Sivu 1/1

SN95 ABS probleema

Lähetetty: 05 Maalis 2025, 21:29
Kirjoittaja Jarski
SN95-mallin musse sytyttää ABS valon. ABS valo kuittaantuu pois, kun ajelee hiukka pidemmän lenkin (n. 30 min) > Vika palaa, jos auto on seissyt tyyliin 2h paikallaan. Vikakoodit luettu > Ilmoittaa vikakoodin: 31 Right front anti-lock brake sensor continuity fault
ABS-kehä putsattu. Liitin putsattu. Vaihdettu uusi anturi > Sama oireilu jatkuu

Ideoita :?:

Re: SN95 ABS probleema

Lähetetty: 05 Maalis 2025, 22:55
Kirjoittaja Pertti
Onko se abs:n ohjainlaitteen kampaliitin putsattu, ettei ole hapettumaa?
Jos on, niin sitten voisi olla seuraavaksi ohjainlaitteen sisällä oleva titaanikarva poikki. Niitä on joka pyörälle ja ohjainlaitteen sijainti on pumpun yhteydessä olevan relekotelon alla. Relekotelon irroittamiseksi pitää neljä putkiniittiä porata ja takaisin kiinnitys sopivilla ruuveilla. Ohjainlaitteen kantta ei varsinaisesti saa auki, mutta siinä on pohjan muovivalussa "piirrettynä" suorakulmio, jota pitkin mattoveitsellä varovasti leikkaamalla saa satiaiset ja ne johdinkarvat esiin. Titaanikarvaa ei saa tarttumaan kuin hopealla, joten vähän parempi tinuri pitää olla.

Kaikki tuo todettu oman cobran kanssa ja siinä näky selvä vika ja juottamalla tuli kuntoon. Elektronikkamies juotti hiuksen hienot juotokset.
Omalla vastuulla sitten....

Re: SN95 ABS probleema

Lähetetty: 06 Maalis 2025, 19:15
Kirjoittaja Jarski
Kiitos vinkistä...Noin pitkälle en ollut vielä vian selvittelyssä päässyt. Otetaan työn alle, kun kelit hiukka tästä lämpeää

Re: SN95 ABS probleema

Lähetetty: 07 Maalis 2025, 20:05
Kirjoittaja Arto65FB
Pertti kirjoitti: 05 Maalis 2025, 22:55 Onko se abs:n ohjainlaitteen kampaliitin putsattu, ettei ole hapettumaa?
Jos on, niin sitten voisi olla seuraavaksi ohjainlaitteen sisällä oleva titaanikarva poikki. Niitä on joka pyörälle ja ohjainlaitteen sijainti on pumpun yhteydessä olevan relekotelon alla. Relekotelon irroittamiseksi pitää neljä putkiniittiä porata ja takaisin kiinnitys sopivilla ruuveilla. Ohjainlaitteen kantta ei varsinaisesti saa auki, mutta siinä on pohjan muovivalussa "piirrettynä" suorakulmio, jota pitkin mattoveitsellä varovasti leikkaamalla saa satiaiset ja ne johdinkarvat esiin. Titaanikarvaa ei saa tarttumaan kuin hopealla, joten vähän parempi tinuri pitää olla.

Kaikki tuo todettu oman cobran kanssa ja siinä näky selvä vika ja juottamalla tuli kuntoon. Elektronikkamies juotti hiuksen hienot juotokset.
Omalla vastuulla sitten....
Pitkästä aikaa kunnon kovia neuvoja.