Sivu 1/1

Edelbrockin ilmanputsari

Lähetetty: 06 Maalis 2006, 22:48
Kirjoittaja veekoo
Sadepaivan puhteena vaihdoin vaahtomuovin tohon Edelbrockin kolmionmalliseen ilmanputsariin:
http://musti.karaila.net/70/pohja/IMG_1635.JPG

Uusi filtteri meni yllattavankin napparasti paikalleen, mutta vahan jai mietityttamaan, etta onkohan se nyt ihan kohdallaan. Kikkoja/vinkkeja miten tsekata, onko ok? Tietty starttaa ja antaa vahan jenkaa, niin nakee jos jostain imaisee mutkalle?

Lähetetty: 10 Maalis 2006, 20:54
Kirjoittaja montego
Asiahan ei tietenkään minulle kuulu,mutta pieni neuvo: heitä tuolla kärpäsen silmä suodattimella kuikkaa. mulla oli tuollainen suodatin autossa noin 10v sitten,eräänä aamuna kun käynnistin autoa, poksautti kaasarissa ja otti tulet tuohon vaahtomuoviin, onneksi minulla sattui olemaan päällä nahkainen prätkärotsi,jolla sain tulen sammumaan. Jälki oli kumminkin masentavaa ja korjaamiseen kului muutama tovi :?

Lähetetty: 11 Maalis 2006, 09:49
Kirjoittaja radiodio
montego kirjoitti:Asiahan ei tietenkään minulle kuulu,mutta pieni neuvo: heitä tuolla kärpäsen silmä suodattimella kuikkaa. mulla oli tuollainen suodatin autossa noin 10v sitten,eräänä aamuna kun käynnistin autoa, poksautti kaasarissa ja otti tulet tuohon vaahtomuoviin, onneksi minulla sattui olemaan päällä nahkainen prätkärotsi,jolla sain tulen sammumaan. Jälki oli kumminkin masentavaa ja korjaamiseen kului muutama tovi :?
Ja mulle on käyny ihan sama juttu. Ja lennätin tunkiolle.

Lähetetty: 11 Maalis 2006, 14:09
Kirjoittaja GTS
Jos oikeasti haluaa ilmaa kaasarikoneeseen niin tämä K&N setti taitaa olla lyömäyön:
http://www.mustang-unl.com/itemdy00.asp?T1=66%2D3000+01

Vaitoehtoisesti saa myös 3" Korkeana ja suodatinta pudottavalla Drop Basella http://www.mustang-unl.com/itemdy00.asp?T1=853545+01
niin mahtunee pelti vielä kiinni, vaikka skooppihan olisi tosi COOL...

Lähetetty: 11 Maalis 2006, 20:20
Kirjoittaja radiodio
GTS kirjoitti:Jos oikeasti haluaa ilmaa kaasarikoneeseen niin tämä K&N setti taitaa olla lyömäyön:
http://www.mustang-unl.com/itemdy00.asp?T1=66%2D3000+01

Vaitoehtoisesti saa myös 3" Korkeana ja suodatinta pudottavalla Drop Basella http://www.mustang-unl.com/itemdy00.asp?T1=853545+01
niin mahtunee pelti vielä kiinni, vaikka skooppihan olisi tosi COOL...
Kyllähän tollasen K&N setin laittais. On vaan jotenkin turhan tyyris.
Pelkkä kansikin jotain 120 peuraa + itse filsu lisäksi.
Onhan se tosin "ikuinen" kun on pestävissä mutta kuitenkin.....

Lähetetty: 11 Maalis 2006, 20:30
Kirjoittaja ROKI
Putsari on siistin näköinen, vaan on kohtuuttoman kallis kiekko. mitäs tuo pelkkä putsari mahtaa kustantaa. Onkos tuo malli jokuu paremmin virtaava versio, vai vain pelkkää silmän lumetta hieno ulkonäkö?.

Lähetetty: 11 Maalis 2006, 21:04
Kirjoittaja GTS
Tämä oli se Xtreme paras jossa koko hoito on tasaisesti vähällä vastuksella virtaavaa suodatusalaa ja vaikka maksaakin niin sen tuomat lisähevoset per hinta tehokkaassa koneessa ovatkin lopulta halpoja. Mutta esim alta 300 hv pikkulohkon kanssa riittäisi vielä vallan hyvin 65 HiPo suodatin ( joka on tosi halpa ):

http://www.mustang-unl.com/itemdy00.asp?T1=1480+01

ja siihen pelkkä K&N suodatin joka ei sekään yksistään hirveitä maksa. Kaikkiin vakiosuodattimiin löytyy myös K&N versiota ja hinnat samaa luokkaa:

http://www.mustang-unl.com/itemdy00.asp?T1=E3740+01

Ensi viikolla taas pääsee hypistelemään tuollaista kannen läpi virtaavaa Filtteriä kun ameriikan kuorma saapuu...

Lähetetty: 12 Maalis 2006, 03:12
Kirjoittaja veekoo
montego kirjoitti:Asiahan ei tietenkään minulle kuulu,mutta pieni neuvo: heitä tuolla kärpäsen silmä suodattimella kuikkaa. mulla oli tuollainen suodatin autossa noin 10v sitten,eräänä aamuna kun käynnistin autoa, poksautti kaasarissa ja otti tulet tuohon vaahtomuoviin, onneksi minulla sattui olemaan päällä nahkainen prätkärotsi,jolla sain tulen sammumaan. Jälki oli kumminkin masentavaa ja korjaamiseen kului muutama tovi :?
Huhhuh :shock: Pari kertaa mullakin on possayttany pilven startatessa, muttei onneksi ole iskenyt heviliekin puolelle.. Tarttee varmaan laittaa toi kuntoon seuraavaksi. Pitaa varmaan huomenna avata toi ja vilkasta, mita putsarin alla on, etta voi shoppailla oikeat osat. Luultavasti edelbrockia on allakin, ainakin imusarja. Kaasaria en kattonu niin tarkkaan, kun ton kanssa puuhasin. Ryyppy ei ilmeisesti kuitenkaan toimi ihan oikein, kun bensankulutus on aika juhlava ja ei oikein veda matalilla kierroksilla.. :? Jenkaa ottaa kylla aikas hyvin.. 8)

EDIT: Holleyhan siina kurkuttimessa lukee.. :)

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 08:53
Kirjoittaja montego
jeps,laita vain autoos kunnon suodatin ja hävitä tuo kärpäsensilmä,siinähän on tuo suodatus kykykin aivan surkea :shock: viimekesänä remppasin yhden 400:n joka oli ajettu lähes pilalle huonoilla suodattimilla,oli aika surkea näky :? Se kärpäsen silmä menee pilalle alta aikayksikön,kun muutaman kerran poksuttaa,vaikkei palamaan syttyskään,reijät huomaa selvästi kun vaahtomuovi on irti ja katsoo sitä valoa vasten.

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 10:58
Kirjoittaja veekoo
Joo.. Kun vaihdoin muovin, niin oli syopyny keskelle sellanen puolivaliin yltava kolo. Kunhan vaan iskis Motivaatiokarpanen ja sais putsarin tyon alle. Nyt on takajakkara irti ja sielta loyty puolen takalasin verran siruja ja kasa puhelinnumeroita, muttei build sheetia. Ties mika kasanoova tonkin on ennen omistanu.. :lol: