Sivu 1/1

Cold air kit dynotesti

Lähetetty: 22 Syys 2022, 10:37
Kirjoittaja Pappacosworth
Ajoin samassa autossa lukemat vakio ilmanputsarilla ja cold air kitillä. Molemmissa ilmamassa säädetty kohdalle. 4.6 3v kone. Aika merkityksetön ero. Huipputeho sama normaalin virhemarginaalin puitteissa. Ohut viiva alkuperäinen.
IMG-20220920-WA0004~3.jpg

Re: Cold air kit dynotesti

Lähetetty: 24 Syys 2022, 22:40
Kirjoittaja MTi
Moi
Kiinnostaisi tietää myös olosuhteista. Paljonko oli imuilman lämpötilojen ero?
Itsellä on ajatus tämmöinen earlyyn rakentaa, nyt nimittän konepeltiä hipova suodatin saa sisäänsä kyllä todella kuumaa ilmaa. Ajatus olisi ottaa ilma rintapellin läpi siirretyn akun kohdalta. Jos imuilman lämpötilan laskulla,( jonka ajattelisin olevan n.30 ast )ei ole merkitystä niin jätän tekemättä.
Mutta eikö viileämpi ilma ole tiheämpää ja siten kuutio ilmaa sisältää enempi happea jne. Tällä ja myöskin ilmanpaineella on merkitystä paljonko tehoa ulos saadaan, tähänhän perustuu suhteellisen korkeuden laskeminenkin, jonka perusteella konetta säädetään ja indeksiaikoja arvotaan.

T. Mika

Re: Cold air kit dynotesti

Lähetetty: 05 Elo 2025, 16:38
Kirjoittaja Marko_65HT
Vähän olen tuota Cold Air kittiä aina epäillytkin. Ostin sellaisen siis turhaan. Onneksi ei oo vielä ohjelmointiin menny rahaa.
Ne lupailevat kuitenkin jopa 17 hepan tehon nousuja.
Under drive pulley linee ainut bolt on, joka toimii.