Sivu 1/1

289 pakosarjat Tri-Y vs. 4-1 vs 180 asteinen

Lähetetty: 30 Tammi 2024, 19:59
Kirjoittaja Mexico65
Joskus tuli kokeiltua dynossa samalla kertaa tällainen testi. Testi moottorina Ford 289 030" yli, C5AE rauta kanne, Weiand X-CELerator imusarja Holley 650 db. Jep vähän kutitettu kone ja viri nokka ym.
Tämä saattaa aiheuttaa miettimistä.

Re: 289 pakosarjat Tri-Y vs. 4-1 vs 180 asteinen

Lähetetty: 30 Tammi 2024, 22:33
Kirjoittaja 1223
Tuohon kun saisi vielä imusarjan alipaine käppyrän samaan niin saattaisi aiheuttaa vaan lisää mietintää.

Re: 289 pakosarjat Tri-Y vs. 4-1 vs 180 asteinen

Lähetetty: 01 Helmi 2024, 00:53
Kirjoittaja JooSexSex
Minut laittaa miettimään, että Tri-Y't tuottaa mulle tarpeeksi ja kelpaa museotarkastajalle.

Re: 289 pakosarjat Tri-Y vs. 4-1 vs 180 asteinen

Lähetetty: 01 Helmi 2024, 19:24
Kirjoittaja juhkal
Täällä kans tri-y:t jotka saa kelvata omaan käyttöön.

Mutta muuten herätti ajatuksia. Olen ollut siinä käsityksessä, että tri-y antaisi parempaa vääntöä kuin 4-1 juuri tuolla 3000rpm tienoilla, mutta sitten huipputehossa häviää. Tässä koneessa alemmilla kierroksilla olikin tri-y:llä merkittävä tehokuoppa 4-1:een verrattuna. Mistäs se mahtaa johtua? Runnerin pituus/halkaisija 4-1:ssä sopivampi..?