". Pitais varmaan muuttaa sen tyttokaverin kamppikseksi, se vaikuttaa paremmin ymmartavaiselta...






Olehan varovainen ettei satu mitään.

Tee niinkuin Roki jo edellä ehdottikin eli ryyppy ihan käsikäyttöiseksi.
-Jukka-
Oiskohan tossa kuitenkin jotain hämärää, oman foxin maatalousmoottori vetää 1000-6000 ihan ok, od:lla ajelee kaupungissa kait kuuttakymppiä 1krpm kiekkamittarissa ja silti siitä jaksaa lähteä ilman mitään ongelmia tai kytkimen kanssa pelailemista. Maantielläkin mennään alle satasen nopeuksia reilusti alle 2krpm, 2krpm on satku. käy ettimässä siihen myöhempien explorerin 5.0 pannu niin saat gt40p-kannetkinveekoo kirjoitti: Tyhjakaynti on siis ihan ok ja kun antaa happea, niin ainakin 5000 rpm asti vetaa kuin irlantilainen guinnesia. Valilla 800-2000 rpm kuitenkin vaanto on kehnonpuoleinen, eli joutuu joko antamaan jenkaa ja/tai luistattamaan kytkinta. Maantieajossa joutuu ajamaan "raskaalla" kaasulla, mutta moottoritiella (rpm yli 2000) vetaa vitosellakin ihan hyvin.
Tietty voi olla, etta olen vaan tottunut liikaa uudempiin atk ohjattuihin kaseihin?Luulisi kuitenkin, etta 1000-2000 rpm voisi ajaa tasaista kruisailua ilman kengurubensaa tai "vedatysta"..?

Go tell Alice....
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Tai joku rutatun 04 cobran EFI...Aku_81 kirjoitti: Oiskohan tossa kuitenkin jotain hämärää, oman foxin maatalousmoottori vetää 1000-6000 ihan ok, od:lla ajelee kaupungissa kait kuuttakymppiä 1krpm kiekkamittarissa ja silti siitä jaksaa lähteä ilman mitään ongelmia tai kytkimen kanssa pelailemista. Maantielläkin mennään alle satasen nopeuksia reilusti alle 2krpm, 2krpm on satku. käy ettimässä siihen myöhempien explorerin 5.0 pannu niin saat gt40p-kannetkin

