Hei,
Voi olla tyhmä kysymys, mutta voiko 8 tuuman perämurikasta irroittaa yoken ilman että perää joutuu sitä kiinnitettäessä säätämään kohdalleen?
Mutterin kierroksethan voi laskea irrotettaessa ja käyttää samaa kierrosmäärää kiinnitettäessä. Vai meneeköhän kierroslukumäärästä huolimatta pinionin laakerin kosketus ja preload mönkään?
Perämurikan yoken irroitus
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Perämurikan yoken irroitus
Sanoisin että ei, jos on perus "crush-sleeve", eli kokon painuva holkki laakerien välissä.
Sitten aftermarket periä on kasattu shittauilla kovilla holkeilla, niin niissä en näkisi estettä, eli mutteri vaan riittävän kireelle. Nämä ovat kyllä 8" tuumaisissa harvassa.
Vaihdatko yoken eri ristikolle vai miksi irroitat? Suosittelisin murikan ottamista syliin, ja uutta holkkia ja oikeilla arvoilla momenttiin laittmista.
Sitten aftermarket periä on kasattu shittauilla kovilla holkeilla, niin niissä en näkisi estettä, eli mutteri vaan riittävän kireelle. Nämä ovat kyllä 8" tuumaisissa harvassa.
Vaihdatko yoken eri ristikolle vai miksi irroitat? Suosittelisin murikan ottamista syliin, ja uutta holkkia ja oikeilla arvoilla momenttiin laittmista.