Kenelle C6:n kunnostus/kiristystyö?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
JKHarleyD
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 07 Marras 2004, 09:33
Auto: 69 Sportsroof big-block
Paikkakunta: HELLsinki

Kenelle C6:n kunnostus/kiristystyö?

Viesti Kirjoittaja JKHarleyD »

Moro.

Mitä firmaa tai yksityistä te kokeneemmat (tai ainakin paremmin tietävät) suosittelisitte peruskunnostamaan ja "kiristämään/virittämään" C6-vaihteisto?

Mielestäni ehdoton edellytys tekijälle, jolle sen annan tehtäväksi, on, että kaverilla/firmalla on paljon kokemusta C6:ista. Eli pitää mielestäni tietää täysin ja tarkasti, millainen ko. loota on, mistä sitä pitää kiristää ja mitä siihen laittaa. Lisäksi lootan tulee kestää laiton jälkeen reilu (yli 750Nm & yli 550hp) voima.

Laittajan tulee olla Vantaa - Ikaalinen -akselilla.

Toisaalta, maksaakaan ei tietenkään saisi juuri mitään... Nojoo, laadusta tietenkin kannattaa aina kohtuullisesti maksaa.

Lisäksi: Olen kuullut, että vaihteiston asennus olisi hyvin tarkkaa puuhaa,jos laatikon haluaa kestämään. Onko todella näin??
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

Kauno Koskinen, Hartola.
Numero ja muut yhteystiedot löytyy googlettamalla...
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja mussette »

Aja Ikaalisten ohi ja vie Suojaselle Kitinojalle. :D
Vanhoja Fordeja
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Jannen kanssa tästä on ollut puhetta mutta sanotaan nyt että muutkin kuulee... Suojanen Kitinojalla, Vilenius Jarmo Lahden suunnalla, Tradeparts Hamina ja Niemensivu Ulvila. Näillä onnistuu varmasti. Sitten on Wiikin Pekan entinen firma Harjavallassa mutta sen nykyistä nimeä en tiedä, tietääkö joku?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Minä mitään tomaattilaatikoista tiedä, mutta

Em. lisäksi mieleen tulee Vantaalla Jaakko Husson Helsinki Automatic Center.

Niin ja jos voimaa pitää siirtää lähinnä vaan reilut 400m, niin mieleen pälähti myös vaihtaa C6 Antti Kivinummen SimunaGlideen.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Arto65FB kirjoitti:Niin ja jos voimaa pitää siirtää lähinnä vaan reilut 400m, niin mieleen pälähti myös vaihtaa C6 Antti Kivinummen SimunaGlideen.
Ei taida tulla pelkän suoran pöyhimiseen tuo laite??? Höh, C6:sta saa loistavan kiihdytyslaatikon jos haluaa, se vaan maksaa mutta kyllä siitä hyvän saa. Mielenkiintoisia manuaaleja löytyy myös kuten jerico, g-force ja liberty :roll:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
foxi-82
Addikti
Viestit: 196
Liittynyt: 17 Touko 2005, 22:00
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja foxi-82 »

Eikös Ikaalisissa ole automaatti-spesialisti Veijo Koski (nimestä en 100%:n varma), jolla on firma K:n Moottori, spec. automaattilaatikot. En tiedä osaako viritellä/vahvistaa, mutta kehui tehneensä laatikkohommia Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassakin.
ps. Ensinäkemällä kannattaa muistaa, että ulkonäkö voi pettää :lol:
JKHarleyD
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 07 Marras 2004, 09:33
Auto: 69 Sportsroof big-block
Paikkakunta: HELLsinki

Viesti Kirjoittaja JKHarleyD »

[quote="Fastback"][quote="Arto65FB"]Niin ja jos voimaa pitää siirtää lähinnä vaan reilut 400m, niin mieleen pälähti myös vaihtaa C6 Antti Kivinummen SimunaGlideen.[/quote]Ei taida tulla pelkän suoran pöyhimiseen tuo laite??? Höh, C6:sta saa loistavan kiihdytyslaatikon jos haluaa, se vaan maksaa mutta kyllä siitä hyvän saa. Mielenkiintoisia manuaaleja löytyy myös kuten jerico, g-force ja liberty :roll:[/quote]

Juu ei tule pelkään suoraan ajamiseen tää laite ei. Päinvastoin, mutkateille (siksipä laitatan alustan kunnolla kuntoon).

Nyt näistä nimistä taitaa olla runsauden pula...
Mutta anyway, kiitoksia vinkeistä.
JKHarleyD
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 07 Marras 2004, 09:33
Auto: 69 Sportsroof big-block
Paikkakunta: HELLsinki

Viesti Kirjoittaja JKHarleyD »

Olisiko teillä tähän mitään tietoa (tai edes mielipidettä..):

Olen kuullut, että vaihteiston asennus olisi hyvin tarkkaa puuhaa,jos tomaattilaatikon haluaa kestämään. Onko todella näin??
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Suojanen +1
Kuva
Avatar
KooKoo
Aktiivi
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Cougar 501 -68
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja KooKoo »

Myös täältä T.Suojaselle täydet pinnat.
Avatar
Esaleeni 27
Addikti
Viestit: 312
Liittynyt: 15 Heinä 2004, 01:43
Auto: Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 2010
Chevy hot-rod 30
Chrysler 04
Chevy 6.6 2010
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Esaleeni 27 »

Myös Utajärven suunnalta täys 10 Suojasille ,meinaan homma hanskassa.


T:Esa
Vastaa Viestiin