T-5 ja Tilton painelaakeri ei irrota lämpimänä

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
rale
Aktiivi
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Kesä 2009, 21:58

T-5 ja Tilton painelaakeri ei irrota lämpimänä

Viesti Kirjoittaja rale »

Hei,

Pikkulohko -68 Mustangissa on T-5 laatikko ja Tiltonin throwout bearing painelaakerina. Kytkin pääsylinterinä on MDL:n tarvikkeet. Kytkin on King Cobra (oletettavasti). Ongelma on, että auton lämmettyä pakkia eikä ykköstä ei tahdo saada päälle. Kytkin ei irroita tarpeeksi ja vaihteet on vaikea kytkeä päälle. Pakin saa päälle vasta auton sammutettua. Kylmänä mitään ongelmia ei ole.

Mikähän on vikana? Vääränlainen kytkinneste? Voiko Tiltonin painelaakeri olla rikki? Pitäisikö kytkinpolkimen liikerata säätää pidemmäksi lämpimänä?

Mitään vuotoja ei ole ja ilmaakaan järjestelmä ei saa, koska silloinhan kytkin ei irrottaisi kylmänä.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2630
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: T-5 ja Tilton painelaakeri ei irrota lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Muistaakseni Mexicolla oli Tiltonin tuplakytkimen kanssa jotain lämpöön liittyviä ongelmia jonain Ford Nationals tapahtumassa. Ne kyllä ratkesivat.
rale
Aktiivi
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Kesä 2009, 21:58

Re: T-5 ja Tilton painelaakeri ei irrota lämpimänä

Viesti Kirjoittaja rale »

Lisäsin kytkinpolkimeen lisää liikerataa ja näyttäisi jo korjaavan asian. Eli kytkin irroittaa paremmin ja pakin saa päälle ongelmitta.

Silti kiinnostaa tietää, että mistä toiminnan muuttuminen läpöisenä johtuu. Jos ilmiötä saisi rajoitettua oikean tyyppisellä nesteellä.

En paljoa uskalla lisätä kytkinpolkimen liikerataa, koska pelottaa että painelaakeri pullahtaa ulos tiivisteestä koska siinähän ei ole sisäistä liikerajoitinta.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2630
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: T-5 ja Tilton painelaakeri ei irrota lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Muistaakseni kyse oli vaan lämpölaajenemisesta. Kun jäähtyi, niin pelasi taas normaalisti.
Vastaa Viestiin