Joskus tuli kokeiltua dynossa samalla kertaa tällainen testi. Testi moottorina Ford 289 030" yli, C5AE rauta kanne, Weiand X-CELerator imusarja Holley 650 db. Jep vähän kutitettu kone ja viri nokka ym.
Tämä saattaa aiheuttaa miettimistä.
289 pakosarjat Tri-Y vs. 4-1 vs 180 asteinen
289 pakosarjat Tri-Y vs. 4-1 vs 180 asteinen
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 289 pakosarjat Tri-Y vs. 4-1 vs 180 asteinen
Tuohon kun saisi vielä imusarjan alipaine käppyrän samaan niin saattaisi aiheuttaa vaan lisää mietintää.
- JooSexSex
- Addikti
- Viestit: 230
- Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
- Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed - Paikkakunta: Vantaa - Vanda
Re: 289 pakosarjat Tri-Y vs. 4-1 vs 180 asteinen
Minut laittaa miettimään, että Tri-Y't tuottaa mulle tarpeeksi ja kelpaa museotarkastajalle.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
-
- Aktiivi
- Viestit: 52
- Liittynyt: 19 Marras 2018, 08:50
- Auto: 1966 HT 289 2V C4 Vintage Burgundy
Re: 289 pakosarjat Tri-Y vs. 4-1 vs 180 asteinen
Täällä kans tri-y:t jotka saa kelvata omaan käyttöön.
Mutta muuten herätti ajatuksia. Olen ollut siinä käsityksessä, että tri-y antaisi parempaa vääntöä kuin 4-1 juuri tuolla 3000rpm tienoilla, mutta sitten huipputehossa häviää. Tässä koneessa alemmilla kierroksilla olikin tri-y:llä merkittävä tehokuoppa 4-1:een verrattuna. Mistäs se mahtaa johtua? Runnerin pituus/halkaisija 4-1:ssä sopivampi..?
Mutta muuten herätti ajatuksia. Olen ollut siinä käsityksessä, että tri-y antaisi parempaa vääntöä kuin 4-1 juuri tuolla 3000rpm tienoilla, mutta sitten huipputehossa häviää. Tässä koneessa alemmilla kierroksilla olikin tri-y:llä merkittävä tehokuoppa 4-1:een verrattuna. Mistäs se mahtaa johtua? Runnerin pituus/halkaisija 4-1:ssä sopivampi..?