Sahkoryyppy

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Sahkoryyppy

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Tuossa rotanpesia konehuoneen puolella purkaessa tuli kohdalle sahkoryypyn kytkenta. Saako se tarpeeksi virtaa virtalukolta tulevan kaynnissa kuuman piuhan kautta? Sama piuha, joka menee regulattorille heratteeksi jne.. Nykyisin se taitaa olla kiinni starttireleen I terminaalissa, joka selittaisi huonon startin. Manuaalissa puhuttiin hyvasta 12V lahteesta, joka alkoi soittamaan kelloja, etta taa vehje saattaa imea virtaa enempi kuin vilkun polttimo.. :)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Veekoo, ota koko ryyppysysteemi poijjes läppineen kaikkineen, ja tosiviilaajat sahaavat vielä ryyppytorninkin irti :shock: suht lämpimissä oloissa tuo ryypyke on aiivan turha.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Speedy kirjoitti:Veekoo, ota koko ryyppysysteemi poijjes läppineen kaikkineen, ja tosiviilaajat sahaavat vielä ryyppytorninkin irti :shock: suht lämpimissä oloissa tuo ryypyke on aiivan turha.
Kuten suomen kesässä :lol: Kyllä tuntui voksi käynnistyvän ilman ryyppyäkin viime kesänä aivan kiltisti, kuten kuulemma jo vuodesta 92 alkaen :wink:
Go tell Alice....
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

8) nimenomaan! moon ollu aina kova heittämään läppää, nimittäin ryyppyläppää, jokaisesta omistamastani mehumaijjasta oon ruuvannu tuon lärpäkkeen vex
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Muttakun taalla on niin markaa ja kylmaa. Ainakin viela pari viikkoa... :D :) :)

Mites em. kurkuttimen saisi parhaiten pois toiminnasta? Maapiuha irti ja pihdeilla lappa pystyyn? :)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

veekoo kirjoitti:Muttakun taalla on niin markaa ja kylmaa. Ainakin viela pari viikkoa... :D :) :)

Mites em. kurkuttimen saisi parhaiten pois toiminnasta? Maapiuha irti ja pihdeilla lappa pystyyn? :)
Laitat sen vaijerille kuten minä toimii varmasti, eikä siitä ryyppy läpästä ole mitään haittaa ajolle,ne pannut jokka käy läihalla on ryyppy aamusta tarpeen, taas ne jokka ryystää bensaa niin että tulee mustasavu putkista, ei sitten tarvia sitä ryyppyä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

mulla ainakin aukeaa se ryypyn läppä ihan mekaanisestikin kun vaan painaa tarpeeks kaasua niin ei tarvii mitään viritelmiä. samassa vivustossa kaasuläpän kanssa. varmasti on kylläkin eri kaasari mutta muuten vaan tieto-isku... :)
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

200cid kirjoitti:mulla ainakin aukeaa se ryypyn läppä ihan mekaanisestikin kun vaan painaa tarpeeks kaasua niin ei tarvii mitään viritelmiä. samassa vivustossa kaasuläpän kanssa. varmasti on kylläkin eri kaasari mutta muuten vaan tieto-isku... :)
hmm. Niin. Useimmiten riittävä alipaine aukaisee ryyppyläpän, eli vastassa hentoinen jousi. ...ja tuskin häiritsee starttaamista tuon laitteen virrankulutus. :?
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Joops. Ei ole sahkosta kiinni, jos se ryyppy ei pelaa. Piuhat tsekattu ja hk. Nasta laudassa toimii hyvin ja tyhjakayntikin on ok, eli huono alavaanto on lahtoisin jostain muualta.. Alipainepuoli nayttaisi olevan ok. Hmm.. :(
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Minkäslainen se alavääntö sitten oikein on ?

Kerros lisää koneesta.
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

tällainen perus-juttu että kaasarin korjaus-sarja kannattaa aina hommata ja sen pulikoiden vaihto on suht helppo homma. vähän joutuu pähkäilemään mutta on vaivan arvoista. maksaa 20-50$ ehkä? ainakin auttoi itsellä vääntö-ongelmaan ja reagoi muutenkin paremmin. ja paineilmalla putsaus. heh.. sillonen muija katto vähä kieroon kun oli kaasari levällään ruokapöydällä. :lol:
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Antti66HT kirjoitti:Minkäslainen se alavääntö sitten oikein on ?

Kerros lisää koneesta.
Nyt on tullut hieman enempi pengottua konetta:
- Lohko 80 luvun (?) alun 302
- Imusarja edelbrock performer
- Kaasari Holley 4bbl 600cfm (?)
- Ilmanputsari Edelbrockin karpasensilma (K&N 14" hipo tilattu)
- Shorty headerit ja perassa Flowmasterit (?) H-putkella

Tyhjakaynti on siis ihan ok ja kun antaa happea, niin ainakin 5000 rpm asti vetaa kuin irlantilainen guinnesia. Valilla 800-2000 rpm kuitenkin vaanto on kehnonpuoleinen, eli joutuu joko antamaan jenkaa ja/tai luistattamaan kytkinta. Maantieajossa joutuu ajamaan "raskaalla" kaasulla, mutta moottoritiella (rpm yli 2000) vetaa vitosellakin ihan hyvin.

Tietty voi olla, etta olen vaan tottunut liikaa uudempiin atk ohjattuihin kaseihin? :shock: Luulisi kuitenkin, etta 1000-2000 rpm voisi ajaa tasaista kruisailua ilman kengurubensaa tai "vedatysta"..?

Kamppis saisi varmaan p-halvauksen, jos bensanhajuinen kaasari ilmestyisi keittioon. Pienemmistakin on tullut jo "hellasaroa". Pitais varmaan muuttaa sen tyttokaverin kamppikseksi, se vaikuttaa paremmin ymmartavaiselta... :lol:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

veekoo kirjoitti:
Kamppis saisi varmaan p-halvauksen, jos bensanhajuinen kaasari ilmestyisi keittioon. Pienemmistakin on tullut jo "hellasaroa". Pitais varmaan muuttaa sen tyttokaverin kamppikseksi, se vaikuttaa paremmin ymmartavaiselta... :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Olehan varovainen ettei satu mitään. :wink:

Tee niinkuin Roki jo edellä ehdottikin eli ryyppy ihan käsikäyttöiseksi.
-Jukka-
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

veekoo kirjoitti: Tyhjakaynti on siis ihan ok ja kun antaa happea, niin ainakin 5000 rpm asti vetaa kuin irlantilainen guinnesia. Valilla 800-2000 rpm kuitenkin vaanto on kehnonpuoleinen, eli joutuu joko antamaan jenkaa ja/tai luistattamaan kytkinta. Maantieajossa joutuu ajamaan "raskaalla" kaasulla, mutta moottoritiella (rpm yli 2000) vetaa vitosellakin ihan hyvin.

Tietty voi olla, etta olen vaan tottunut liikaa uudempiin atk ohjattuihin kaseihin? :shock: Luulisi kuitenkin, etta 1000-2000 rpm voisi ajaa tasaista kruisailua ilman kengurubensaa tai "vedatysta"..?
Oiskohan tossa kuitenkin jotain hämärää, oman foxin maatalousmoottori vetää 1000-6000 ihan ok, od:lla ajelee kaupungissa kait kuuttakymppiä 1krpm kiekkamittarissa ja silti siitä jaksaa lähteä ilman mitään ongelmia tai kytkimen kanssa pelailemista. Maantielläkin mennään alle satasen nopeuksia reilusti alle 2krpm, 2krpm on satku. käy ettimässä siihen myöhempien explorerin 5.0 pannu niin saat gt40p-kannetkin :wink:
Go tell Alice....
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Aku_81 kirjoitti: Oiskohan tossa kuitenkin jotain hämärää, oman foxin maatalousmoottori vetää 1000-6000 ihan ok, od:lla ajelee kaupungissa kait kuuttakymppiä 1krpm kiekkamittarissa ja silti siitä jaksaa lähteä ilman mitään ongelmia tai kytkimen kanssa pelailemista. Maantielläkin mennään alle satasen nopeuksia reilusti alle 2krpm, 2krpm on satku. käy ettimässä siihen myöhempien explorerin 5.0 pannu niin saat gt40p-kannetkin :wink:
Tai joku rutatun 04 cobran EFI... 8) Eijei, kylla toi pitaa jossain vaiheessa selvitaa, se on osa Harrastusta.. :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Vastaa Viestiin