Sivu 1/1
Kuinka mahtuu 351W AirGapilla -65 konehuoneeseen?
Lähetetty: 24 Loka 2005, 16:00
Kirjoittaja Futurage
Tässä sommitellaan kaverin kanssa mukavaa 393 strokeria 65 FB:n konehuoneeseen. Kyllähän se moottori imusarjoineen ja kaasareineenkin sinne mahtuu mutta mites mahtaa olla 1/2" välipalan ja ilmanputsarin kanssa? Kaikki tieto muidenkin 351W imusarjojen mahtuvuudesta 65:een otetaan kiitollisuudella vastaan.
Lähetetty: 24 Loka 2005, 19:21
Kirjoittaja Antti66HT
Vain niin... Noh, koitetaan.
Eli mullahan on toi 351 noin tuuman alempana kuin vakio kiinnikkeillä. Tarkoittaa että kytkin vivuston tukipiste koneessa oli n.25-30 mm alempana kuin korissa.. VAkio -69 öljy pohjaa hipoo raidetankoa käännettäessä ääriasentoon, hieman moukaroituna... Myös starttiin on noin 1 milli varaa...ö
Tämä konstruktio siis performer imarilla, edelbrockin 600 cfm kaasarilla ja FRPP M-9600-L302 ilmanputsari kopalla.
Tilaa jää näillä hiluilla 20-40 mm peltiin... Voin mittailla tarkemmin tavittaessa.
Taitaa olla aika tiukka sovitus. Itse olen ajatellut weiandin Stealthia, kun sen aika koittaa. Air-Gap on aika korkea, korkeampi kuin RPM.
A ja B mitat Edelbrokin sivuilta, keskiarvot aika lähellä kaasuttimen tason korkeutta eli käy vertailuun
Performer A-3.40", B-4.75 = 4,075
Performer RPM A-4.30", B-5.30 =4,80
Performer RPM Air-Gap A-5.31", B-6.19" = 5,75
AG siis noi 45 mm korkeampi, eli tarkaksi menee.
Laitoin sulle ville postiin kuvan mistä näkee korkeuden suhteessa Montecarlo bariin, jos sellainen sattuisi projektissa olemaan.
Lähetetty: 24 Loka 2005, 21:41
Kirjoittaja Futurage
Hei , kiitoksia! Taitaapa olla niin että se on sitten Stealth tai normaali RPM.
Jos peltiin ei tee reikää niin korkeamman sarjan hyöty menee hukkaan kun sen päälle ei saa kunnon putsaria.
Re: Kuinka mahtuu 351W AirGapilla -65 konehuoneeseen?
Lähetetty: 25 Loka 2005, 10:56
Kirjoittaja Fastback
Futurage kirjoitti:Tässä sommitellaan kaverin kanssa mukavaa 393 strokeria 65 FB:n konehuoneeseen. Kyllähän se moottori imusarjoineen ja kaasareineenkin sinne mahtuu mutta mites mahtaa olla 1/2" välipalan ja ilmanputsarin kanssa? Kaikki tieto muidenkin 351W imusarjojen mahtuvuudesta 65:een otetaan kiitollisuudella vastaan.
Hipheijaa, kuulostaa mahtavalta! Kyllä sen peiton puhki saa! Siirosen Mikko kalajoelta tekee teille sopivan lasikuitupellin jos ei halua alkuperäistä rikkoa;
http://www.siironenracing.com/fibretec/index.htm
Lähetetty: 25 Loka 2005, 21:50
Kirjoittaja Homer65
Mites paljon noilla imareilla on sitte oikeesti eroja? Lähtökohtana tietysti, että tila riittää. Ottaisko RPM, RPM air.. vai Stealth. Jos tähän vielä kytkee hinnan niin mites olis?
Lähetetty: 25 Loka 2005, 22:43
Kirjoittaja Antti66HT
mietin tuossa samaa eilen itsekin...
Ehkä tuo airgap on ihan mukava Californiassa tai floridassa?
Eli kuumalla kelillä vois pitää kaasaria viileempänä?
Stealth kait virtaa hieman enemmän kuin RPM? tarkistetaan...