302 lämpöanturi

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

302 lämpöanturi

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Pari kymysysta aiheesta... Onko anturit "standardoitu" eli kayko sama murkula autometerin ja originaalin mittarin peraan? Minkalaisia arvoja anturista pitaisi loytya kylmana ja kuumana ohmimittarilla? Chilton ei pikaisella selailulla kertonut mitaan lukuja..
Kuinka paha nakki toi on vaihtaa? Nayttaisi olevan epailyttavan helpossa paikassa, korkeimmalla kohtaa kannen paalla. Eli jos sen ruuvaa irti, niin parkkipaikalle ei tule yllatystulvaa? :)
Kolmas juttu joka tuli mieleen: ilmeisesti noi tehdasmittarit on lievasti epatarkkoja eli varsinainen tieto kannattaa laittaa autometerin mittariin. Kuitenkin olisi kiva, jos sen tehdasmittarin saisi nayttamaan "idioottivalo" arvoja. Onko jotain hyvaa paikkaa + kikka kakkosta, johon kannattaisi laittaa toinen anturi kiinni?

Muutkin kaytannon pikkuvinkit mittareiden kanssa raplaamisesta on tervetulleita.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: 302 lämpöanturi

Viesti Kirjoittaja musse67 »

veekoo kirjoitti:Pari kymysysta aiheesta... Onko anturit "standardoitu" eli kayko sama murkula autometerin ja originaalin mittarin peraan? Minkalaisia arvoja anturista pitaisi loytya kylmana ja kuumana ohmimittarilla? Chilton ei pikaisella selailulla kertonut mitaan lukuja..
Kuinka paha nakki toi on vaihtaa? Nayttaisi olevan epailyttavan helpossa paikassa, korkeimmalla kohtaa kannen paalla. Eli jos sen ruuvaa irti, niin parkkipaikalle ei tule yllatystulvaa? :)
Kolmas juttu joka tuli mieleen: ilmeisesti noi tehdasmittarit on lievasti epatarkkoja eli varsinainen tieto kannattaa laittaa autometerin mittariin. Kuitenkin olisi kiva, jos sen tehdasmittarin saisi nayttamaan "idioottivalo" arvoja. Onko jotain hyvaa paikkaa + kikka kakkosta, johon kannattaisi laittaa toinen anturi kiinni?

Muutkin kaytannon pikkuvinkit mittareiden kanssa raplaamisesta on tervetulleita.
Kun laitat Autometerin mittarin, tulee sen mukana uus anturi mittarille sopivilla arvoilla. Anturin vaihto on simppeli homma, vanha pois ja uus tilalle, nestettä ei kerkee tulla juuri nimeksikään kun heti uuden laittaa paikalleen. Autometerin anturi on pienempi halkasijaltaan mitä alkuperänen, mutta mukana on sovite jolla se passaa samaan reikään.
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: 302 lämpöanturi

Viesti Kirjoittaja Eve »

musse67 kirjoitti:
veekoo kirjoitti:Pari kymysysta aiheesta... Onko anturit "standardoitu" eli kayko sama murkula autometerin ja originaalin mittarin peraan? Minkalaisia arvoja anturista pitaisi loytya kylmana ja kuumana ohmimittarilla? Chilton ei pikaisella selailulla kertonut mitaan lukuja..
Kuinka paha nakki toi on vaihtaa? Nayttaisi olevan epailyttavan helpossa paikassa, korkeimmalla kohtaa kannen paalla. Eli jos sen ruuvaa irti, niin parkkipaikalle ei tule yllatystulvaa? :)
Kolmas juttu joka tuli mieleen: ilmeisesti noi tehdasmittarit on lievasti epatarkkoja eli varsinainen tieto kannattaa laittaa autometerin mittariin. Kuitenkin olisi kiva, jos sen tehdasmittarin saisi nayttamaan "idioottivalo" arvoja. Onko jotain hyvaa paikkaa + kikka kakkosta, johon kannattaisi laittaa toinen anturi kiinni?

Muutkin kaytannon pikkuvinkit mittareiden kanssa raplaamisesta on tervetulleita.
Kun laitat Autometerin mittarin, tulee sen mukana uus anturi mittarille sopivilla arvoilla. Anturin vaihto on simppeli homma, vanha pois ja uus tilalle, nestettä ei kerkee tulla juuri nimeksikään kun heti uuden laittaa paikalleen. Autometerin anturi on pienempi halkasijaltaan mitä alkuperänen, mutta mukana on sovite jolla se passaa samaan reikään.
Jep näin se menee ja laserilla tarkastettuna autometerin"laatu"mittari näyttää koko ajan 10 astetta yli todellisen. :shock:
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Loytyi jonkinlaista tietoa vastusarvoista:
http://www.mustangsandmore.com/ubb/Foru ... 01086.html
http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... Field=1522

Mustang monthly tiesi, etta kaikki vastuksella toimivat mittarit (bensa, lampo, oljy) on samanlaisia erilaisella asteikolla..? :?

Muuten kun aloin mittailemaan anturia, niin kavi vanhanaikasesti: Sehan on mekaaninen.. :) Paras kayda vaan hakeen uusi mittari ja anturi tilalle, eivat naemma maksa niin paljoa, etta kannattaisi alkaa korjaamaan. Jos tuota nyt edes saisi korjattua..?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Perskutarallaa. Oli taas mukavaa harrastusta puoli paivaa ja loyty pari uutta pommia.. :D
Olin vaihtamassa Sunpron mekaanista mittaria ehjempaan samanlaiseen ja tallainen tuli vastaan:
Kuva
Kuva
(Aika pienia kuvia, mutta sori kuitenkin modeemikayttajat)

Joko anturin sovitin tai kiinnike kannessa on ruuvattu halki. Edellinen irtosi melko tavalliseen tapaan, mutta uutta ruuvatessa parin kierroksen jalkeen veti hervottomaksi. Purkkakorjaussuunnitelma tuolle on jo (letkunkiristin ymparille, silikoonia ja kierretohnaa) mutta kun kerran pihalla tuli jo pimeaa eika amerikankorjausta viitti pimeessa tehda, niin kysynpa varmistuksesi:
- Onko toi varmasti xyz anturin sovitinkapula? Jos joo, niin ruuvaan irti ja laitan mukana tulleen ehjemman tilalle.
- Jos ei, niin mitahan tuolle voisi kaikkien taiteen saantojen mukaan tehda? Ts. miten korjata kunnolla?

Jatkossa olis tarkotus laittaa tohon kohtaan Fordin oma antura ja xyz mittari toisaalle letkuun. Toinen pommi liittyykin siihen mittaristoprojektiin, josta lisaa toiste.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

YV tuloillansa :!: .
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Joops. Murkula sitten mureni kasiin irrottaessa kaikista tempuista huolimatta. Tarttee teha amerikankorjaus ja ajaa varovasti korkki auki pajalle, etta saavat irrottaa. :) Ei oikein viitti ruveta urheilemaan enempaa tan selan kanssa... :(
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Vastaa Viestiin