Muut kuin alukannet

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Muut kuin alukannet

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Minkälaisia vaihtoehtoja löytyy paremmiksi kansiksi kuin alukannet? Onko paremmin virtaavia/isompi venttiilisiä rautakansia olemassa kuin alkuperäiset 289:n kannet? Pohdiskelen tätä asiaa sektorilla porttaus vs. paremmat rautakannet vs. alukannet.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Muut kuin alukannet

Viesti Kirjoittaja Fastback »

65HT kirjoitti:Minkälaisia vaihtoehtoja löytyy paremmiksi kansiksi kuin alukannet? Onko paremmin virtaavia/isompi venttiilisiä rautakansia olemassa kuin alkuperäiset 289:n kannet? Pohdiskelen tätä asiaa sektorilla porttaus vs. paremmat rautakannet vs. alukannet.
Myydään palstalla oli myynnissä Rouhsin 200:t rautakannet, ovat vissiin World Jr. kansien pohjalta tehdyt. Yleinen swappi oli aikoinaan vaihtaa 351w kannet alkuperäisten 289:n tilalle - niissä on isommat venttiilit ja suuremmat kanavat, tosin palotila taitaa olla hieman suurempi mitä 289 kansissa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tuolta voi löytyä joku vastaus kysymykseesi.
http://www.jason.fletcher.net/tech/flow ... stiron.htm
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

457 kirjoitti:Tuolta voi löytyä joku vastaus kysymykseesi.
http://www.jason.fletcher.net/tech/flow ... stiron.htm
Sivuilta löytyy myös Trickflown R-kannet ja Edelbrockin Vic Jr. - ovat melkoisia race kansia, luulisi noilla kerkeävän suhtellisen kovaa jos moottori on kansien tasalla. Mistäs 457 löytyis em. kaltainen sivu, mutta mistä löytyisi palotilat vakioille/afterm. rauta&alukansille?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin