Sivu 1/1

T-5 ja Tilton painelaakeri ei irrota lämpimänä

Lähetetty: 27 Heinä 2025, 14:52
Kirjoittaja rale
Hei,

Pikkulohko -68 Mustangissa on T-5 laatikko ja Tiltonin throwout bearing painelaakerina. Kytkin pääsylinterinä on MDL:n tarvikkeet. Kytkin on King Cobra (oletettavasti). Ongelma on, että auton lämmettyä pakkia eikä ykköstä ei tahdo saada päälle. Kytkin ei irroita tarpeeksi ja vaihteet on vaikea kytkeä päälle. Pakin saa päälle vasta auton sammutettua. Kylmänä mitään ongelmia ei ole.

Mikähän on vikana? Vääränlainen kytkinneste? Voiko Tiltonin painelaakeri olla rikki? Pitäisikö kytkinpolkimen liikerata säätää pidemmäksi lämpimänä?

Mitään vuotoja ei ole ja ilmaakaan järjestelmä ei saa, koska silloinhan kytkin ei irrottaisi kylmänä.

Re: T-5 ja Tilton painelaakeri ei irrota lämpimänä

Lähetetty: 27 Heinä 2025, 16:02
Kirjoittaja Arto65FB
Muistaakseni Mexicolla oli Tiltonin tuplakytkimen kanssa jotain lämpöön liittyviä ongelmia jonain Ford Nationals tapahtumassa. Ne kyllä ratkesivat.

Re: T-5 ja Tilton painelaakeri ei irrota lämpimänä

Lähetetty: 27 Heinä 2025, 17:26
Kirjoittaja rale
Lisäsin kytkinpolkimeen lisää liikerataa ja näyttäisi jo korjaavan asian. Eli kytkin irroittaa paremmin ja pakin saa päälle ongelmitta.

Silti kiinnostaa tietää, että mistä toiminnan muuttuminen läpöisenä johtuu. Jos ilmiötä saisi rajoitettua oikean tyyppisellä nesteellä.

En paljoa uskalla lisätä kytkinpolkimen liikerataa, koska pelottaa että painelaakeri pullahtaa ulos tiivisteestä koska siinähän ei ole sisäistä liikerajoitinta.

Re: T-5 ja Tilton painelaakeri ei irrota lämpimänä

Lähetetty: 28 Heinä 2025, 12:11
Kirjoittaja Arto65FB
Muistaakseni kyse oli vaan lämpölaajenemisesta. Kun jäähtyi, niin pelasi taas normaalisti.