Sivu 1/3
Pro street
Lähetetty: 22 Tammi 2006, 11:22
Kirjoittaja Spiff
Olen vähän ihmetellyt kun nyt on alkanut ilmestyä paljon näitä Pro-street autoja myyntiin ja melkein kaikki ovat rekisterissä ja katsastettuja. Onko tällainen auto ihan "normaali" katuauto vai koskeeko näitä jotain eritysmääräyksiä ja jonka porsaanreiän kautta niitä voi liikutella kaduilla? Jos joku ymmärtää kysymykseni?
Esim. jos puhutaan musseista niin nettiautossa on ollut myynnissä jo kesästä lähtien -65 HT jossa on yli 630 heppaa ja vääntöä yli 1000nm ja vastaavia löytyy myös muita. Tällaisella autollahan pääsee 0-100 parissa sekunnissa ja varmaan 0-200 alle kymmenessä.
Re: Pro street
Lähetetty: 22 Tammi 2006, 15:25
Kirjoittaja Fastback
Spiff kirjoitti:Olen vähän ihmetellyt kun nyt on alkanut ilmestyä paljon näitä Pro-street autoja myyntiin ja melkein kaikki ovat rekisterissä ja katsastettuja. Onko tällainen auto ihan "normaali" katuauto vai koskeeko näitä jotain eritysmääräyksiä ja jonka porsaanreiän kautta niitä voi liikutella kaduilla? Jos joku ymmärtää kysymykseni?
Esim. jos puhutaan musseista niin nettiautossa on ollut myynnissä jo kesästä lähtien -65 HT jossa on yli 630 heppaa ja vääntöä yli 1000nm ja vastaavia löytyy myös muita. Tällaisella autollahan pääsee 0-100 parissa sekunnissa ja varmaan 0-200 alle kymmenessä.
Em. '65 Ht on ollut kuosissaan jo niin kauan ettei tainnut pahemmin määräykset koskea kun sen suuremmista linjoista päätettiin, ei taida olla hv rajaakaan rekisteriotteessa. Kun muutokset kerran ovat rekisteriotteessa, niin siellä ovat ja pysyvät. Ahtopaineita siinä on laskettu mitä sitä viimeksi moottoriradalla katselin - on kova laite.
Nii-in, voima on ihmeellistä.
Lähetetty: 16 Helmi 2006, 18:56
Kirjoittaja Fastback
1970 Mach 1 alá prostreet. Tuosta ei paljoa '70 Machi parane, koneeseen ainoastaan lisää kuutiotuumia, kuten 4.300-4.500" akseli.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1970-FOR ... dZViewItem

Lähetetty: 16 Helmi 2006, 19:02
Kirjoittaja KTM
Aika härski, mutta vähän silmää häiritsee tuo Camaro tyylinen Cowl Induction scoop. Eikö olisi löytynyt jotakin enemän Fordiumia? Siis siksi kun asioita on mietitty noin pitkään niin miksi ei loppuun asti?
Lähetetty: 17 Helmi 2006, 05:23
Kirjoittaja Fastback
KTM kirjoitti:Aika härski, mutta vähän silmää häiritsee tuo Camaro tyylinen Cowl Induction scoop. Eikö olisi löytynyt jotakin enemän Fordiumia? Siis siksi kun asioita on mietitty noin pitkään niin miksi ei loppuun asti?
makuasioita sanoi koira kun pallejaan nuoli. Mun mielestä sopii taas tosi hienosti

Mitäs fordilla on tuollaista isoa ja komeeta? Venytetty 429 boss scooppikin on jo vanha idea, mun mielestä piristävän erilainen.
Lähetetty: 17 Helmi 2006, 07:29
Kirjoittaja Tapsa
joo ROCK,ROCK , tämä yksi tyylisuunta
Cowl pulkka ainakin toimii ja sadekeli ystävällinen...
onhan noita scuuppi variaatitoita monia...

Lähetetty: 19 Helmi 2006, 23:03
Kirjoittaja ROKI
Kyllä on jollakin sedällä ruma kosla

, siinä on pilattu alun perin hyvännäköinen auto perinpohjin, oliskohan jenkki tyyninkiä.
Lähetetty: 20 Helmi 2006, 00:07
Kirjoittaja JaniC
Hyvänäköinen laite tuo on. Kyllä kelpaisi ajella pitkin kyläteitä.

Taitaa olla auto kumminkin enemmän radoille suunniteltu.

Lähetetty: 20 Helmi 2006, 00:10
Kirjoittaja GTS
ROKI, varmaaan toikin on sitten pilattu 18" vanteilla ja ( ilma jousitus )madalluksella ym...
http://www.ridetech.com/techarticles/WR0183open.pdf
Varo myöskin katsomasta uusinta SPINNERIÄ sielläkin kun on voimakkaasti rakenneltu kerholaisen Mustanki

Lähetetty: 20 Helmi 2006, 00:23
Kirjoittaja Fastback
djcombo kirjoitti:Taitaa olla auto kumminkin enemmän radoille suunniteltu.

Auto on rungoltaan rakennettu vastaamaan 7.50 sekunnin sertifiointia. Tekninen selostus autosta antaa ymmärtää ettei katuajo ole mitenkään ihmeellistä ko. laitteella. Toimii jenkkilän 93 oktaanisella bensalla, lämmöt pysyvät alle 77 asteen, tuottaa 444 hv takarenkailta, takomännät 10,920 puristus, d0ve-c rautakannet portattu, lunatin hydraulikeppi, rullakeinut, performer rpm imusarja, 850 holley, 6,6 litran öljypohja, C6 vaihteisto, spooli ja 5.14 Pro Gears. Elikkäs ainoa mitä pitäisi vaihtaa niin tuo perän pehmeä pro välitys normaaliin street välitykseen mutta välityksen voisi pitää samana 5,14 sillä takarenkaat ovat todella korkeat. Spooli ei ole tieliikenteeseen sallittu, joten detroitlocker voisi olla paikallaan. Tosiaan tuo helvetin ruma holleyn ilmanputsari pitäisi heittää vaikka metallikeräykseen.
Kyllä mulle kelpais.
Lähetetty: 20 Helmi 2006, 01:17
Kirjoittaja 200cid
ROKI kirjoitti: Kyllä on jollakin sedällä ruma kosla

, siinä on pilattu alun perin hyvännäköinen auto perinpohjin, oliskohan jenkki tyyninkiä.
Nyt kyllä joudun kysäsemään että mitä tuossa on pilattu? En ymmärrä...
Lähetetty: 20 Helmi 2006, 06:32
Kirjoittaja JXA-26
Joo, pilattu on.

Jokaisen suoran päässä on yleensä mutka, Veikkaan voimakasta aliohjaatuvuutta !

Lähetetty: 20 Helmi 2006, 08:17
Kirjoittaja GT-350
Makuasioita, mutta onko toi nyt sitten edes ProStreet? Enemmän tuo on stripille tehty kuin kadulle, joten olkoon mieluummin Drag(Street) tms.
'70 on hieno vuosi ja tuo auto lähestulkoon upea, mutta kun makuasioihin mentiin niin tuossa autossa on laitettu pilalle etu- ja takarenkaat/vanteet, ja konepelti

. Mun makuun enempi TorqThrustit keskeltä mustaksi maalattuna, tai TorqThrust II:t tms. ja normaali pelti...mutta tarkoitus pyhittää keinot, tuolla kun on tarkoitus mennä kovaa suoralla, ei näytää hyvältä kadulla tai taipua Jurvan mutkaan.
Lähetetty: 20 Helmi 2006, 10:14
Kirjoittaja Tapsa
makuasitoita .. mutta katu killerihän tää vielä on. kyllä liikennevaloissa
varmaan olis kiva kiusata tuunaajaa....
onhan tässä alustaan sentään "vähän" paneuduttu ...
tässähän yksilössä ei ole putkirunkoa , alsa sisustaa yms"ralliauto"
ominaista , ilmanputsari tosiaan pistää silmään...
Lähetetty: 20 Helmi 2006, 12:05
Kirjoittaja KTM
Fastback kirjoitti:Tosiaan tuo helvetin ruma holleyn ilmanputsari pitäisi heittää vaikka metallikeräykseen.
Kyllä mulle kelpais.
Eikös tämäkin mene vähän tuonne koiran makuelämyksiin? Toisaalta aika erikoinen valinta tuo ilmaputsari on. Olisiko koetetettu hakea jotakin mataluuttaa, että konepelti mahtuu kiinni?