hjelp....

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
mika
Addikti
Viestit: 176
Liittynyt: 29 Syys 2004, 21:39
Paikkakunta: piippola

hjelp....

Viesti Kirjoittaja mika »

tietämätön tästä et kestääkö noi kannen pultit uudelleen kiristyksen ja mikä on momentti tolle sixpäkin kannen kiristykseen
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Kestää jos ei ole vaurioita. Kolmessa erässä 55-65-75 Ft-lbs, ja oikean järjestyksen kai tiedätte? Aloittaen keskeltä pakosarjan puolelta jne.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
mika
Addikti
Viestit: 176
Liittynyt: 29 Syys 2004, 21:39
Paikkakunta: piippola

Viesti Kirjoittaja mika »

ok.kiitti ponylle tiedosta
Avatar
mika
Addikti
Viestit: 176
Liittynyt: 29 Syys 2004, 21:39
Paikkakunta: piippola

Viesti Kirjoittaja mika »

eli taas et mikä on momentti tolle venttiilinostajahässäkkäpaketille kannen päällä ja mikä anturi tai jokin tulee kii sinne pakosarjan keskellä alapuolella olevaan liittimeen.
Avatar
harrastelija
Aktiivi
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Kesä 2004, 20:48
Auto: 1966 6:cyl
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

30-35 Ft-lbs antaa tuo chiltonin opas sille venttiliohjaushässäkän kiinnitysmomentiksi (itse laitoin hiukan kireäämälle).

Minulla tulee jokin putkenpätkä kaasarista (autolite 1100) tuonne pakosarjaan. En kyllä toiminnasta ole perillä, kertokoon joku joka tietää mitä se tekeepi....
jaaha, että näin....
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Ryypyn lämitykseen se putki pitäs olla, laita mika siihen pakosarjaan tulppa, ei sitä tarvitse ja jos haluat ryypyn kaasariin, laita vaijerilla toimivaksi, mulla oli silon kun oli kutonen nokalla. Itse tein tarvittavat himmelit kaasariin, hyvin pelitti sen aika minkä kutonen oli paikallaan.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
mika
Addikti
Viestit: 176
Liittynyt: 29 Syys 2004, 21:39
Paikkakunta: piippola

Viesti Kirjoittaja mika »

mul siihen pakosarjaan eituu mitään.toi kaasari on joku muu ku alkuperänen kait ja muistaakseni ponyn kans siitä keskusteltiin ja sekään ei tunnistanu sitä edes lähettämästäni kuvista....et ryyppy taitaa toimia nesteen voimalla/lämmöllä tällähetkellä.kiitti momentti tiedosta
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

hmm. Voiskos noista käyetyistä pulteista mitata venymää, eli että ovat esim. saman pituisia?

...No sulla on ne varmaan jo kiristettynä paikallaan...
Avatar
mika
Addikti
Viestit: 176
Liittynyt: 29 Syys 2004, 21:39
Paikkakunta: piippola

Viesti Kirjoittaja mika »

yläkerran kasasin ja lähti jopa tokastartilla käymäänki. :shock: ....varmaan jotain jäi uupumaan kuei ees kolissu.no kesä näyttää kestääkö.tuostako virtapuolesta löytäs viel vian.välil valot ynm himmenee ja välil pelittää taas.näky volvon laturi olevan ja hiiletki ok et vika varmaan jossain puskureitten välis :wink:
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

mika kirjoitti:mul siihen pakosarjaan eituu mitään.toi kaasari on joku muu ku alkuperänen kait ja muistaakseni ponyn kans siitä keskusteltiin ja sekään ei tunnistanu sitä edes lähettämästäni kuvista....et ryyppy taitaa toimia nesteen voimalla/lämmöllä tällähetkellä.kiitti momentti tiedosta
Joo, kaasari onkin hiukkasen kinkkisempi mutta lähettämästäsi kuvasta vertasin Mustang 64½-73 Restoration Guiden räjäytyskuviin, ja Holleyn tekelehän se on. Hollikka onkin sitten harvinaisempi koska Ford käytti enimmäkseen Autoliteä. Sitä kuitenkin oli ko. kirjan mukaan '68 200:n päällä koodilla D0PF-K (D0PZ-9510-A) ja '69 200:n päällä koodilla D0PF-L (D0PZ-9510-G) ja '69 250:n päällä koodilla D0PF-D (D0PF-9510-T). Googlaamalla koodeja tulee varsin laihasti tietoa, ehkä ainoa merkittävä viittaus Holley numeroon #1947, mistä sitten ei mitään käytännössä löydykään....

Ilmeisesti jossain vaiheessa tuota Holley 1V:tä tarjottu korvauskaasariksi myös vanhempiin, '65-'67 -autoihin.

Jos siitä soppatykistä tarvitset jotain lisää tietoa niin asiasta kannattanee huudella tuolla Fordsix.comin keskustelupalstalla, jos siellä ei tiedetä niin ei sitten juuri missään.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

mika kirjoitti:yläkerran kasasin ja lähti jopa tokastartilla käymäänki. :shock: ....varmaan jotain jäi uupumaan kuei ees kolissu.no kesä näyttää kestääkö.tuostako virtapuolesta löytäs viel vian.välil valot ynm himmenee ja välil pelittää taas.näky volvon laturi olevan ja hiiletki ok et vika varmaan jossain puskureitten välis :wink:
Olikos sulla siellä releet ajovaloille?
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
mika
Addikti
Viestit: 176
Liittynyt: 29 Syys 2004, 21:39
Paikkakunta: piippola

Viesti Kirjoittaja mika »

sulko oliviel kuvat talles.no jotain tietoo ainaki löyty.on releet valoille ku vedin piuhat ynm rokin antamien ohjeiden ja piirrustusten mukaan et sain h4 pelittään
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Pakko heittää vanha klise :oops: , onhan maadotus kunnossa? Siis koneen ja rungon välinen, putsattu ja liittimet tiukalla.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
mika
Addikti
Viestit: 176
Liittynyt: 29 Syys 2004, 21:39
Paikkakunta: piippola

Viesti Kirjoittaja mika »

enoo kyl putsannu et saattaa olla vikaa siinäki.mut ens töikseni tsekkaan sen kun tallin ihteni hinaan
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Pony kirjoitti: Joo, kaasari onkin hiukkasen kinkkisempi mutta lähettämästäsi kuvasta
Ilmeisesti jossain vaiheessa tuota Holley 1V:tä tarjottu korvauskaasariksi myös vanhempiin, '65-'67 -autoihin.
Mun kutosruunassa on 90-luvulla hankittu Holley (1940?) joka on korvannut ainakin Autolitea ja Holleyn 1909:ä. Alipaine otetaan Load-o-matic-jakajalle kaasuläpän yläpuolelta.
Vastaa Viestiin