Edelbrockin ilmanputsari

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Edelbrockin ilmanputsari

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Sadepaivan puhteena vaihdoin vaahtomuovin tohon Edelbrockin kolmionmalliseen ilmanputsariin:
http://musti.karaila.net/70/pohja/IMG_1635.JPG

Uusi filtteri meni yllattavankin napparasti paikalleen, mutta vahan jai mietityttamaan, etta onkohan se nyt ihan kohdallaan. Kikkoja/vinkkeja miten tsekata, onko ok? Tietty starttaa ja antaa vahan jenkaa, niin nakee jos jostain imaisee mutkalle?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
montego
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Loka 2004, 21:37
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja montego »

Asiahan ei tietenkään minulle kuulu,mutta pieni neuvo: heitä tuolla kärpäsen silmä suodattimella kuikkaa. mulla oli tuollainen suodatin autossa noin 10v sitten,eräänä aamuna kun käynnistin autoa, poksautti kaasarissa ja otti tulet tuohon vaahtomuoviin, onneksi minulla sattui olemaan päällä nahkainen prätkärotsi,jolla sain tulen sammumaan. Jälki oli kumminkin masentavaa ja korjaamiseen kului muutama tovi :?
radiodio
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 04 Tammi 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja radiodio »

montego kirjoitti:Asiahan ei tietenkään minulle kuulu,mutta pieni neuvo: heitä tuolla kärpäsen silmä suodattimella kuikkaa. mulla oli tuollainen suodatin autossa noin 10v sitten,eräänä aamuna kun käynnistin autoa, poksautti kaasarissa ja otti tulet tuohon vaahtomuoviin, onneksi minulla sattui olemaan päällä nahkainen prätkärotsi,jolla sain tulen sammumaan. Jälki oli kumminkin masentavaa ja korjaamiseen kului muutama tovi :?
Ja mulle on käyny ihan sama juttu. Ja lennätin tunkiolle.
Avatar
GTS
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 21:36
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GTS »

Jos oikeasti haluaa ilmaa kaasarikoneeseen niin tämä K&N setti taitaa olla lyömäyön:
http://www.mustang-unl.com/itemdy00.asp?T1=66%2D3000+01

Vaitoehtoisesti saa myös 3" Korkeana ja suodatinta pudottavalla Drop Basella http://www.mustang-unl.com/itemdy00.asp?T1=853545+01
niin mahtunee pelti vielä kiinni, vaikka skooppihan olisi tosi COOL...
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
radiodio
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 04 Tammi 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja radiodio »

GTS kirjoitti:Jos oikeasti haluaa ilmaa kaasarikoneeseen niin tämä K&N setti taitaa olla lyömäyön:
http://www.mustang-unl.com/itemdy00.asp?T1=66%2D3000+01

Vaitoehtoisesti saa myös 3" Korkeana ja suodatinta pudottavalla Drop Basella http://www.mustang-unl.com/itemdy00.asp?T1=853545+01
niin mahtunee pelti vielä kiinni, vaikka skooppihan olisi tosi COOL...
Kyllähän tollasen K&N setin laittais. On vaan jotenkin turhan tyyris.
Pelkkä kansikin jotain 120 peuraa + itse filsu lisäksi.
Onhan se tosin "ikuinen" kun on pestävissä mutta kuitenkin.....
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Putsari on siistin näköinen, vaan on kohtuuttoman kallis kiekko. mitäs tuo pelkkä putsari mahtaa kustantaa. Onkos tuo malli jokuu paremmin virtaava versio, vai vain pelkkää silmän lumetta hieno ulkonäkö?.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
GTS
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 21:36
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GTS »

Tämä oli se Xtreme paras jossa koko hoito on tasaisesti vähällä vastuksella virtaavaa suodatusalaa ja vaikka maksaakin niin sen tuomat lisähevoset per hinta tehokkaassa koneessa ovatkin lopulta halpoja. Mutta esim alta 300 hv pikkulohkon kanssa riittäisi vielä vallan hyvin 65 HiPo suodatin ( joka on tosi halpa ):

http://www.mustang-unl.com/itemdy00.asp?T1=1480+01

ja siihen pelkkä K&N suodatin joka ei sekään yksistään hirveitä maksa. Kaikkiin vakiosuodattimiin löytyy myös K&N versiota ja hinnat samaa luokkaa:

http://www.mustang-unl.com/itemdy00.asp?T1=E3740+01

Ensi viikolla taas pääsee hypistelemään tuollaista kannen läpi virtaavaa Filtteriä kun ameriikan kuorma saapuu...
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

montego kirjoitti:Asiahan ei tietenkään minulle kuulu,mutta pieni neuvo: heitä tuolla kärpäsen silmä suodattimella kuikkaa. mulla oli tuollainen suodatin autossa noin 10v sitten,eräänä aamuna kun käynnistin autoa, poksautti kaasarissa ja otti tulet tuohon vaahtomuoviin, onneksi minulla sattui olemaan päällä nahkainen prätkärotsi,jolla sain tulen sammumaan. Jälki oli kumminkin masentavaa ja korjaamiseen kului muutama tovi :?
Huhhuh :shock: Pari kertaa mullakin on possayttany pilven startatessa, muttei onneksi ole iskenyt heviliekin puolelle.. Tarttee varmaan laittaa toi kuntoon seuraavaksi. Pitaa varmaan huomenna avata toi ja vilkasta, mita putsarin alla on, etta voi shoppailla oikeat osat. Luultavasti edelbrockia on allakin, ainakin imusarja. Kaasaria en kattonu niin tarkkaan, kun ton kanssa puuhasin. Ryyppy ei ilmeisesti kuitenkaan toimi ihan oikein, kun bensankulutus on aika juhlava ja ei oikein veda matalilla kierroksilla.. :? Jenkaa ottaa kylla aikas hyvin.. 8)

EDIT: Holleyhan siina kurkuttimessa lukee.. :)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
montego
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Loka 2004, 21:37
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja montego »

jeps,laita vain autoos kunnon suodatin ja hävitä tuo kärpäsensilmä,siinähän on tuo suodatus kykykin aivan surkea :shock: viimekesänä remppasin yhden 400:n joka oli ajettu lähes pilalle huonoilla suodattimilla,oli aika surkea näky :? Se kärpäsen silmä menee pilalle alta aikayksikön,kun muutaman kerran poksuttaa,vaikkei palamaan syttyskään,reijät huomaa selvästi kun vaahtomuovi on irti ja katsoo sitä valoa vasten.
montego mx
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Joo.. Kun vaihdoin muovin, niin oli syopyny keskelle sellanen puolivaliin yltava kolo. Kunhan vaan iskis Motivaatiokarpanen ja sais putsarin tyon alle. Nyt on takajakkara irti ja sielta loyty puolen takalasin verran siruja ja kasa puhelinnumeroita, muttei build sheetia. Ties mika kasanoova tonkin on ennen omistanu.. :lol:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Vastaa Viestiin