Sivu 1/2

Tämmönen hullu ajatus vaan...

Lähetetty: 19 Marras 2005, 15:12
Kirjoittaja 200cid
Saiskohan musseen soviteltua 244 volvon jarrut? tOlis levyt joka kulmassa ja tehonkestoa (vai?) saisin osien luovuttajan 50€..

Onko mahotonta tai parempia ideoita?

Ja vaihtoa suunnittelin siksi että kun on nuo 4-pulttiset nyt ja se ei riitä. Mtenkähän perä? volvosta?

Lähetetty: 19 Marras 2005, 15:28
Kirjoittaja JXA-26
Olet hyvin oikeilla jäljillä, paitsi että...
Peräksi laittaisin ns. Volvon ison perän 740 sarjasta. Tehonkesto huomattavasti parempi kuin pikku perässä, taisi olla Danan valmistama. Tuo sama kuin 240 malleissa paitsi että 7cm leveämpi. Ei nuo ainakaan 250hp rallivehkeissä ole noita hajalle saaneet, vaikkei aina tie olekaan riittänyt... :roll: Edessähän Volvoista löytyy jo vakiona 4-mäntäiset satulat, noita mc-perssoneitakin ollaan kovasti suunniteltu voksiin.
Näin meillä SS-projektissa...

Lähetetty: 19 Marras 2005, 19:29
Kirjoittaja 200cid
Jes!! Hienoa! Mutta minkähänlainen homma on sovitella nuo jarrut paikalleen? Ei kellään olis vaikka linkkejä tarjota? Tai ihan omia kokemuksia? Kiitos. Taitaa olla vähän vaikeampia saada/kalliita nuo 740-perät???

Lähetetty: 19 Marras 2005, 19:56
Kirjoittaja musse67
200cid kirjoitti:Jes!! Hienoa! Mutta minkähänlainen homma on sovitella nuo jarrut paikalleen? Ei kellään olis vaikka linkkejä tarjota? Tai ihan omia kokemuksia? Kiitos. Taitaa olla vähän vaikeampia saada/kalliita nuo 740-perät???
740 Volvoja on purkaamot pullollaan. Kato vaikka http://www.varaosahaku.fi , sieltä tuli kolme sivua taka-akseleita ja hinnat 200e molemmin puolin.

Lähetetty: 20 Marras 2005, 10:20
Kirjoittaja voxagent
Early-Kutosen pulttijakoon sopisi Mazda 626:n levyt jos vain jarruja haluaa parantaa. Hollannin Harrie teki jossain vaiheessa levysatsit kutoseen noista kamoista käyttäen Scorpion satuloita ja tekemiään alumiinihubeja. Kesällä kaveri sanoi laittavansa myyntiin early-kutosen 4-piste levysatseja : http://www.the66mustang.tk/

Lähetetty: 20 Marras 2005, 10:32
Kirjoittaja JXA-26
200cid kirjoitti:Taitaa olla vähän vaikeampia saada/kalliita nuo 740-perät???
Melkeimpä kannattaa katsella turbo diesel farmari 740 perää. Varmasti isoperä (1031) Välitys lähellä 4 ja tod.näk. lukko valmiina.
Katsoppa http://www.ralli.net Markkinat ja pistä hakusanaksi Volvo. Siellä mm. tämmöisiä:
http://www.ralli.net/modules.php?name=m ... 5&de=18187
Tuolla paljon kilpaosia kaupan ja näkee minkä tehoisissa laitteissa Volvon periä on käytetty.
Jos haluaa todella hyvät jarrut, niin tekee kuin kaveri SRC-BMW.n. Volvon etutolpat, Volvon etujarrulevystä sorvataan keskiö ja siihen sovitetaan pulttiliitoksella Toyota HJ60 Land Cruiserin Jarrulevyt. ON KOKOA !!

Lähetetty: 20 Marras 2005, 12:34
Kirjoittaja Aku_81
Noita 700-sarjan volvoja alkaa saada jo ilmaiseksikin, kaveri sai yhden auton kun se ei lähteny käyntiin :lol:

Lähetetty: 20 Marras 2005, 16:59
Kirjoittaja 200cid
Juu kyllähän nuita 740 periä näkyy halvalla löytyvän, mutta mitenkäs se kiinnittyy mustiin kun org. lehtijouset ja volvossa kierrejouset? Olen näissä ripustus yms. asioissa aika noviisi... :oops: ja miten eteen saadaan se viis pulttisen levy kiinni kun alunperin neljä pulttia? kiitosta

Lähetetty: 20 Marras 2005, 19:23
Kirjoittaja JXA-26
Joudut melkoisesti askarteleen. Näin se on aina ollut jos meinaa halvalla selvitä. Ensinnäkin perästä kaikki kannakkeet ja korvat rälläkällä pois, hitsailet uudet paikat lehtijousille (malli vanhasta perästä) huomio perän kallistuskulma ! Sekä mahtaako Volvon välitys soveltua auton käyttötarkoitukseen.
Etupäässä kannattaa katsoa saisiko koko Volvon etunavan sovitettua Mustangin akseliin. Laakereista ulko- ja sisäkoolista numerot ylös ja laakeriliikkeeseen kyselemään sopivia laakereita, ja onko laakereiden etäisyys toisiinsa sama. Jarrusatulalle joutuu todennäköisesti tekemään siirtoadapterin.

Lähetetty: 20 Marras 2005, 21:47
Kirjoittaja 200cid
Välityksen soveltumisesta en tiedä, mutta kone on 200cid ja looda T-5 pitkällä vitosella. Koneeseen tulee tehoa ainakin 200 hp ehkä 250 pollea. Uskokaa tai älkää.. :lol: niin että mikähän olis hyvä välitys? Sovitteiden teko tuskin tulee olemaan ongelma. Ainakaan takana. Kai vaan täytyy ostaa hilut ja alkaa sovittelemaan.. kun auto tulee maalauksesta... :roll:

Moro

Lähetetty: 22 Marras 2005, 14:45
Kirjoittaja 1223
Osta multa valmis 8" banjo siinä on laipat 240 volvon jarruille!

Lähetetty: 22 Marras 2005, 15:55
Kirjoittaja JXA-26
Kyllä tuo 8" olisi kyllä järkevin vaihtoehto siviili autoon. Tuohon kun löytyy parempia välityksiä kadulle, Jyri vois varmaan kertoa moottorin kierrosluvuista esim. satasen vauhdissa nelosen perävälityksellä. Itellä -67.ssa 8" ja välitys 3.25 enkä ainakaan kadulle kaipaa yhtään tiheämpää.
Noissa Volvon takajarruissa (240-740) on muuten käsijarru kengillä tuon jarrulevyn sisällä. Satuloita joissa käsijarru vaijerilla nyt löytyy tosi monesta autosta. Esim: Scorpio, Lancia, Polonez, Volvo V40.... jne.

Lähetetty: 22 Marras 2005, 17:50
Kirjoittaja 200cid
Lähetin yyveetä sulle 1223. Toi vaikuttaa järkevältä. Eli perä selvä. Entäs eteen sitten? Kannattaako katella rapakon takaa satseja? 5 pulttia pitäis saada. Mulle ei vielä oikeen tullu selväks mikä kaikki vaihtuu kun pulttijakokin vaihtuu... :oops: kun 4<5 pulttiin pitäis saada..

Lähetetty: 24 Marras 2005, 16:11
Kirjoittaja 200cid
Joo.. Päätin unohtaa nuo volgat kun tuolta Voxagentin mainitsemalta sivulta saakin eteen halvalla ihan mussen levysatsi-muutos-satsin viiteen pulttiin. Taakse tulee perus 8" perä rummuilla.... mutta kiitos kaikille avusta!

Lähetetty: 24 Marras 2005, 18:10
Kirjoittaja JXA-26
200cid kirjoitti:Joo.. Päätin unohtaa nuo volgat
Varmasti hyvä päätös.
Hyvä että joku muukin kyseenalaistaa osien sopivuuksia !! Yritys, erehdys ja kantapään kautta tulee parhaat tulokset... :oops: