Mustangin ihmeellisyyksiä

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
Spiff
Addikti
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 22:03

Mustangin ihmeellisyyksiä

Viesti Kirjoittaja Spiff »

Nyt kun mulla on ollut Musse kuukauden päivät niin sen ihmeellisyydet on aiheuttanut harmaita hiuksia. Ensimmäisenä viikkona tuli akku vaihdettua ennen kun tajusin että pitää painaa kytkintä kun starttaa, en tajua miten ei tullut vastaan ensimmäisinä 5 päivänä. Nyt taas moottoripesun jälkeen kierrosrajoitin löi päälle 4000rpm:ssä enkä löytänyt vikaa joten 3 tunnin huolellisten tarkistusten jälkeen ajattelin kokeilla tiellä, ja kuinkas ollakkaan, ei mitään ongelmaa, rajoitin lyö vain näköjään päälle kun auto ei liiku. (Ei pääse ainakaan katsastuksessa pilaamaan konetta pakokaasutestissä). Tämä kaikki saa minut vaikuttamaan hirveän tyhmältä, mutta tällaista ei ole ikinä ennen tullut vastaan.

Löytyykö näistä uusista jenkkiautoista vielä muuta ihmeellistä mitä pitäisi tietää?
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Mitäpä Owner's Manual kertoo auton ominaisuuksista ?
Avatar
Spiff
Addikti
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 22:03

Viesti Kirjoittaja Spiff »

Se on aika paksu ja niiiiin tylsää luettavaa.
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Spiff kirjoitti:Se on aika paksu ja niiiiin tylsää luettavaa.
Näääh, ei se nyt niiiin tylsä ole ettei sitä työaikana lukisi.. eikun siis Kröhhh... :oops: Kyllähän sitä tauolla on kiva lueskella.
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
66poni
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 66poni »

Ajattelin vain, että jos mulla olisi uusi Mustang niin Owner`s Manual olisi kyllä varsin mieluista luettavaa... tosin sullahan on auto ollut vasta kuukauden, eihän sitä ajamiselta vielä ehdi lukuhommiin. Meneekös Mustissa muuten ovet lukkoon automaattisesti, kun vauhti nousee yli 20 mph? Automaattivaihteisessa joutui jo `90 painamaan jarrua ennenkuin starttasi (ainakin T-bird). Onnea vaan autolle, uusi Mustang on upea laite. 8)
Avatar
Spiff
Addikti
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 22:03

Viesti Kirjoittaja Spiff »

Eivät vissin mene, tai en mää tiedä kun ei olla vielä löydetty niin paljon pitoa että pääsisi sellaisiin nopeuksiin, sellainen juttu on että ovet aukeavat yksi kerralla kaukosäätimellä, eli jos on kaveri mukana niin pitää painaa kaksi kertaa.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Sisavalot menee paalle, kun ajovalojen katkaisinta ruuvaa napsun yli. Nimim. yhden yon sisavalot paalla ennenkuin luin manuaalista ohjeet.. :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

veekoo kirjoitti:Sisavalot menee paalle, kun ajovalojen katkaisinta ruuvaa napsun yli. Nimim. yhden yon sisavalot paalla ennenkuin luin manuaalista ohjeet.. :wink:
Sama ominasuus testattu myös 67:ssa suunnilleen samoin. :) Ekoja kertoja kun autolla ajelin ihemettelin että mikä on kun sisävalot palaa kokoajan. tutkin ja mittailin, kunnes otin sisävalon polttimon pois. Kunnes sitten hommasin owners manuaalin, niin sisävalon polttimon sai ruuvata takas paikalleen. :oops:
Spiff kirjoitti:ovet aukeavat yksi kerralla kaukosäätimellä, eli jos on kaveri mukana niin pitää painaa kaksi kertaa.
Kun painat kaks kertaa lukkoon, antaa töötti merkin.
Avatar
MustangGT
Mega-addikti
Viestit: 776
Liittynyt: 24 Touko 2004, 05:46
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MustangGT »

Oven avaus:
1 painallus: kuskin ovi aukeaa
2 painallus: molemmat auki

Lukitus
1 painallus: keskulukitus lukitsee ovet
2 painallus: varashälytin kytkeytyy päällä, merkkinä tööttäys

Erittäin looginen ja sama systeemi euroFocuksissa.
Tosin tuon kaukosäätimen voi ohjelmoida kuulemma että yhdellä
painalluksella aukeaa kaikki ovet...mutta yksin ku ajaa niin original
säätö riittää...
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Jatketaan samaa rataa: takaluukun aukasunappi on hansikaslooran vasemmassa reunassa. Loyty noin puolen vuoden jalkeen, kun avasin em. luukun toisen kerran. :roll: Takalootan pimeassa loistava james bond -avauskahva kannattaa kannattaa sulloa avaussysteemiin kiinni, muuten juuttuu kuormaverkkoon, jos sellainen on. Takapenkit kaantyy alas ja autossa pystyy ottamaan napparasti tirsat tunkemalla jalat takapaksin puolelle (ei pysty oikein nukkumaan kyljellaan). Samalla saadolla voi vaikka kuljettaa uudet jalkalistat kamppaan kotio tunkemalla toisen paan listanipusta pelkaajan jalkatilan etunurkkaan. Tilava ja kateva perheauto siis.. :)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Aini. Samalla systeemilla kulki myoskin originaalipakoputketputket 05:ssa. Viripajan aija oli vahan, etta en olis uskonu niiden mahtuvan. Pisti myhailemaan. :)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
MustangGT
Mega-addikti
Viestit: 776
Liittynyt: 24 Touko 2004, 05:46
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MustangGT »

veekoo kirjoitti:Jatketaan samaa rataa: takaluukun aukasunappi on hansikaslooran vasemmassa reunassa. Loyty noin puolen vuoden jalkeen, kun avasin em. luukun toisen kerran. :roll: Takalootan pimeassa loistava james bond -avauskahva kannattaa kannattaa sulloa avaussysteemiin kiinni, muuten juuttuu kuormaverkkoon, jos sellainen on. Takapenkit kaantyy alas ja autossa pystyy ottamaan napparasti tirsat tunkemalla jalat takapaksin puolelle (ei pysty oikein nukkumaan kyljellaan). Samalla saadolla voi vaikka kuljettaa uudet jalkalistat kamppaan kotio tunkemalla toisen paan listanipusta pelkaajan jalkatilan etunurkkaan. Tilava ja kateva perheauto siis.. :)
Sama homma! Huomasin takaluukun avausnapin sattumalta ku olin
jonkun mussen apukuskin paikalla kraapuloissaan nukuksissa ja katoin hanskalokeroon.
Ei sitä varmaan muuten olisi koskaan löytänyt :lol:
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

Mun Foxissa samasta paikasta (siis hanskalokeron vasemmasta reunasta) löytyy tankin luukun avausnappi.
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Avatar
Spiff
Addikti
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 22:03

Viesti Kirjoittaja Spiff »

Jaa, ihmettelinkin kun hanskalokeroon ei mahdu muuta kun ohjekirja, mutta sehän onkin näköjään pelkkä huoltoluukku.
Avatar
2065
Mega-addikti
Viestit: 855
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 2065 »

joo ja avon lisäkokemuksia....

rättikatto menee kiinni vain jos käsijarru on päällä!! Tuli tätä tutkittua
täpötäyden kahvilan ulkoilmaterassin edessä sadekuuron aikana...no pressure....kokeilein kaikkea kun ei kato noussut ja vihdoin löytyi oikea
kikka.... :lol:
Vastaa Viestiin