Kärjeton sytytys ignitor tms. kaksikärkijakaan?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Kärjeton sytytys ignitor tms. kaksikärkijakaan?

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Onko mitään eroa asentaa tuollaista kärjetöntä sytkäsysteemiä kaksikärkijakajaan kuin normaaliin yksikärkijakaan? Ja jakaja on accelin tekemä joskus ennen vuotta 1992. Ei vielä raaskisi uutta jakajaa ostaa, varsinkun kun ei tiedä vielä mitä pellin alle päätyy :roll: :wink:
Go tell Alice....
Mika M
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 22:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mika M »

Ainakin Malloryn kaksikärkijakajaan on eri numerolla kuin yksikärkiseen. Itse vaihdoin tuollaiseen kaksikärkijakajaan Petronixin Ignitor II dual paketin. Asennuksessa tuskin hirveitä eroja on, kun kuitenkin joutuu ottamaan sen kärkipaketin pois. Asennuksessa aikaa menee n.10min.

Mika
Avatar
Vege
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 21:36
Auto: HT -65 289+C4+8"
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Vege »

ite harkittin kärjetöntä sytkää kanssa laittaa tohon toiseen koneeseen jossa on tuplakärjellinen jakaja, tosin yksi vanhemman kaartin virittäjä oli sitä mieltä ettei kannata koska tuplakärjellinen antaa paremman kipinän kun sen saa oikein säätöihin
HT -65 289+C4+8"
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Automekaanikkoni suosittaa kärjetöntä, kun 2-kärkisysteemin säätöihin laitto on aikaa vievää puuhaa, ja säädöt joutuu tarkistamaan aika ajoin. Siten mielestäni ei vastaa tarkoitusta kustannusten/vaivannäön kannalta. Oma mielipiteeni on, että cruisaillessa ja tavallisessa ajossa kärjelliset ei anna yhtään etua, että kannattaa nähdä vaivaa säätöjen kanssa "puljata". Olen kallistumassa samaan käsitykseen myös 1-kärkijakajan kanssa, että mieluummin kärjetön. Mutta kukin tekee kuten haluaa.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joo kärjetön tietty omaani laitoin uuden Fordin yksikärkijakajan, käret ja konkka pois ja uusi ignitor tilalle rallattaa moitteettomasti, kuljettanut jo 30 tuhatta kilsaa vakio puolalla ja sytkäjohdoilla. Puolakin on vuosimallia 85 sama mikä oli koneessa kiinni mulle tullessa, hyvin tuo alkuperäinen puola pelaa :!: :!: :!: .
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Nonnii itselläkin tuli mietitäväksi tuota sytkäpuolen huoltoa, alkuperäinen jakaja väljä, Mutta saahan tuon vanhan jakaja puslitettua hä! Taas jos joutuu jakajan ja esim.pertoniksin ostaa niin se on sitten kallis paukku! eli jompati kumpati?? jyväskylän myymälässä sanotiin et puslaa löytyy. Entäs laadukkat tulpanjohdot? heitin helkkariin nuo kamalat accelin keltaiset, tarkoitus laittaa alkuperäistyyppiset tietty.
Viimeksi muokannut PeteP, 23 Helmi 2006, 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Olen Niemensivulta hankkinut 351-4V Clevelandiin Motorcraftin jakajan sekä Pertronixin yhteispakettina, ja hinta oli asiallisen kohtuullinen. Hyvin on toiminut, enkä aio laittaa kärkijakajaa takaisin. En osaa sanoa, onko Ignitor yhtään kummempi.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Sehän on yksi ja sama asia petronixs ignitor, hyvin pelaa ei etes seonnut kunnon oikosulusta. Akunnavat savusi kuin soihdut, kun kaveri lykkäsi käynnistyskaapelit väärinpäin. Poppikoneet kun soi muuan lirintäalueella läpi yön, tarvis apua aamulla.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Päätin myöskin tehdä ton homman kerralla kuntoon, eli tulee korjattu jakaja ja tuo kärjetön sytkä.
Vastaa Viestiin