Minkä arvoinen on 1970 sportsroof?
Valvoja: Ville K
Minkä arvoinen on 1970 sportsroof?
Olen pikku hiljaa lämmittelemässä omistajaa kaupantekoon kyseisestä Mussesta.
1970 sportsroof, 351 Cleveland, automaatti.
Kaveri on ostanut auton vuonna -79.
Kunnostettu -82.
Ajettu sen jälkeen noin 20tkm.
Säilytetty lämpimässä tallissa.
Auto on kuin aikakoneesta tullut. Vuoden -82 tyylinen ehostus: Porchen punainen, oranssi alusta, kromatut venankopat ja putsari, Wolfracen vanteet, Holley-tarrat,lisämittarit,yms.
Sisustuksen vinyyli on vähän halkeillut. Muuten oikein hyväkuntoinen peli.
Mikä olisi kyseisen yksilön käypä hinta?
1970 sportsroof, 351 Cleveland, automaatti.
Kaveri on ostanut auton vuonna -79.
Kunnostettu -82.
Ajettu sen jälkeen noin 20tkm.
Säilytetty lämpimässä tallissa.
Auto on kuin aikakoneesta tullut. Vuoden -82 tyylinen ehostus: Porchen punainen, oranssi alusta, kromatut venankopat ja putsari, Wolfracen vanteet, Holley-tarrat,lisämittarit,yms.
Sisustuksen vinyyli on vähän halkeillut. Muuten oikein hyväkuntoinen peli.
Mikä olisi kyseisen yksilön käypä hinta?
Seppo
Re: Minkä arvoinen on 1970 sportsroof?
En myisi alle kahdenkympin kuin tosiostajalle.seppokat1 kirjoitti: Mikä olisi kyseisen yksilön käypä hinta?

Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen
- kariboy
- Mega-addikti
- Viestit: 867
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
- Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6 - Paikkakunta: Kajjaani
Re: Minkä arvoinen on 1970 sportsroof?
Ja vielä merkintä kauppakirjaan, että autoa ei saa entisöidä tai saattaa alkuperäiseen kuntoon.mach1 kirjoitti:En myisi alle kahdenkympin kuin tosiostajalle.seppokat1 kirjoitti: Mikä olisi kyseisen yksilön käypä hinta?
Vaan säilyttää muistona hottetotti ajoista

Tuo kaiman mainitsema parikymppiä on minun mielestä hyvä lähtökohta lähteä kauppoja hieromaan, vaikka en tapausta lainkaan tunne.
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Mustang GT Convertible 2003
Kyllä minä ottaisin € 20.000:lla heti pois jos paikat vaan on kunnossa, eikä vaan niin kuin yleensä että on upea maalipinta ja pohja ja takakontti ruosteessa. Mielummin saisi kyllä olla -69, kyllä ne feikki ilmanottoaukot sivulla ovat niin nättejä.
Todellisuudessa nämä autot ovat just sen arvoisia mitä niistä suostuu maksamaan. Muistan hyvin 90 luvulla kun loistomussesta sai maksaa 100.000 markkaa ja sitten tuli lama ja hinnat tippuivat yli 70%.
Todellisuudessa nämä autot ovat just sen arvoisia mitä niistä suostuu maksamaan. Muistan hyvin 90 luvulla kun loistomussesta sai maksaa 100.000 markkaa ja sitten tuli lama ja hinnat tippuivat yli 70%.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
20.000e '82 rakennetusta autosta???? Pitää olla paljon löyhää joko lompakossa tai latvassa. Tuon ikäisestä vehkeestä 10 - 15 tonnia maksimissaan. Kuulostele myyjän ajatuksia ja tarjoa sen perusteella. Katso myös ikkunalta tai kuljettajan ovesta koodit mitä löytyy, niin voidaan perata auton alkuperä lävitse.speedy kirjoitti:Niin, tollasen jos laittaa parillakympillä myyntiin, niin myös pysyy myynnissä. Vaikea kuitenkaan kenenkään näkemättä sanoaMutta, toivotaan että saat ittelles makeen Mussen!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- KooKoo
- Aktiivi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mercury Cougar 501 -68
- Paikkakunta: Kauhajoki
Siitä kunnostahan se paljon se hinta riippuu. mutta sitten kun noita 69-70 luiskaperiä kasitekniikalla osiltaan täydellisinä, alkaa katsastettuna kympillä saada, niin kyllähän minäkin voisin toisenkin ottaa. Ei niitä nimittäin siihen hintaan ole juurikaan viimeisten vuosien mittaan kaupan ollut ja jos katselee esim. Ruotsin tämän hetken hintatasoja, niin alle kympin eurovaluuttaa ei saa kuin vanhempia ht:ita, kuutostekniikalla olevia tai sitten isokoppaisia.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Ei vallan pitkää aikaa kun eräs '70 sportroof 351c vaihtoi omistajaa 13.000 Eurolla. Hakalan Make voisi muistaa tarkan hinnan, hänen kanssaan siitä oli viimeksi juttua. Eikä se hieno grabber värinen '69 mäk 1 letukan 383:llakaan ollut hinnnakiroissa ja nykyinen omistaja taitaa vielä pelastaa sen fordin tekniikalla. Autoja myydään, mutta kuten moni on huomannut, ei niitä liiaksi asti näy myynnissä. Noin halutut kopat vaihtavat omistajaa ihan hys hys useimmiten.KooKoo kirjoitti:Siitä kunnostahan se paljon se hinta riippuu. mutta sitten kun noita 69-70 luiskaperiä kasitekniikalla osiltaan täydellisinä, alkaa katsastettuna kympillä saada, niin kyllähän minäkin voisin toisenkin ottaa. Ei niitä nimittäin siihen hintaan ole juurikaan viimeisten vuosien mittaan kaupan ollut ja jos katselee esim. Ruotsin tämän hetken hintatasoja, niin alle kympin eurovaluuttaa ei saa kuin vanhempia ht:ita, kuutostekniikalla olevia tai sitten isokoppaisia.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Addikti
- Viestit: 400
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
Hintojen suhteen vertailuksi, että onhan joku aika sitten mennyt kaupaksi yksi punainen 70-Suomi-Mach 428-SCJ:lla pitkästi yli 20.000 eurolla...
Hinta määräytyy kunnon, tekniikan ja muiden erityisseikkojen kuten historian mukaan, eli hintahaitari on hyvin laaja. Ja oikea hinta on se hinta, millä kauppa syntyy.
Hinta määräytyy kunnon, tekniikan ja muiden erityisseikkojen kuten historian mukaan, eli hintahaitari on hyvin laaja. Ja oikea hinta on se hinta, millä kauppa syntyy.
Kyllä minäkin olen hakenut jo toista vuotta ja kyllä se vaan on niin että alle € 20.000 ei hyvää autoa saa, ja jos joku väittää toisin niin tuokaa auto niin saatte rahat. Ruotsissa on kyllä paljon projekteja kaupan noin € 10.000 molemmin puolin kun taas hyvästa saa maksaa € 25.000 ja silloin se on kyllä viimeisen päälle kaunis, kaikki alkuperäispaperit, ruma alkuperäinen matto/vahakangas takakontissa ja silikonia niin että penkissä ei pysy.
Aika turhaa verrata harvinaista isolohkoa johonkin perusräppänään, josta tässä keskustelussa nyt alunperin on kyse. tossa kesällähän se oranssi -70 sportsroof oli josta pyynti oli 11, enempikin olisi varmaan kehdannut pyytää, muttei sentään kahtakypää. se vaan on kylmä totuus että pyynnit tahtoo monesti olla ylikovia, eipä moiset sitten kaupaksi menekkään. paitsi esim.mainittu scj, joka ei nykyarvossa ole koskaan ylihintainen
- KooKoo
- Aktiivi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mercury Cougar 501 -68
- Paikkakunta: Kauhajoki
Onhan toki bb-versio arvokkaampi kuin sb-versio, mach arvokkaampi kuin standard jnejne. Ainakin Ruotsissa bb:itten hinta on jo pompsahtanut, Suomessa niitä on valitettavan vähän.
Jostain syystä tuntuu näitä Suomen hintoja jo vuosikymmenen seuranneena, että täällä huonot ovat suhteessa kalliita, hyvät/harvinaiset suhteessa esim. Ruotsiin edullisempia. En tiedä onko mututuntumaa, mutta nyt voisi kuvitella tuon verouudistuksen (jos nyt menee yhtään minne pitäisi) lisäävän tuontia ainakin hyvien käyttökuntoisten osalta, ainakin suotavaa olisi.
Raunon kommenttiin viitaten, aina on niitä jotka valittavat kovia hintoja, aina on niitä jotka pyytävät ylihintaa, mutta aina on myös niitä, jotka autoja ostavat, jolloin myynti/ostohinta kohtaavat.
Tällöin hinnan (oli se nyt jonkun mielestä halpa tai kallis) voi todeta olevan kohdallaan. Eikä näissä tapauksissa pidä epäillä kenenkään mielenterveyttä
vaikka sukulaismies (kateuksissaan) pitää kaikkia amerikanauto harrastajia vain vanteiden kiillottajina.....

Jostain syystä tuntuu näitä Suomen hintoja jo vuosikymmenen seuranneena, että täällä huonot ovat suhteessa kalliita, hyvät/harvinaiset suhteessa esim. Ruotsiin edullisempia. En tiedä onko mututuntumaa, mutta nyt voisi kuvitella tuon verouudistuksen (jos nyt menee yhtään minne pitäisi) lisäävän tuontia ainakin hyvien käyttökuntoisten osalta, ainakin suotavaa olisi.
Raunon kommenttiin viitaten, aina on niitä jotka valittavat kovia hintoja, aina on niitä jotka pyytävät ylihintaa, mutta aina on myös niitä, jotka autoja ostavat, jolloin myynti/ostohinta kohtaavat.
Tällöin hinnan (oli se nyt jonkun mielestä halpa tai kallis) voi todeta olevan kohdallaan. Eikä näissä tapauksissa pidä epäillä kenenkään mielenterveyttä
vaikka sukulaismies (kateuksissaan) pitää kaikkia amerikanauto harrastajia vain vanteiden kiillottajina.....

-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Jostain syystä tässä olisi hyvä mun mielestä erottaa ainakin nämä kaksi asiaa; auton ostaminen harrastusmielessä ja auton ostaminen sijoitusmielessä. Silloinhan ostajat/myyjät ovat eri lähtökohdista liikkeellä joten auton hinta ja laatu saattavat vaihdella rajustikkin. Tarkoitan tällä sitä että kun ostaja ja myyjä kohtaavat, ja kaupankohde on esim. molempien mielestä sijoitus, saattaa hinta olla jotain muuta kuin mihin "tavallinen" harrastaja on "tottunut"?
Että tällaisia pohdintoja ja lusikoita sopassa...
Että tällaisia pohdintoja ja lusikoita sopassa...

-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Jos ostaa loppuunajetun periaatteella ostin kun halvalla sain, niin sit pitää varautua pistään samanverran nappulaa kiinni raatoon, jos tarkoitus on tehdä se viimeisen päälle. Saahan siinä lisäksi harrastamisen ilon, mutta sille ei tule koskaan saamaan mitään palkkaa, hyvä jos saa osto-, osien-, koneistusten- ja maalauksen hinnan pois. Eli tässäkin tapauksessa mennään lähelle kahtakymppiä, jos auto on virheetön.
Tokihan tuo tulee halvemmaksi, jos pystyy itse tekemään pohjat loppuun ja vetämään värin. Tai jos tavoitteena ei olekkaan näyttelykuntoinen vehje vaan "käyttöauto" jota rempataan sen mukaan kuin tarvetta tulee pääsee halvemmalla. Tai ei oikeastaan pääse, sillä saman rahan siihen joutuu laittamaan, mutta pidemmällä aikavälillä. Kokemus on osoittanut, että auto, jolla ajetaan kohtuullisesti pitää rakentaa uudestaan n. 20 vuoden välein. Siten joka vuosi siihen pitäisi ostohinnan lisäksi laittaa keskimäärin 500 euroa/vuosi. Mutta eihän tuo niin mene todellisuudessa vaan esim ajetaan kolmevuotta tekemättä juuri mitään ja sitten laitetaan 2000 -3000 koritöihin ja maalukseen, sitten ajetaan taas ja laitetaan samanverran koneeseen. Siten lopputulos on rahan käytön osalta sama kuin olisi heti tehty toi kymppitonnin täysremppa.
Niin, että jos haluaa vaan nauttia ajamisesta, niin kannattaa maksaa kunnolla hyvästä. Ja vaikka olisi halua myös harrastaa talvella tallissa kannattaa silti maksaa ja ostaa hyvä, koska niiden vipujen kanssa tuppaa vitutuskäyrä nousemaan. Esim sähköt on yksi sellanen osa-alue, että jos sillä puolella on ongelmia niin voi käydä niin että jää joskus välille. Ja niitähän helposti alkaa olemaan 40 vuotta vanhassa kalustossa.
Mutta yleensä käy kuitenkin niin, että auton rakentamiseen laitetusita rahoista voi saada hyvässä lykyssä puolet pois. Eli jos ostohinta on kympin ja samanverran on laitettu rakentamiseen niin voi saada tuon 15 000.. Mitä vähemmän aikaa/kilometrejä täysrempasta on kulunut sitä kovemman hinnan siitä luonnollisesti voi saada. Eli voi ajatella, että rakennetun auton hinnalle käy samoin kuin uuden auton hinnalle. Alkuvuosina hinnan pudostus on raju ja tasaantuu sitten ja lähestyy ruosteen jyrsiessä koria sekä koneen öljynkulutuksen kasvaessa tuota kunkin korimallin perushintaa, joka esim early HT:llä näyttää asettuneen jonnekkin 5000 paikkeille ja isokorisilla sportroofeilla lähemmäs kymppiä.
Tokihan tuo tulee halvemmaksi, jos pystyy itse tekemään pohjat loppuun ja vetämään värin. Tai jos tavoitteena ei olekkaan näyttelykuntoinen vehje vaan "käyttöauto" jota rempataan sen mukaan kuin tarvetta tulee pääsee halvemmalla. Tai ei oikeastaan pääse, sillä saman rahan siihen joutuu laittamaan, mutta pidemmällä aikavälillä. Kokemus on osoittanut, että auto, jolla ajetaan kohtuullisesti pitää rakentaa uudestaan n. 20 vuoden välein. Siten joka vuosi siihen pitäisi ostohinnan lisäksi laittaa keskimäärin 500 euroa/vuosi. Mutta eihän tuo niin mene todellisuudessa vaan esim ajetaan kolmevuotta tekemättä juuri mitään ja sitten laitetaan 2000 -3000 koritöihin ja maalukseen, sitten ajetaan taas ja laitetaan samanverran koneeseen. Siten lopputulos on rahan käytön osalta sama kuin olisi heti tehty toi kymppitonnin täysremppa.
Niin, että jos haluaa vaan nauttia ajamisesta, niin kannattaa maksaa kunnolla hyvästä. Ja vaikka olisi halua myös harrastaa talvella tallissa kannattaa silti maksaa ja ostaa hyvä, koska niiden vipujen kanssa tuppaa vitutuskäyrä nousemaan. Esim sähköt on yksi sellanen osa-alue, että jos sillä puolella on ongelmia niin voi käydä niin että jää joskus välille. Ja niitähän helposti alkaa olemaan 40 vuotta vanhassa kalustossa.
Mutta yleensä käy kuitenkin niin, että auton rakentamiseen laitetusita rahoista voi saada hyvässä lykyssä puolet pois. Eli jos ostohinta on kympin ja samanverran on laitettu rakentamiseen niin voi saada tuon 15 000.. Mitä vähemmän aikaa/kilometrejä täysrempasta on kulunut sitä kovemman hinnan siitä luonnollisesti voi saada. Eli voi ajatella, että rakennetun auton hinnalle käy samoin kuin uuden auton hinnalle. Alkuvuosina hinnan pudostus on raju ja tasaantuu sitten ja lähestyy ruosteen jyrsiessä koria sekä koneen öljynkulutuksen kasvaessa tuota kunkin korimallin perushintaa, joka esim early HT:llä näyttää asettuneen jonnekkin 5000 paikkeille ja isokorisilla sportroofeilla lähemmäs kymppiä.
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen