Sivu 1/1
Kärjeton sytytys ignitor tms. kaksikärkijakaan?
Lähetetty: 19 Marras 2005, 00:38
Kirjoittaja Aku_81
Onko mitään eroa asentaa tuollaista kärjetöntä sytkäsysteemiä kaksikärkijakajaan kuin normaaliin yksikärkijakaan? Ja jakaja on accelin tekemä joskus ennen vuotta 1992. Ei vielä raaskisi uutta jakajaa ostaa, varsinkun kun ei tiedä vielä mitä pellin alle päätyy

Lähetetty: 21 Marras 2005, 21:37
Kirjoittaja Mika M
Ainakin Malloryn kaksikärkijakajaan on eri numerolla kuin yksikärkiseen. Itse vaihdoin tuollaiseen kaksikärkijakajaan Petronixin Ignitor II dual paketin. Asennuksessa tuskin hirveitä eroja on, kun kuitenkin joutuu ottamaan sen kärkipaketin pois. Asennuksessa aikaa menee n.10min.
Mika
Lähetetty: 16 Joulu 2005, 17:40
Kirjoittaja Vege
ite harkittin kärjetöntä sytkää kanssa laittaa tohon toiseen koneeseen jossa on tuplakärjellinen jakaja, tosin yksi vanhemman kaartin virittäjä oli sitä mieltä ettei kannata koska tuplakärjellinen antaa paremman kipinän kun sen saa oikein säätöihin
Lähetetty: 17 Joulu 2005, 11:02
Kirjoittaja raunoh
Automekaanikkoni suosittaa kärjetöntä, kun 2-kärkisysteemin säätöihin laitto on aikaa vievää puuhaa, ja säädöt joutuu tarkistamaan aika ajoin. Siten mielestäni ei vastaa tarkoitusta kustannusten/vaivannäön kannalta. Oma mielipiteeni on, että cruisaillessa ja tavallisessa ajossa kärjelliset ei anna yhtään etua, että kannattaa nähdä vaivaa säätöjen kanssa "puljata". Olen kallistumassa samaan käsitykseen myös 1-kärkijakajan kanssa, että mieluummin kärjetön. Mutta kukin tekee kuten haluaa.
Lähetetty: 17 Joulu 2005, 18:38
Kirjoittaja ROKI
Joo kärjetön tietty omaani laitoin uuden Fordin yksikärkijakajan, käret ja konkka pois ja uusi ignitor tilalle rallattaa moitteettomasti, kuljettanut jo 30 tuhatta kilsaa vakio puolalla ja sytkäjohdoilla. Puolakin on vuosimallia 85 sama mikä oli koneessa kiinni mulle tullessa, hyvin tuo alkuperäinen puola pelaa

.
Lähetetty: 23 Helmi 2006, 14:57
Kirjoittaja PeteP
Nonnii itselläkin tuli mietitäväksi tuota sytkäpuolen huoltoa, alkuperäinen jakaja väljä, Mutta saahan tuon vanhan jakaja puslitettua hä! Taas jos joutuu jakajan ja esim.pertoniksin ostaa niin se on sitten kallis paukku! eli jompati kumpati?? jyväskylän myymälässä sanotiin et puslaa löytyy. Entäs laadukkat tulpanjohdot? heitin helkkariin nuo kamalat accelin keltaiset, tarkoitus laittaa alkuperäistyyppiset tietty.
Lähetetty: 24 Helmi 2006, 15:31
Kirjoittaja raunoh
Olen Niemensivulta hankkinut 351-4V Clevelandiin Motorcraftin jakajan sekä Pertronixin yhteispakettina, ja hinta oli asiallisen kohtuullinen. Hyvin on toiminut, enkä aio laittaa kärkijakajaa takaisin. En osaa sanoa, onko Ignitor yhtään kummempi.
Lähetetty: 25 Helmi 2006, 00:17
Kirjoittaja ROKI
Sehän on yksi ja sama asia petronixs ignitor, hyvin pelaa ei etes seonnut kunnon oikosulusta. Akunnavat savusi kuin soihdut, kun kaveri lykkäsi käynnistyskaapelit väärinpäin. Poppikoneet kun soi muuan lirintäalueella läpi yön, tarvis apua aamulla.
Lähetetty: 25 Helmi 2006, 00:34
Kirjoittaja PeteP
Päätin myöskin tehdä ton homman kerralla kuntoon, eli tulee korjattu jakaja ja tuo kärjetön sytkä.