Vinkkejä "remonttiin"
Vinkkejä "remonttiin"
Huomenna vaihtuu varmaankin uudet iskarit ja etujouset alle, jos jollakin on hyviä niksejä homman helpottamiseksi niin otetaan ilolla vastaan.
Perä pitäisi varmaan keskittää samalla ja jos siinä hommassa on jotain tietämisen arvoista niin kertokkaatten.
Kiitti etukäteen.
Perä pitäisi varmaan keskittää samalla ja jos siinä hommassa on jotain tietämisen arvoista niin kertokkaatten.
Kiitti etukäteen.
Kovin tukevat ulkopuoliset kiristimet eivät oikein mahdu sinne jousitorniin. Jos on löysät, eli vapaana pitkät jouset, niin on pakko päästä puristamaan sieltä jousitorninkin alueelta. Jäykät jouset, esim. "620" ja tuuman madaltavat lähtevät pienemmälläkin puristamisella. Enpä ole kellään Suomessa nähnyt sisäpuolelta puristavaa jousikiristintä.
Perän keskittäminen? Oletko varma, ettei pelti heitä, apurunkojen osa tai jouset vääntynyt. Käsittääkseni ei se perä ihan keskellä koriin nähden aina ollut tehtaalta tullessaankaan. Kun olet saanut jouset vaihdettua, niin käytä auto nelipyöräsuuntauksessa, niin näet, ovatko pyörät suunnassaan. Jos siinä on ongelmia tai tiedät jo että auto kulkee vähän niin kuin jotkut koirat, eli menee suoraan vaikka koppa on vinossa, niin sitten voit katsoa perän keskittämistä.
Perän keskittäminen? Oletko varma, ettei pelti heitä, apurunkojen osa tai jouset vääntynyt. Käsittääkseni ei se perä ihan keskellä koriin nähden aina ollut tehtaalta tullessaankaan. Kun olet saanut jouset vaihdettua, niin käytä auto nelipyöräsuuntauksessa, niin näet, ovatko pyörät suunnassaan. Jos siinä on ongelmia tai tiedät jo että auto kulkee vähän niin kuin jotkut koirat, eli menee suoraan vaikka koppa on vinossa, niin sitten voit katsoa perän keskittämistä.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Sisä puolisen jousen puristimen tein itse
(..säästin
)
Eli 24 mm kierretankoa puoli metriä, muutamama mutteri ja 40 x 5 latta raudasta jousiin tulevat osat. Jousen sisähalkaisijan kokoinen 5 x 40 mm vahvistus, ja ulko kehälle stopparit. Ei oo kauniit mutta toimii erinomaisesti. Tosin tarvii 36 mm kiinto avaimia pari...
620 lbs omaani meni ilman puristimia. Sitten vain tunkilla alatukivarresta nostaen, ja iskari kiinni yläpäästä.
noita 620 jousia, tuuman madaltavia, vaan on markkinoilla aika eri pituisia...


Eli 24 mm kierretankoa puoli metriä, muutamama mutteri ja 40 x 5 latta raudasta jousiin tulevat osat. Jousen sisähalkaisijan kokoinen 5 x 40 mm vahvistus, ja ulko kehälle stopparit. Ei oo kauniit mutta toimii erinomaisesti. Tosin tarvii 36 mm kiinto avaimia pari...
620 lbs omaani meni ilman puristimia. Sitten vain tunkilla alatukivarresta nostaen, ja iskari kiinni yläpäästä.
noita 620 jousia, tuuman madaltavia, vaan on markkinoilla aika eri pituisia...
Tiikerilläkin on tuollaiset jousipuristimet.JXA-26 kirjoitti:Itse tein jaloin ja säästin...Arto65FB kirjoitti:Enpä ole kellään Suomessa nähnyt sisäpuolelta puristavaa jousikiristintä.Tuossa Haynesin korjaamokäsikirjassa oli jopa mitat tuommosen työkalun tekemiseen !
Juuri käytiin irrottamassa 71Grandesta jouset.Toinen saatiin jopa takaisinkin.
Paljon turvallisemman tuntuinen operaatio kuin biltemapuristimilla.
Kiitokset vaan Tiikerille lainasta!
-Jukka-
Juuri käytiin irrottamassa 71Grandesta jouset.Toinen saatiin jopa takaisinkin.
Paljon turvallisemman tuntuinen operaatio kuin biltemapuristimilla.
Kiitokset vaan Tiikerille lainasta![/quote]
Itte just otin -73 kasasta etujouset poijjes, hyvin onnistui ulkopuristimin, jotku halvat ovat,hyvin kestäny monet jousityöt ... jonkunverran oon ostanu piliteeman kaluja, sieltä ihan kohtuu hyviäkin löytää perusharrastaja.
Paljon turvallisemman tuntuinen operaatio kuin biltemapuristimilla.
Kiitokset vaan Tiikerille lainasta![/quote]
Itte just otin -73 kasasta etujouset poijjes, hyvin onnistui ulkopuristimin, jotku halvat ovat,hyvin kestäny monet jousityöt ... jonkunverran oon ostanu piliteeman kaluja, sieltä ihan kohtuu hyviäkin löytää perusharrastaja.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 26
- Liittynyt: 01 Elo 2005, 20:41
- Paikkakunta: vantaa
Kiitos vinkistä, tilaan heti. Teen nyt Shelby/Arning jipon ja kun vuosi sitten laitoin 620lbs jouset kiinni ulkopuolisilla puristajilla niin eivät todellakaan menneet heittämällä vaan ilma oli sinisenä kirouksia ja täynnä riskintäyteisen urheilujuhlan tunnelmaa...simo 89 gt kirjoitti:jep,sisäpuoliset jousipuristimet ostin juuri racersplace vauhtikaupasta,ovat tosiaankin erittäin kätevät muuten niin hankalassa ja
vaarallisessa puuhassa,ja hinta noin 60€.



1966 HT 347 Stroker
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Samma här! Eipä tarvinut puristimia kun asensin tuuman madaltavat 620 lbs jouset ja ylätukivarretkin oli laskettu tuuman alaspäin.Pony kirjoitti:Jaa, toisaalla on laitettu tuumalla madaltavia 620lbs jousia paikalleen ihan käsin ja puristamatta...nämä taitavat olla aika yksilöllisiä tapauksia.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Samanlailla mulla hoitui joskus pari vuotta sitten...JYK-90 kirjoitti:Samma här! Eipä tarvinut puristimia kun asensin tuuman madaltavat 620 lbs jouset ja ylätukivarretkin oli laskettu tuuman alaspäin.Pony kirjoitti:Jaa, toisaalla on laitettu tuumalla madaltavia 620lbs jousia paikalleen ihan käsin ja puristamatta...nämä taitavat olla aika yksilöllisiä tapauksia.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT