Vinkkejä "remonttiin"

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
J-65HT
Hiljaisempi
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Elo 2005, 14:50
Paikkakunta: Imatra

Vinkkejä "remonttiin"

Viesti Kirjoittaja J-65HT »

Huomenna vaihtuu varmaankin uudet iskarit ja etujouset alle, jos jollakin on hyviä niksejä homman helpottamiseksi niin otetaan ilolla vastaan.

Perä pitäisi varmaan keskittää samalla ja jos siinä hommassa on jotain tietämisen arvoista niin kertokkaatten.

Kiitti etukäteen.
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Hommaa ainakin jousipuristin niin saat ne jouset helpommin vaihdettua. :lol: :lol: :lol:
Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Kovin tukevat ulkopuoliset kiristimet eivät oikein mahdu sinne jousitorniin. Jos on löysät, eli vapaana pitkät jouset, niin on pakko päästä puristamaan sieltä jousitorninkin alueelta. Jäykät jouset, esim. "620" ja tuuman madaltavat lähtevät pienemmälläkin puristamisella. Enpä ole kellään Suomessa nähnyt sisäpuolelta puristavaa jousikiristintä.

Perän keskittäminen? Oletko varma, ettei pelti heitä, apurunkojen osa tai jouset vääntynyt. Käsittääkseni ei se perä ihan keskellä koriin nähden aina ollut tehtaalta tullessaankaan. Kun olet saanut jouset vaihdettua, niin käytä auto nelipyöräsuuntauksessa, niin näet, ovatko pyörät suunnassaan. Jos siinä on ongelmia tai tiedät jo että auto kulkee vähän niin kuin jotkut koirat, eli menee suoraan vaikka koppa on vinossa, niin sitten voit katsoa perän keskittämistä.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Sisä puolisen jousen puristimen tein itse 8) (..säästin :wink: )

Eli 24 mm kierretankoa puoli metriä, muutamama mutteri ja 40 x 5 latta raudasta jousiin tulevat osat. Jousen sisähalkaisijan kokoinen 5 x 40 mm vahvistus, ja ulko kehälle stopparit. Ei oo kauniit mutta toimii erinomaisesti. Tosin tarvii 36 mm kiinto avaimia pari...

620 lbs omaani meni ilman puristimia. Sitten vain tunkilla alatukivarresta nostaen, ja iskari kiinni yläpäästä.

noita 620 jousia, tuuman madaltavia, vaan on markkinoilla aika eri pituisia...
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

Mä taas tilasin sisältä puristavan töistäni. KD merkkisenä ainakin löytyy... Hintaa en taaskaan tiedä.
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Arto65FB kirjoitti:Enpä ole kellään Suomessa nähnyt sisäpuolelta puristavaa jousikiristintä.
Itse tein jaloin ja säästin... :oops: Tuossa Haynesin korjaamokäsikirjassa oli jopa mitat tuommosen työkalun tekemiseen !
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

JXA-26 kirjoitti:
Arto65FB kirjoitti:Enpä ole kellään Suomessa nähnyt sisäpuolelta puristavaa jousikiristintä.
Itse tein jaloin ja säästin... :oops: Tuossa Haynesin korjaamokäsikirjassa oli jopa mitat tuommosen työkalun tekemiseen !
Tiikerilläkin on tuollaiset jousipuristimet.
Juuri käytiin irrottamassa 71Grandesta jouset.Toinen saatiin jopa takaisinkin.
Paljon turvallisemman tuntuinen operaatio kuin biltemapuristimilla.
Kiitokset vaan Tiikerille lainasta!
-Jukka-
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Juuri käytiin irrottamassa 71Grandesta jouset.Toinen saatiin jopa takaisinkin.
Paljon turvallisemman tuntuinen operaatio kuin biltemapuristimilla.
Kiitokset vaan Tiikerille lainasta![/quote]

Itte just otin -73 kasasta etujouset poijjes, hyvin onnistui ulkopuristimin, jotku halvat ovat,hyvin kestäny monet jousityöt ... jonkunverran oon ostanu piliteeman kaluja, sieltä ihan kohtuu hyviäkin löytää perusharrastaja.
simo 89 gt
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 01 Elo 2005, 20:41
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja simo 89 gt »

jep,sisäpuoliset jousipuristimet ostin juuri racersplace vauhtikaupasta,ovat tosiaankin erittäin kätevät muuten niin hankalassa ja
vaarallisessa puuhassa,ja hinta noin 60€.
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

simo 89 gt kirjoitti:jep,sisäpuoliset jousipuristimet ostin juuri racersplace vauhtikaupasta,ovat tosiaankin erittäin kätevät muuten niin hankalassa ja
vaarallisessa puuhassa,ja hinta noin 60€.
Kiitos vinkistä, tilaan heti. Teen nyt Shelby/Arning jipon ja kun vuosi sitten laitoin 620lbs jouset kiinni ulkopuolisilla puristajilla niin eivät todellakaan menneet heittämällä vaan ilma oli sinisenä kirouksia ja täynnä riskintäyteisen urheilujuhlan tunnelmaa... :evil: :oops: :shock:
1966 HT 347 Stroker
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Jaa, toisaalla on laitettu tuumalla madaltavia 620lbs jousia paikalleen ihan käsin ja puristamatta...nämä taitavat olla aika yksilöllisiä tapauksia.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

Pony kirjoitti:Jaa, toisaalla on laitettu tuumalla madaltavia 620lbs jousia paikalleen ihan käsin ja puristamatta...nämä taitavat olla aika yksilöllisiä tapauksia.
Samma här! Eipä tarvinut puristimia kun asensin tuuman madaltavat 620 lbs jouset ja ylätukivarretkin oli laskettu tuuman alaspäin.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

JYK-90 kirjoitti:
Pony kirjoitti:Jaa, toisaalla on laitettu tuumalla madaltavia 620lbs jousia paikalleen ihan käsin ja puristamatta...nämä taitavat olla aika yksilöllisiä tapauksia.
Samma här! Eipä tarvinut puristimia kun asensin tuuman madaltavat 620 lbs jouset ja ylätukivarretkin oli laskettu tuuman alaspäin.
Samanlailla mulla hoitui joskus pari vuotta sitten...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Kyllä mä tarvitsin ainakin puristimia Eibachin jousia asentaessani. Tosin meikäläisen "haukkarit" muistuttaa enempikin kuminauhaa.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin