Sivu 1/1

302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Lähetetty: 13 Marras 2023, 18:42
Kirjoittaja CapriRs
Elikkä lohko menossa poraukseen . Kannet on nuo d8oe-ab 69cc. Tarkoitus olisi nostaa puristus suhdetta lähemmäs 9. Mitkä ois hyvät ja halvat männät tähän operaatioon? Myös nokka menee vaihtoon niin nyt tarvisi hyviä neuvoja tämmöseen budjetti ystävälliseen mietoon virittämiseen.

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Lähetetty: 15 Marras 2023, 12:07
Kirjoittaja Arto65FB
Esim. tuossa halpa setti sisältäen männänrenkaat. Veikkaan, että lohko porataan .030 ylikokoon.
https://www.ebay.com/itm/166429563745?f ... BM2om1pvpi


Tuolla palotilalla saa olla mieto nokka. AK72:lla on tuolla myyntipalstalla Cranen nokka (kaikkihan ne Cranen nokkia), 216/216 asteita. Pikkulohkon kansille olisi parempi ehkä nokka, jossa enemmän pakoasteita.

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Lähetetty: 15 Marras 2023, 22:09
Kirjoittaja CapriRs
Joo lohko porataan .030 ylikokoon. Mietinnässä on nyt nuo kb116 030 männät. Niillä pitäisi ohje taulukon mukaan noussa puristussuhde tuohon 9.4:1.
Nokaksi mietin tuota compin xe268h, mutta mietin että pitäisikö olla kumminkin miedompi?

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Lähetetty: 15 Marras 2023, 22:16
Kirjoittaja juhkal
Tässä yhdet männät, joilla saa vakioon aika lailla maksimipuristukset.

https://www2.rockauto.com/en/moreinfo.p ... 66&pt=5620

Flat top, puristuskorkeus 1.605 ja venttiilikolot vain +3cc.

Kun hankit männät niin varmista että puristuskorkeus on 1.605. Erittäin monissa männissä korkeus on 1.585, jolloin männät jää puoli milliä alemmaksi.

Omassa konerempassa laitoin sealed power h273cp, joiden venttilikolot on suuret, +8cc. Puristukset on pienemmät, mutta mäntien paino oli juuri sama kuin vanhoissa niin ei tarvinnut tasapainottaa.

Edit. Olitkin juuri kirjoittanut viestin. Noilla kb männillä saa vielä aavistuksen korkeammat puristukset, mutta hintaa reilusti enemmän.

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Lähetetty: 16 Marras 2023, 09:39
Kirjoittaja 1223
Moro

Eikö tohon kannatta hommata 66 mallin kannet missä on 54cc palotilat.
Näitä nyt pitäisi löytyä aika helpolla.
Saat rutut nousemaan sinne kympin hujakoille niin moottori on joku muukin kun ilmapumppu.

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Lähetetty: 16 Marras 2023, 11:29
Kirjoittaja CapriRs
Tarkotus oli tulevaisuudessa hommata paremmat kannet, mutta nyt ei anna budjetti myöten.

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Lähetetty: 17 Marras 2023, 17:22
Kirjoittaja Arto65FB
1223 kirjoitti: 16 Marras 2023, 09:39 Moro

Eikö tohon kannatta hommata 66 mallin kannet missä on 54cc palotilat.
Näitä nyt pitäisi löytyä aika helpolla.
Saat rutut nousemaan sinne kympin hujakoille niin moottori on joku muukin kun ilmapumppu.
66 helmikuuhun asti oli slot tyyppiset työntötangon reiät. Sen jälkeen pyöreä reikä, mikä vaatii rail type keinuvivut. Hmm, Monroe taitaa olla tallissa, eli onko D9 kansissa rail rockersit?

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Lähetetty: 31 Joulu 2024, 11:58
Kirjoittaja Akiky
Onko kokemuksia millä nokalla saa vielä tollasen vähäpäästöisen foxin leimasta läpi? Tulossa kannet, imusarja, pakosarjat, kaasuläppä ja EHKÄ maf+24 suuttimet. Mitään lastua tms ei taida suomesta saada? Vaatiiko edes jos maffin kalibroi suutimille? Kokemuksia kiitos!

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Lähetetty: 04 Tammi 2025, 19:07
Kirjoittaja Topias74
Jos MAF kalibroitu niille suuttimille, niin pitäisi pelittää, mutta säätämällä pääsee vasta oikeuksiinsa. Nokka ois hyvä olla vähintään 112 LSA. Niillä ja ehjillä kateilla menee päästöistä läpi.

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Lähetetty: 07 Tammi 2025, 08:48
Kirjoittaja Akiky
Juu niin vähän meinasinkin

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Lähetetty: 13 Tammi 2025, 10:43
Kirjoittaja kariboy
Monroen kirjan mukaan D8OE-AB ovat vuosilta 78-80, stamped rocker arms.

Re: 302 koneremontti ja mahdollisesti pientä viritystä.

Lähetetty: 17 Tammi 2025, 10:10
Kirjoittaja Antti66HT
Juuri noin. Cxxx- osat on kuuskyt luvulta.