Talviseisonta 94'->up!

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Talviseisonta 94'->up!

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Sellaista kysyttävää, että uskaltaako näistä "uusista" Mustangeista ottaa akun johtoja irti talviseisonnan ajaksi?...Eikös ajotietokone nollaannu sillon?

Jani
95' GTS
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Moottorinohjausjärjestelmä nollaa kyllä muistinsa, mutta kyllä se ne keväällä oppii taas uudestaan. Parikytäkilsaa voi olla vähän heittelevää käyntiä, mutta kyllä se siitä. Parempi silti ottaa irti kuin katua...
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Mites nuo nesteiden vaihdot? kaikki vai? Tankki täynnä vai tyhjänä? Sen linkin jossa on laajasti tietoa talviseisonnasta on nähty ja luettu. Nyt tarvitaan vain mielipiteitä.
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Mielipiteitä/tekoja on varmaan monenlaisia.
Lisäksi otettava huomiooon että onko säilytyspaikka kylmä vai lämmin.
Tässä tapauksessa kylmä talli;
1.uudet öljyt koneeseen syksyllä ennen seisokkia. Vaikkapa 100 km
ajoa ennen talvilepoa.
2. Jäähdytysnestetarkistus/vaihto.
3. Tankki täyteen ja stabilisaattoria sekaan 3 korkillista.
Jotkut taas jättää melko tyhjilleen ja täyttää sitten keväällä "uutta"
ainetta. Tämä käytäntö vaihtelee.
4.Hyvä pesu ponylle.
5. Akkukaapelit irti.

Tietysti olisi hyvä 1 x kk käyttää moottori lämpimäksi seisonnan aikana
ja samalla käytellä kaikkia mahdollisia vipuja ja pyöräyttää esim.
ilmastointikompuraa.
Jos tää kasvihuoneilmiö jatkuu, niin varmaan ensi talvenakin on
vuoropäivinä +5 ja -20, ja meikäläisellä aina väärät kuteet mukana :lol:
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Jos konetta käyttää talvella, se on samantien käytettävä kuumaksi asti. Pienestä pyöräytyksestä ei ole kuin haittaa. Oon seisottanu tankki tyhjänä, ainoa syy täyttää tankki on kylmässä seisottaminen. Kun tankki on täysi, ei sinne juuri pääse kertymään kosteutta. Toisaalta nykybensa on semmosta lientä että vaati jo puolen vuoden seisontaan tuon stabilointiaineen. Muuten voi tulla keväällä käyntihäiriöitä, pahimmillaan tukkii jopa suuttimet.
Ja ehdottomasti akun piuhat irti, ei ole voorti eikä edes kaks, mitkä on omia aikojaan palamaan syttyneet... :roll:
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Talviseisontapaikkani on lämpimässä.
Sami65302
Aktiivi
Viestit: 69
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 13:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sami65302 »

Vee8 kirjoitti:Jos konetta käyttää talvella, se on samantien käytettävä kuumaksi asti. Pienestä pyöräytyksestä ei ole kuin haittaa. Oon seisottanu tankki tyhjänä, ainoa syy täyttää tankki on kylmässä seisottaminen. Kun tankki on täysi, ei sinne juuri pääse kertymään kosteutta. Toisaalta nykybensa on semmosta lientä että vaati jo puolen vuoden seisontaan tuon stabilointiaineen. Muuten voi tulla keväällä käyntihäiriöitä, pahimmillaan tukkii jopa suuttimet.
Ja ehdottomasti akun piuhat irti, ei ole voorti eikä edes kaks, mitkä on omia aikojaan palamaan syttyneet... :roll:
Varmaan jossain topicis mainittukin mut mikäs olikaan suositeltava stabilointiaine..?

Sami
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

djcombo kirjoitti:Talviseisontapaikkani on lämpimässä.
Meinasitko kans viedä veturiparkkiin? Laita vaan koopran viereen sit :wink:
Go tell Alice....
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Aku_81 kirjoitti:Meinasitko kans viedä veturiparkkiin? Laita vaan koopran viereen sit :wink:
Joo!...Sinne ajattelin viedä. Mikäs se sun parkkiruudun numero on niin pistetään komeesti vierekkäin? :lol: :wink:
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Aku_81 kirjoitti:Meinasitko kans viedä veturiparkkiin? Laita vaan koopran viereen sit :wink:
Joo!...Sinne ajattelin viedä. Mikäs se sun parkkiruudun numero on niin pistetään komeesti vierekkäin? :lol: :wink:
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

djcombo kirjoitti:
Aku_81 kirjoitti:Meinasitko kans viedä veturiparkkiin? Laita vaan koopran viereen sit :wink:
Joo!...Sinne ajattelin viedä. Mikäs se sun parkkiruudun numero on niin pistetään komeesti vierekkäin? :lol: :wink:
Ei niissä seisontapaikoissa mitään numeroita ollu, kun näät sen vihreen 60-lukulaisen cädin niin löydät kooprankin, nyt "böndellä" hakemassa diisseliä ajoon.
Go tell Alice....
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Aku_81 kirjoitti:Ei niissä seisontapaikoissa mitään numeroita ollu, kun näät sen vihreen 60-lukulaisen cädin niin löydät kooprankin, nyt "böndellä" hakemassa diisseliä ajoon.
Selvä homma! Auton laitan seisomaan ensi viikolla. Tällä viikolla hommaan itselleni jonkun halvan pommin. :wink:
Vastaa Viestiin