Sivu 1/1

-94 BOSS

Lähetetty: 27 Syys 2005, 22:45
Kirjoittaja SlinKY
http://www.streetclassics.com/mustangs/boss1.htm

Onkos pojat nähny tommosia vehkeitä ikinä. Mulle kelpais kyllä tommonen :)

Lähetetty: 28 Syys 2005, 12:42
Kirjoittaja JaniC
On nähty sivu ainakin...tallennettuna omalla koneella. Mulla on omassa 95' GTS:ssä ollu joskus nuo samat tarrat kiinni, mutta joku urpo on ne repinyt irti. Jäljet kyllä näkyy vielä. :cry: :evil:

Lähetetty: 28 Syys 2005, 16:51
Kirjoittaja Fastback
Jep, tuo on kyllä tiukka laitos, voimaa on aika lailla pehmeesti otettu koneesta. Tuo pannu olisi kykeneväinen +1000hp tehoihin vähän rajuimmilla palikoilla. Hieno rakennelma kylläkin. Jotain tuossa artikkelissa on pielessä sillä puhutaan 10,5 puristussuhteesta ja sitten pitää olla +110 Octaanista kisabensaa. Toi pannu toimii varmasti pumppubensalla.

Lähetetty: 28 Syys 2005, 22:33
Kirjoittaja SlinKY
Selitelkääs vähä tarkemmi minkälainen kone tossa on? Onko se joku vanha 429 CJ, vai joku uus ?

Lähetetty: 28 Syys 2005, 22:39
Kirjoittaja kariboy
Kyllä on komea kapistus.
Jos möis talon ja tantereet ja pankista lisää pätäkkää...

Lähetetty: 29 Syys 2005, 08:00
Kirjoittaja Mexico65
SlinKY kirjoitti:Selitelkääs vähä tarkemmi minkälainen kone tossa on? Onko se joku vanha 429 CJ, vai joku uus ?
1994 BOSS 429
SPECS:
Chassis - Cobra
Engine: SVO 429 Block Bored 605ci
Fuel System - Double EFI
Compression ratio: 10.5:1
Horsepower: 670 @ 5500rpm
Torque: 700 ft/lb@4250rpm
Axle: 2.73:1 - Tires: Front - 275/40ZR17
Rear - 315/35ZR17
- Acceleration:
0-60 - 3.5 seconds
0-100 - 7.4 Seconds
- 1/4 Mile - 11.2/127.3
- Brakes - 13" Vented Disc/Brembo
- Fuel: 110+ Octane
- MPG - Don't Ask!
- Price as Tested: $250,000

Lähetetty: 29 Syys 2005, 11:57
Kirjoittaja Tapsa
On ihan korskee poni...
kyllä kelpaaa pärtsätä!
SVO 429 Bloki sietää ilmeisesti
reilua porailua...
iskuakin on varmaan lisätty
kohtuudella...
kuulostaa Moottorin Kokoiselta
mohköltä ! :wink:

Lähetetty: 29 Syys 2005, 13:46
Kirjoittaja Fastback
Kaivelin vanhan lehden esiin, jossa auto oli esitelty. Sieltä löytyi seuraavanlaista dataa;
4,600" poraus
4,500" isku
10,5 puristus
855 hv
790 lb-ft
72 lbs/hour suuttimet

Tuolla iskulla ja porauksella ei ihan 10 litraa tule, mutta 598 cid eli 9,8 litraa. Moisen pannun voi tehdä Mopotsportin A460 lohkosta, se sietää 4,600" porauksen ja ultraäänitarkastuksella enemmänkin. Toinen luku on sitten alumiinilohkot joita Fordille saa std. 10,320 dekkikorkeudesta aina 12,000" dekkikorkeudelle, eli yli 800 cid pannut onnistuu. Esimerkkinä alulohko 4,900 borespacingillä ja 11,700" dekkikorkeudella 4,600" porauksella 5,250" iskulla tuottaa 698 cid, kansivaihtoehtojakin on muutamia mm. C-460 tai A441 hemikannet.
-----------
edit:
'94 bossin koneesta saadaan 605cid 4,625 porauksella, eli 605cid on täysin mahdollista. SVO:n insinöörit tuskin ovat kaikkia paljastanut ja aika rajusti tiedot heittelevät lähteistä riippuen.

Sanottakoot vielä, että hiljattain esiteltiin IDT:ltä loistava sarja fordin lohkoja. Porausvarat 4,500-4,700" ja std. dekkikorkeudella. 1995USD olisi tuo edullisin sportsman lohko, siihen 4,500" poraus ja 4,500" iskuinen kampura niin mukavat 572 kuutiotuumaa.

Tässä yksi esimerkki;
http://flatlanderracing.com/idtblocks-hpsports.html

Lähetetty: 29 Syys 2005, 18:06
Kirjoittaja Tapsa
Flatlander racing on monipuolinen mottiputiikki
megalohkoja joka lähtöön, jälkivalmisteena saa isoja kiukaita 8)

Lähetetty: 30 Syys 2005, 17:02
Kirjoittaja Fastback
Tapsa kirjoitti:Flatlander racing on monipuolinen mottiputiikki
megalohkoja joka lähtöön, jälkivalmisteena saa isoja kiukaita 8)
Joo vlätländerillä on monenmoista mukavaa, mutta noita sikasuuria 698-815 cid pannuja saa Kaasen Jonilta. http://www.jonkaaseracingengines.com

Fordin isolohkopuolelle ei ole miesmuistiin mennyt näin lujaa. Uusia todella hyviä ja kestäviä lohkoja on esitelty, uusia kansia tulee lähes vuosittain jne. Yhden mielenkiintoisimmista ovat varmasti Kaasen Jonin "P51" kannet, joiden ensiesittely pitäisi olla lähiaikoina. Nokka-akselivalmistajat ovat heränneet ja 429/460 johdannaisille on kohtuu hyvin sopivaa nokkakeppiä.