Sivu 1/5
Historia tietoja kaivataan
Lähetetty: 06 Maalis 2006, 20:43
Kirjoittaja JXA-26
Auto: Mustang Grande ht -70 ZFO-91
Elikkä kuvia ja aikaisempia auton liikehtimisiä olis mukava kuulla, kun kyseessä on vanha kilpuri. Olen auton nykyinen omistaja ja myös todennäköisesti viimeinen ! Musse on liikkunut 351C moottorilla ja todella ripeitä aikoja stripillä. Viimeksi kaip kilpailtu -95 ainakin Hämeenkyrössä, Alastarolla ja natikoissa. Väritys (nyt ainakin) oranssi valkoisin kylki raidoin ja jossain vaiheessa ollut valkoinen vinyylikatto.
Re: Historia tietoja kaivataan
Lähetetty: 06 Maalis 2006, 22:18
Kirjoittaja MustangGT
JXA-26 kirjoitti:Auto: Mustang Grande ht -70 ZFO-91
Elikkä kuvia ja aikaisempia auton liikehtimisiä olis mukava kuulla, kun kyseessä on vanha kilpuri. Olen auton nykyinen omistaja ja myös todennäköisesti viimeinen ! Musse on liikkunut 351C moottorilla ja todella ripeitä aikoja stripillä. Viimeksi kaip kilpailtu -95 ainakin Hämeenkyrössä, Alastarolla ja natikoissa. Väritys (nyt ainakin) oranssi valkoisin kylki raidoin ja jossain vaiheessa ollut valkoinen vinyylikatto.
Valokuvia löytyy punaisena, keltaisena, ihmevihreänä, oranssina jne.
Kuvailtu kaikki Motoparkissa ??-->95
Re: Historia tietoja kaivataan
Lähetetty: 07 Maalis 2006, 16:48
Kirjoittaja WhiteCoupe
JXA-26 kirjoitti:Auto: Mustang Grande ht -70 ZFO-91
Elikkä kuvia ja aikaisempia auton liikehtimisiä olis mukava kuulla, kun kyseessä on vanha kilpuri. Olen auton nykyinen omistaja ja myös todennäköisesti viimeinen ! Musse on liikkunut 351C moottorilla ja todella ripeitä aikoja stripillä. Viimeksi kaip kilpailtu -95 ainakin Hämeenkyrössä, Alastarolla ja natikoissa. Väritys (nyt ainakin) oranssi valkoisin kylki raidoin ja jossain vaiheessa ollut valkoinen vinyylikatto.
Eikun potku persiille ja onnittelut hankinnasta!

Re: Historia tietoja kaivataan
Lähetetty: 07 Maalis 2006, 17:07
Kirjoittaja JXA-26
WhiteCoupe kirjoitti:Eikun potku persiille ja onnittelut hankinnasta!

Fantsua, mulle piiskaa...

Nokian suunnalta löytyy kymmenkunta kuvaa joissa tuo on joka kuvassa eri värinen.
Seuraava kysymyskin kuuluu: Auto on rullaava, mikä tekniikka tuollaiseen pitäisi laittaa ? Tuliseinä alkaa tällähetkellä heti etuovien saranoiden kohdalta, mutta mahdollisesti, ehkä, luultavasti siihen tulee -68 elintenluovuttajasta alkup tuliseinä.
Lähetetty: 07 Maalis 2006, 18:20
Kirjoittaja ROKI
Mistäs kätköstä löysit tuon projektin?, ei siellä sattunut makaamaan 66HT koppaa. Mulle kelpais pelkkä ruttunenkin kori, ja plussaa olis viellä paprut, ei väliä millä pannulla olis ollut. Pitäis löytää edullinen projekti pilkottavaksi, ja uudelleen henkiin herätettäväksi.
Lähetetty: 07 Maalis 2006, 18:40
Kirjoittaja JXA-26
Pohjanmaa noita tuntuu olevan kaikki navetan takuset väärällään !!

Samassa pihassa, mistä tuon omani löysin oli 4d Fairlane odottamassa pelastajaa/romuria. Vk.loppuna pitäis käydä taas samalla suunnalla katsastamassa Koppa- nimimerkille projekti -68 HT ja samalla yhtä elintenluovuttajaa. Tiedustellaan mitä kaikkee sieltä löytyy "ylimääräisenä" nurkista.
Lähetetty: 07 Maalis 2006, 19:27
Kirjoittaja musse67
Joku aika sitten Jalasjärvellä oli kaupan kolaroitu 65/66 paperillinen koppa. On ollu tälläkin palstalla myynnissä. Oiskohan vielä kaupan?
Edit: taitaa olla myyty, ei ainakaan löydy enää ilmotusta kopasta.
Lähetetty: 07 Maalis 2006, 22:29
Kirjoittaja Fastback
Jalasjärven hurjaltajoukoltahan noita löytyy. Samalta suunnalta löytyy remontoitu C6 isolla 385-sarjan/400M kaavelilla... Mitä JXA aiot autosta tehdä?
Lähetetty: 08 Maalis 2006, 07:35
Kirjoittaja JXA-26
Tää on tulevaisuuden projekti. Tässä on kaksi muuta autoa leväällään jotka tehdään ekaksi pois alta. Haalitaan osia kasaan ja jonain kauniina päivänä hyökätään ! Tuli vaan hyvä aihio sopivasti kohdalle.
Moottorivaihtoehtoja tuohon on suunniteltu turbo nelosesta- 7,5 litraisiin (ei Diesel), tiijjä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan...

Lähetetty: 08 Maalis 2006, 09:47
Kirjoittaja GT-350
70:n konehuoneeseen taitaisi jo aika kivasti mahtua isolohkokuutonen (300cid) vaikka jostain Econolinesta tai F-sarjan trukista 90-luvulta. On ruiskut sun muut, ja mausteeksi riittävän iso fööni...tai pari pienempää.
Ei olis ihan tavis.
Re: Historia tietoja kaivataan
Lähetetty: 08 Maalis 2006, 11:36
Kirjoittaja Jukka
JXA-26 kirjoitti:
Seuraava kysymyskin kuuluu: Auto on rullaava, mikä tekniikka tuollaiseen pitäisi laittaa ?
Olihan yllättävää ettei Fastback ehdottanut mitään isolohko-mörkömoottoria?
Osta kaveriltasi se farkku.Eikös siitä saisi sopivaa tekniikkaa?

Lähetetty: 08 Maalis 2006, 11:45
Kirjoittaja JXA-26
No siittä onjo vähän niinkun ollut jo jotain pientä puhetta... Olisihan siinä valmiina 460-C6 Levyjarrut joka kulmassa, ja kaikkea muuta tarpeellista. Mutmutmut... kun tallissa olis jo valmiina 351.kin ja nuo STW.hen menevät rahat jos sijoittais tuohon, niin luulis tuollakin kerkiävän ?
Lähetetty: 08 Maalis 2006, 12:06
Kirjoittaja Jukka
JXA-26 kirjoitti:No siittä onjo vähän niinkun ollut jo jotain pientä puhetta... Olisihan siinä valmiina 460-C6 Levyjarrut joka kulmassa, ja kaikkea muuta tarpeellista. Mutmutmut... kun tallissa olis jo valmiina 351.kin ja nuo STW.hen menevät rahat jos sijoittais tuohon, niin luulis tuollakin kerkiävän ?
Manuaali,hyvä mies,manuaali.
Unohda tyttöjen vaihteet.

Lähetetty: 08 Maalis 2006, 14:25
Kirjoittaja Aku_81
Jukka kirjoitti:JXA-26 kirjoitti:No siittä onjo vähän niinkun ollut jo jotain pientä puhetta... Olisihan siinä valmiina 460-C6 Levyjarrut joka kulmassa, ja kaikkea muuta tarpeellista. Mutmutmut... kun tallissa olis jo valmiina 351.kin ja nuo STW.hen menevät rahat jos sijoittais tuohon, niin luulis tuollakin kerkiävän ?
Manuaali,hyvä mies,manuaali.
Unohda tyttöjen vaihteet.

Vaihtelu virkistää. Vaihteiden vaihtelu

Re: Historia tietoja kaivataan
Lähetetty: 08 Maalis 2006, 16:12
Kirjoittaja Mexico65
Jukka kirjoitti:JXA-26 kirjoitti:
Seuraava kysymyskin kuuluu: Auto on rullaava, mikä tekniikka tuollaiseen pitäisi laittaa ?
Olihan yllättävää ettei Fastback ehdottanut mitään isolohko-mörkömoottoria?
Fastback kirjoitti:Samalta suunnalta löytyy remontoitu C6 isolla 385-sarjan/400M kaavelilla...
Jukka et lukenut tarkasti, asia löytyy rivien välistä. "385 lohkoa (428-460 cid) keulille tai siten iso pikkulohko 400M (400 cid). Tietysti hieman struokattuna +500 cid." Siten vielä vanhat hakkapeliitat alle ja sorarännille, kyllä sutiiii. Vois olla aika jännä vaihtoehto, ei pidä sulkea pois.
Mutta jos haluat säilyttää hieman auton historiaa, niin C351 piristettynä ja Toploader olisi jonkinlainen päätös ja uudelleen tuleminen.