Kenelle C6:n kunnostus/kiristystyö?
-
- Aktiivi
- Viestit: 42
- Liittynyt: 07 Marras 2004, 09:33
- Auto: 69 Sportsroof big-block
- Paikkakunta: HELLsinki
Kenelle C6:n kunnostus/kiristystyö?
Moro.
Mitä firmaa tai yksityistä te kokeneemmat (tai ainakin paremmin tietävät) suosittelisitte peruskunnostamaan ja "kiristämään/virittämään" C6-vaihteisto?
Mielestäni ehdoton edellytys tekijälle, jolle sen annan tehtäväksi, on, että kaverilla/firmalla on paljon kokemusta C6:ista. Eli pitää mielestäni tietää täysin ja tarkasti, millainen ko. loota on, mistä sitä pitää kiristää ja mitä siihen laittaa. Lisäksi lootan tulee kestää laiton jälkeen reilu (yli 750Nm & yli 550hp) voima.
Laittajan tulee olla Vantaa - Ikaalinen -akselilla.
Toisaalta, maksaakaan ei tietenkään saisi juuri mitään... Nojoo, laadusta tietenkin kannattaa aina kohtuullisesti maksaa.
Lisäksi: Olen kuullut, että vaihteiston asennus olisi hyvin tarkkaa puuhaa,jos laatikon haluaa kestämään. Onko todella näin??
Mitä firmaa tai yksityistä te kokeneemmat (tai ainakin paremmin tietävät) suosittelisitte peruskunnostamaan ja "kiristämään/virittämään" C6-vaihteisto?
Mielestäni ehdoton edellytys tekijälle, jolle sen annan tehtäväksi, on, että kaverilla/firmalla on paljon kokemusta C6:ista. Eli pitää mielestäni tietää täysin ja tarkasti, millainen ko. loota on, mistä sitä pitää kiristää ja mitä siihen laittaa. Lisäksi lootan tulee kestää laiton jälkeen reilu (yli 750Nm & yli 550hp) voima.
Laittajan tulee olla Vantaa - Ikaalinen -akselilla.
Toisaalta, maksaakaan ei tietenkään saisi juuri mitään... Nojoo, laadusta tietenkin kannattaa aina kohtuullisesti maksaa.
Lisäksi: Olen kuullut, että vaihteiston asennus olisi hyvin tarkkaa puuhaa,jos laatikon haluaa kestämään. Onko todella näin??
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Jannen kanssa tästä on ollut puhetta mutta sanotaan nyt että muutkin kuulee... Suojanen Kitinojalla, Vilenius Jarmo Lahden suunnalla, Tradeparts Hamina ja Niemensivu Ulvila. Näillä onnistuu varmasti. Sitten on Wiikin Pekan entinen firma Harjavallassa mutta sen nykyistä nimeä en tiedä, tietääkö joku?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Minä mitään tomaattilaatikoista tiedä, mutta
Em. lisäksi mieleen tulee Vantaalla Jaakko Husson Helsinki Automatic Center.
Niin ja jos voimaa pitää siirtää lähinnä vaan reilut 400m, niin mieleen pälähti myös vaihtaa C6 Antti Kivinummen SimunaGlideen.
Em. lisäksi mieleen tulee Vantaalla Jaakko Husson Helsinki Automatic Center.
Niin ja jos voimaa pitää siirtää lähinnä vaan reilut 400m, niin mieleen pälähti myös vaihtaa C6 Antti Kivinummen SimunaGlideen.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Ei taida tulla pelkän suoran pöyhimiseen tuo laite??? Höh, C6:sta saa loistavan kiihdytyslaatikon jos haluaa, se vaan maksaa mutta kyllä siitä hyvän saa. Mielenkiintoisia manuaaleja löytyy myös kuten jerico, g-force ja libertyArto65FB kirjoitti:Niin ja jos voimaa pitää siirtää lähinnä vaan reilut 400m, niin mieleen pälähti myös vaihtaa C6 Antti Kivinummen SimunaGlideen.

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Eikös Ikaalisissa ole automaatti-spesialisti Veijo Koski (nimestä en 100%:n varma), jolla on firma K:n Moottori, spec. automaattilaatikot. En tiedä osaako viritellä/vahvistaa, mutta kehui tehneensä laatikkohommia Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassakin.
ps. Ensinäkemällä kannattaa muistaa, että ulkonäkö voi pettää
ps. Ensinäkemällä kannattaa muistaa, että ulkonäkö voi pettää

-
- Aktiivi
- Viestit: 42
- Liittynyt: 07 Marras 2004, 09:33
- Auto: 69 Sportsroof big-block
- Paikkakunta: HELLsinki
[quote="Fastback"][quote="Arto65FB"]Niin ja jos voimaa pitää siirtää lähinnä vaan reilut 400m, niin mieleen pälähti myös vaihtaa C6 Antti Kivinummen SimunaGlideen.[/quote]Ei taida tulla pelkän suoran pöyhimiseen tuo laite??? Höh, C6:sta saa loistavan kiihdytyslaatikon jos haluaa, se vaan maksaa mutta kyllä siitä hyvän saa. Mielenkiintoisia manuaaleja löytyy myös kuten jerico, g-force ja liberty
[/quote]
Juu ei tule pelkään suoraan ajamiseen tää laite ei. Päinvastoin, mutkateille (siksipä laitatan alustan kunnolla kuntoon).
Nyt näistä nimistä taitaa olla runsauden pula...
Mutta anyway, kiitoksia vinkeistä.

Juu ei tule pelkään suoraan ajamiseen tää laite ei. Päinvastoin, mutkateille (siksipä laitatan alustan kunnolla kuntoon).
Nyt näistä nimistä taitaa olla runsauden pula...
Mutta anyway, kiitoksia vinkeistä.
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
- Esaleeni 27
- Addikti
- Viestit: 312
- Liittynyt: 15 Heinä 2004, 01:43
- Auto: Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 2010
Chevy hot-rod 30
Chrysler 04
Chevy 6.6 2010 - Paikkakunta: Oulu/Kiiminki