Tämmönen hullu ajatus vaan...
Tämmönen hullu ajatus vaan...
Saiskohan musseen soviteltua 244 volvon jarrut? tOlis levyt joka kulmassa ja tehonkestoa (vai?) saisin osien luovuttajan 50€..
Onko mahotonta tai parempia ideoita?
Ja vaihtoa suunnittelin siksi että kun on nuo 4-pulttiset nyt ja se ei riitä. Mtenkähän perä? volvosta?
Onko mahotonta tai parempia ideoita?
Ja vaihtoa suunnittelin siksi että kun on nuo 4-pulttiset nyt ja se ei riitä. Mtenkähän perä? volvosta?
KUKA V*TUN TUNING?!
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Olet hyvin oikeilla jäljillä, paitsi että...
Peräksi laittaisin ns. Volvon ison perän 740 sarjasta. Tehonkesto huomattavasti parempi kuin pikku perässä, taisi olla Danan valmistama. Tuo sama kuin 240 malleissa paitsi että 7cm leveämpi. Ei nuo ainakaan 250hp rallivehkeissä ole noita hajalle saaneet, vaikkei aina tie olekaan riittänyt...
Edessähän Volvoista löytyy jo vakiona 4-mäntäiset satulat, noita mc-perssoneitakin ollaan kovasti suunniteltu voksiin.
Näin meillä SS-projektissa...
Peräksi laittaisin ns. Volvon ison perän 740 sarjasta. Tehonkesto huomattavasti parempi kuin pikku perässä, taisi olla Danan valmistama. Tuo sama kuin 240 malleissa paitsi että 7cm leveämpi. Ei nuo ainakaan 250hp rallivehkeissä ole noita hajalle saaneet, vaikkei aina tie olekaan riittänyt...

Näin meillä SS-projektissa...
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
740 Volvoja on purkaamot pullollaan. Kato vaikka http://www.varaosahaku.fi , sieltä tuli kolme sivua taka-akseleita ja hinnat 200e molemmin puolin.200cid kirjoitti:Jes!! Hienoa! Mutta minkähänlainen homma on sovitella nuo jarrut paikalleen? Ei kellään olis vaikka linkkejä tarjota? Tai ihan omia kokemuksia? Kiitos. Taitaa olla vähän vaikeampia saada/kalliita nuo 740-perät???
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Early-Kutosen pulttijakoon sopisi Mazda 626:n levyt jos vain jarruja haluaa parantaa. Hollannin Harrie teki jossain vaiheessa levysatsit kutoseen noista kamoista käyttäen Scorpion satuloita ja tekemiään alumiinihubeja. Kesällä kaveri sanoi laittavansa myyntiin early-kutosen 4-piste levysatseja : http://www.the66mustang.tk/
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Melkeimpä kannattaa katsella turbo diesel farmari 740 perää. Varmasti isoperä (1031) Välitys lähellä 4 ja tod.näk. lukko valmiina.200cid kirjoitti:Taitaa olla vähän vaikeampia saada/kalliita nuo 740-perät???
Katsoppa http://www.ralli.net Markkinat ja pistä hakusanaksi Volvo. Siellä mm. tämmöisiä:
http://www.ralli.net/modules.php?name=m ... 5&de=18187
Tuolla paljon kilpaosia kaupan ja näkee minkä tehoisissa laitteissa Volvon periä on käytetty.
Jos haluaa todella hyvät jarrut, niin tekee kuin kaveri SRC-BMW.n. Volvon etutolpat, Volvon etujarrulevystä sorvataan keskiö ja siihen sovitetaan pulttiliitoksella Toyota HJ60 Land Cruiserin Jarrulevyt. ON KOKOA !!
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Joudut melkoisesti askarteleen. Näin se on aina ollut jos meinaa halvalla selvitä. Ensinnäkin perästä kaikki kannakkeet ja korvat rälläkällä pois, hitsailet uudet paikat lehtijousille (malli vanhasta perästä) huomio perän kallistuskulma ! Sekä mahtaako Volvon välitys soveltua auton käyttötarkoitukseen.
Etupäässä kannattaa katsoa saisiko koko Volvon etunavan sovitettua Mustangin akseliin. Laakereista ulko- ja sisäkoolista numerot ylös ja laakeriliikkeeseen kyselemään sopivia laakereita, ja onko laakereiden etäisyys toisiinsa sama. Jarrusatulalle joutuu todennäköisesti tekemään siirtoadapterin.
Etupäässä kannattaa katsoa saisiko koko Volvon etunavan sovitettua Mustangin akseliin. Laakereista ulko- ja sisäkoolista numerot ylös ja laakeriliikkeeseen kyselemään sopivia laakereita, ja onko laakereiden etäisyys toisiinsa sama. Jarrusatulalle joutuu todennäköisesti tekemään siirtoadapterin.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Välityksen soveltumisesta en tiedä, mutta kone on 200cid ja looda T-5 pitkällä vitosella. Koneeseen tulee tehoa ainakin 200 hp ehkä 250 pollea. Uskokaa tai älkää..
niin että mikähän olis hyvä välitys? Sovitteiden teko tuskin tulee olemaan ongelma. Ainakaan takana. Kai vaan täytyy ostaa hilut ja alkaa sovittelemaan.. kun auto tulee maalauksesta... 


KUKA V*TUN TUNING?!
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Kyllä tuo 8" olisi kyllä järkevin vaihtoehto siviili autoon. Tuohon kun löytyy parempia välityksiä kadulle, Jyri vois varmaan kertoa moottorin kierrosluvuista esim. satasen vauhdissa nelosen perävälityksellä. Itellä -67.ssa 8" ja välitys 3.25 enkä ainakaan kadulle kaipaa yhtään tiheämpää.
Noissa Volvon takajarruissa (240-740) on muuten käsijarru kengillä tuon jarrulevyn sisällä. Satuloita joissa käsijarru vaijerilla nyt löytyy tosi monesta autosta. Esim: Scorpio, Lancia, Polonez, Volvo V40.... jne.
Noissa Volvon takajarruissa (240-740) on muuten käsijarru kengillä tuon jarrulevyn sisällä. Satuloita joissa käsijarru vaijerilla nyt löytyy tosi monesta autosta. Esim: Scorpio, Lancia, Polonez, Volvo V40.... jne.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...