Sivu 1/1

Avain katki virtalukkoon!!

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 10:25
Kirjoittaja kuki
Voi ...KELE :evil: !
Onnistuin katkaisemaan avaimen virtalukkoon! GT 5.0 -95. Avaimeen oli jo varmaan aiemmin tänä talvena tullut hiusmurtumia, kun vääntelin sillä jäätyneitä ovenlukkoja. Nyt se sitten napsahti puolestavälistä poikki, kun käänsin virrat pois ja vedin virtalukon lukkopesästä irti. Avaimen täytyi olla katkeamispisteessä, koska ei siihen virtalukossa kääntämiseen ihmeellisiä G-voimia suuntaudu. Itse en keksinyt mitään muuta selitystä tähän käsittämättömään ilmiöön.

No, ihmettely on jätettävä ja ryhdyttävä vaan toimeen. Ajattelin, että virtalukko irti ja lukkosepälle, jos siellä saataisiin rassattua lukkopesästä avaimen jämä irti.

Onko kenelläkään tietoa tai kuultua, onko lukkosepillä vermeet ko.hommaan? Onnistuukohan jopa hyvin varustetussa suutarissa? Part Cornerista aloin kysellä myös uuden virtalukon hintoja vertailuksi lukon rassaamiselle. Ei löydy hyllystä, lupasivat ilmoitella kun saavat tiedon kaivettua. Tietääkö kukaan pääkaupunkiseudulla lukkoseppää/suutaria/muuta tahoa, jolta voisi kysellä onnistuuko heiltä virtalukon putsaus avaimen jämästä.

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 11:09
Kirjoittaja Vee8
Joskus edellisessä elämässä noita lukkoja tuli myytyä, maksoi noin 40 euroo. Kivitilassa voi olla hyllyssä. Suutari saa sitten jyrsittyä tuon uuden lukon avaimeen ovien sarjan jostain vanhasta avaimesta. Virtalukon sarjoitus on avaimen kärjessä ja ovien sarja tyvessä.

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 11:12
Kirjoittaja kuki
Part Cornerista sai tietoa, että uusi lukkopesä maksaa 40 e. Löytyy jopa hyllystä. Kuopiossa olisi kuulemma joku auton virtalukkojen rassaamiseen erikoistunut pulju, jossa avaimen tynkä saataisiin irti. Hintaa rassaamiseen tulisi 60 e + rahti, joten jos ei tynkä koputtelemalla putoa pesästä, hommaan uuden lukkopesän.

Itsellä on kyllä korjauskirja ko. Mustiin, mutta ei ole nyt saatavilla ja pääsen vasta lukemaan sitä viikonloppuna. Onko kellään kokemuksia, lähteekö virtalukko ilman rautakankea ja rälläkkää irti? Part Corner oli sitä mieltä, että pitäisi lähteä suht helposti ilman väkivaltaa.

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 11:24
Kirjoittaja Vee8
Jos se kääntyy, eli avaimen tynkä toimii, ei ongelmia ole. Jossain lukon rungossa on reikä, josta pääsee painamaan liparetta, joka sallii lukon kääntyä "yli", sitten sen voi vaan vetää pois. Uuden lukon mukana muuten tulee ohjeet pesän irrottamiseen.

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 12:18
Kirjoittaja kuki
Kiitos tiedoista!
Tyngällä sai auton jopa käyntiin eilen. Hyvä juttu, jos uuden mukana tulisi jotain ohjetta. Täytyypä sitten ilmoitella, miten hommassa loppujen lopuksi kävi. Selvinnee toivottavasti viimeistään viikonloppuna.

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 20:40
Kirjoittaja ROKI
Jos saat sen lukkopatruunan pois paikaltaan, sitten on jo helppo otta se pätkäkin pois, hiukan ajattelua ja sorminäppäryyttä, ei tartte patruunaa uusia. Avimen pätkät mukaan ja lukkofirmaan teettämään avain.

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 01:44
Kirjoittaja veekoo
ROKI kirjoitti:Jos saat sen lukkopatruunan pois paikaltaan, sitten on jo helppo otta se pätkäkin pois, hiukan ajattelua ja sorminäppäryyttä, ei tartte patruunaa uusia. Avimen pätkät mukaan ja lukkofirmaan teettämään avain.
Totanoinaas.. Eikos 95:ssa ole jo "viisaat" avaimet eli niissa on joku siru sisalla, joka sisaltaa koodin? Jos joo, niin joudut ostamaan avaimen voorttilta, joka ei ollut kovin halpa. Avaimen voi jyrsityttaa kylla sitten kylasepalla ja ohjelmointiin on ohjeet jo toisaalla talla palstalla:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2700

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 07:20
Kirjoittaja Vee8
veekoo kirjoitti:
ROKI kirjoitti:Jos saat sen lukkopatruunan pois paikaltaan, sitten on jo helppo otta se pätkäkin pois, hiukan ajattelua ja sorminäppäryyttä, ei tartte patruunaa uusia. Avimen pätkät mukaan ja lukkofirmaan teettämään avain.
Totanoinaas.. Eikos 95:ssa ole jo "viisaat" avaimet eli niissa on joku siru sisalla, joka sisaltaa koodin? Jos joo, niin joudut ostamaan avaimen voorttilta, joka ei ollut kovin halpa. Avaimen voi jyrsityttaa kylla sitten kylasepalla ja ohjelmointiin on ohjeet jo toisaalla talla palstalla:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2700
Ysiviis on viimesiä "junttimustangeja", eli avain on vaan kylmä tikku. Kaikki elektorniikka ohjautuu kaukkarin avulla.
Roki on oikeassa, että todennäköisesti tyngän saa rassattua sylinteristä, on tuota itsekin kokeiltu.

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 12:02
Kirjoittaja FFreak
En tiedä onko tästä kommentista hyötyä eli onnistuuko, mutta kai tota vois kokeilla. Itse onnistuin kerran raplaamaan tanesta avaimenpätkän kahdella miglangan pätkällä joissa oli pikkuruiset taivutukset päissä. Vaati vähän hermoja mutta sain pätkän pois.

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 22:29
Kirjoittaja ROKI
FFreak kirjoitti:En tiedä onko tästä kommentista hyötyä eli onnistuuko, mutta kai tota vois kokeilla. Itse onnistuin kerran raplaamaan tanesta avaimenpätkän kahdella miglangan pätkällä joissa oli pikkuruiset taivutukset päissä. Vaati vähän hermoja mutta sain pätkän pois.
Ei muuten huono idea kyllä varmaankin onnistuu, jos ei lukko ole hyvin tiukka kannattais kokeilla, ja sitten hitsilankaa pikku rullat peräpaksiin mukan, siitä voi olla paljonkin apua. Saahan siitä sulakkeitakin ja vaikka mitä.

Lähetetty: 31 Tammi 2006, 09:23
Kirjoittaja kuki
Lukkopatruuna on nyt vaihdettu ja uusi tilalla. Ei ongelmia :D . Lukko tuntuu nyt jämäkämmältä; siivekkeet oli jotenkin löperön tuntuisia vanhassa lukossa. Siivekkeet oli vanhassa muovia, uudessa metallia. Uusi lukko on made in Taiwan, toivottavasti kuitenkin kestää.

Nyt kun vanha lukkopatruuna on irti, täytyy koittaa rassata avaimen jämä irti siitä, jää sitten varalukoksi. Tuo puikkovinkki voisi hyvinkin toimia :).

Kiitos kaikille vinkeistä!