Sivu 1/2
Bensatankin suojaus
Lähetetty: 24 Helmi 2006, 15:30
Kirjoittaja Late
Tulipa hankittua uusi bensatankki Tbirdiin vanhan vuotavan tilalle. Edellisen kestoiäksi tuli 18 vuotta ja tarkoitus olisi että tämä uusi kestäisi vielä kauemmin. Eli minkälainen käsittely tuollaiselle sinkitylle peltitankille kannattaisi tehdä ennen asennusta? Maalaus? Kotelosuojaa? Sellaisenaan paikalle?
Kyselee nimim. "Epätietoinen Pirkanmaalta"

Lähetetty: 24 Helmi 2006, 21:15
Kirjoittaja Mexico65
Miten kävi edellisen tankin kanssa, syöpyikö puhki sisältä vai ulkoa?
Meinasitko pitää Tbirdiä vielä seuraavat 18 vuotta aina vuoteen 2024 saakka? Jos et, älä tee mitään, jos aiot ajaa samalla tankilla vielä vuonna 2025 niin jotai tarvii tehdä. Koska sinkin päälä ei oikein maali tahdo pysyä niin suosittelen massausta ja uudelleen käsittelyn noin 5 vuoden välein. Sisäpuolelle ei ole kai muuta tehtävissä kuin estää veden kertyminen -> sinolia tankiin. Pystyiskö sisäpinnan pällystämään jollain aineella?
Löytyykö Tbirdiin muovitankkia?
Lähetetty: 24 Helmi 2006, 21:20
Kirjoittaja Homer65
Mites jos vetäsee päälle ekaks kylmägalvanoinnin ja sitten maalin?
Siinähän pysyy ainakin joteski maali. Pysyiskö se sitten sinkkipinnassa.
Lähetetty: 24 Helmi 2006, 22:02
Kirjoittaja ROKI
On olemassa bensatankin sisäpoliseen käsittelyyn oikea aine. Moottoripyörien tankkeja käsitellään sillä, ei ruostu sen jälkeen ihan tietämättä on vai aikamoista myrkyä. Ensin tankki pestään sitruuna hapolla, kunnolla huuhdellen ja kuivattaen, ja kaadetaan käsittelyaine tnkkiin ja huljutellaan se joka paikkaan, kaataen ylimääräiset pois. Toistetaan kertaalleen ja suojaus on kunnossa. Ulkopuolelle voi ruiskuttaa happovärin ja sen päälle pintamaalin, on kestävä yhdistelmä, tetysti voi viellä massata jos haluaa.
Lähetetty: 24 Helmi 2006, 23:28
Kirjoittaja PeteP
Päälle POR15 niin et tarvi muita maaleja. itte ostin tuota ja sitä on vedelty alustan osiin,ja sisälattia on tarkoitus kyllästää myös tuolla. tuo mobitive ainakin myy kaikkee erikoismaalia.
Lähetetty: 25 Helmi 2006, 00:07
Kirjoittaja ROKI
Niinpä! Por 15 en rupea kiistelemään, mut epäilen kyllä vahvasti että ei kyllä hakka 2k maaleja, miten voisi kun on ykikomponentti maali??. Mites muuten käy jos sen päälle vetästään 2k maalia, tulee varmaankin ruttu ilmiö. Mutta sehän on jokaisen oma asia, mitä sinne autonsa pohjaan levittää tärkeintä on että kestäis. Viellä yksi vaihtoehto laiva mali kestää muuten isältä pojalle.
Lähetetty: 25 Helmi 2006, 00:22
Kirjoittaja PeteP
Niinpä, hyväksi ovat sitä porria harrastaneet kehuneet , nätti kun voi pensselöidä,ja tasaantuu aivan sileeksi, pinta tuntu olevan luja ja livukas, aika näyttää. ainoa ehkä huono puoli on hidas kuivuminen verrattuna 2-komponentteihin.
Lähetetty: 25 Helmi 2006, 06:28
Kirjoittaja JXA-26
ROKI kirjoitti:Viellä yksi vaihtoehto laiva mali kestää muuten isältä pojalle.
Vieläkös tuota laivojen ohjaan tarkoitettua happoväriä myydään ? Kuulin jo aikaa sitten että tuon valmistus / myynti (?) olisi kielletty, kun oli liian hyvää maalia. (myrkkyä)
Lähetetty: 26 Helmi 2006, 11:03
Kirjoittaja ROKI
En tarkoittanut sita pohjaan laitettavaa myrkkymaalia, vaan laivan kylkiin laitettavaa maalia, on monin kerroin kestävämpää kuin automaalit.
Lähetetty: 26 Helmi 2006, 17:18
Kirjoittaja Tarkkailija
ROKI kirjoitti:Niinpä! Por 15 en rupea kiistelemään, mut epäilen kyllä vahvasti että ei kyllä hakka 2k maaleja, miten voisi kun on ykikomponentti maali??. Mites muuten käy jos sen päälle vetästään 2k maalia, tulee varmaankin ruttu ilmiö. Mutta sehän on jokaisen oma asia, mitä sinne autonsa pohjaan levittää tärkeintä on että kestäis. Viellä yksi vaihtoehto laiva mali kestää muuten isältä pojalle.
POR-15 hakkaa 2-k maalit mennentullen, eikä tule ryttyilmiötä...
Lähetetty: 26 Helmi 2006, 22:42
Kirjoittaja ROKI
Miten ihmeessä voi olla, kun on yiksi komponenttinen, miten on mahdollista että hakkaa tullenmennen 2k maalit, ei taida olla oikein tieto hallussa. Onko näyttä vtt:n testituloket, noista 2k ja uretaani sekä epoksi maaleista löytyy, ei porri pärjää. Tietenki tässäkin on niin että, jokainen voitelee autoonsa sitä mitä haluaa vaikka tervaa, ei pitäis olla liiaksi mainoksen uhri, por ja miranol samalla viivalla.
Lähetetty: 26 Helmi 2006, 23:06
Kirjoittaja PeteP
Miranol jää pehmeäks. Por15 avatun purkin jos kannen lätkäsee kiinni suoraan,niin ei aukea ku hajottamalla, vaatii kelmun väliin. hyviä kokemuksia on käyttäjillä tuosta, katsotaan.
Lähetetty: 26 Helmi 2006, 23:51
Kirjoittaja ROKI
Speedy kirjoitti:Miranol jää pehmeäks. Por15 avatun purkin jos kannen lätkäsee kiinni suoraan,niin ei aukea ku hajottamalla, vaatii kelmun väliin. hyviä kokemuksia on käyttäjillä tuosta, katsotaan.
Joo pitää osta yksi purtilo kokeeksi, ja laittaa testiin katotaan sit mitä tulee, mistäs tuota töhkää saa.
Lähetetty: 27 Helmi 2006, 00:15
Kirjoittaja PeteP
http://koti.mbnet.fi/~kmark/main_1.htm
Tuolta löytyy sitä mömmöä ja muuta mielenkiintosta.
Lähetetty: 27 Helmi 2006, 09:46
Kirjoittaja Late
457 kirjoitti:Miten kävi edellisen tankin kanssa, syöpyikö puhki sisältä vai ulkoa?
Meinasitko pitää Tbirdiä vielä seuraavat 18 vuotta aina vuoteen 2024 saakka?
Tankki syöpyi puhki ulkopuolelta saumasta. Olen vähän ajatellut että säästän Thunderbirdin tulevalle esikoiselleni ensiautoksi ja olisi kivaa että siinä olisi silloin ainakin yksi ruosteeton osa. Tosin siihen saattaa mennä vielä vähän enemmän kuin 18 vuotta kun on tuo äitikin vielä hakusessa
No joo, kiitos kaikille vinkeistä. Luontaisen laiskuuteni ohjaamana taidan kuitenkin vetää tankin pintaan vain kotelosuojaa kun sitä löytyy purkillinen kotitallista. Eiköhän sekin aika hyvän suojan anna.