fox Nasserin pyörän kulmat

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
hevonen89
Tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 21:23

fox Nasserin pyörän kulmat

Viesti Kirjoittaja hevonen89 »

Jep,eli ajopelinä on -89 gt nasseri ja siinä on yhden tuuman laskeva alustasarja.Edessä renkaina tulee pyörimään 225/45/ 17.
Viimeksi kulmia säädettäessä alusta oli vakio korkeudella ja
säätäjä ukko laittoi kulmat tehtaan arvoihin.
Mielestäni auto oli aika levoton ts. ohjaus veteli ja haki linjojaan.
onko säätö arvoista jollain ehkä kokemus pohjaa.
Kiitos jo etukäteen. :shock:
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 441
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Nasseri? Siis Mustang?
Avatar
Sami95GT
Aktiivi
Viestit: 94
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Snadin Läntinen Provinssi

Viesti Kirjoittaja Sami95GT »

Käytät melkoisen matalia kumeja, 225/45:t tarjoavat juuri ja juuri 10 senttiä profiilia ja ovat jopa matalammat profiililtaan kuin omat 255/40:t, jotka eivät ole sieltä ura-epäherkimmästä päästä.

Ettei vaan tehtaan arvot sanoisi etuakselin camber-kulmiksi 0 astetta? Jos näin on, ja tähän yhdistetään jäykennetty/laskettu alusta, leveät + profiililtaan erittäin matalat ja mahdollisesti vielä teräväolkaiset renkaat, on vetely taattua. Suosittelisin itse kokeilemaan sporttisempien kumien kanssa (-0.5)-(-1.0) camberkulmia, saattaa yö muuttua päiväksi.

Itselläni on -1.8, ja kuluvat vielä kohtuu tasaisesti kunhan muistaa vaihtaa fillarit edestä taakse ja päinvastoin kerran vuodessa. Tiedätkö millaisilla rengaspaineilla ajat? Liian vähäisillä rengaspaineilla voi myös olla asiaa kumuloiva vaikutus ohjaukseen.

PS. Mikä ihmeen nasseri?
Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee - 17 tuuman vanteella.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Nasseri mikä nasseri.Taisi olla joku Egyptin sota prinssi,tiedä häntä?
Niinpä olikin tasan nolla camber,kun tarkemmin muistelee,silloin oli
tosiaan vakio alusta vanteita ja kumeja myöten.
Mainitsemasi camber kulmat voisi olla aika sopivat,koska etu-ja taka-
renkaat ovat tätä nykyä eri levyiset,että se niistä vaihdoista.
Rengaspaineita en ole ihmeemmin vielä tuumaillut,olisiko
tähän asiaan neuvoja :?:
Mosse

Viesti Kirjoittaja Mosse »

nebukat nessar? Nasseri taitaa viitata vähän modernimpaan aika kauteen...vai? :wink:
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Olisko kyseessä Egybtin vuonna -70 kuollut pressa :?: , toisaalta miten se mihinkään liittyy. :?
hevonen-89

Viesti Kirjoittaja hevonen-89 »

Niinpä,ehkä herra Nasserilla ei ole ihmeemmin pyörän kulmien kanssa
tekemistä,paitsi ehkä omien ajopelien kohdalla.
Nasser olikin näemmä egyptin pääministeri´60-´70-luvuilla,kaappasi
Suezin kanavan britti/fransseilta ja koetti nahistella Israelin kanssa
alvariinsa ja toki myös nahistelikin,että näin.... :D
Oliko jollain ehkä tietoa niistä ilman paineista :?:
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

hevonen-89 kirjoitti:Oliko jollain ehkä tietoa niistä ilman paineista :?:
Löytyiskö tuolta apua?
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=230
-Jukka-
hevonen-89

Viesti Kirjoittaja hevonen-89 »

OK.kiitos Jukka.Tässäpä onkin asiaa vähäksi aikaa,nyt
täytyy muuttaa sanat teoiksi.Auf fiiderseen. :wink:
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Rengaspaineet ovat pitkälti kokeilun tulos itelläni on 66ht edessä2.4 takana2.4 etuset 195/60/15 takaset 215/60/15 0n sopivat painet kamber/kaster/auraus kulmat säädin itse työläs homma mut auto kulkee nätisti ei vetele tuuman matallus antoi lisää tukevuutta samoin nasserin kulmat laitoin kondikseen ei vetele enää eikä ota vanteet tukivarsiin kiinne.
Vastaa Viestiin