Cold air kit dynotesti
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Cold air kit dynotesti
Ajoin samassa autossa lukemat vakio ilmanputsarilla ja cold air kitillä. Molemmissa ilmamassa säädetty kohdalle. 4.6 3v kone. Aika merkityksetön ero. Huipputeho sama normaalin virhemarginaalin puitteissa. Ohut viiva alkuperäinen.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- MTi
- Hiljaisempi
- Viestit: 18
- Liittynyt: 28 Loka 2021, 22:43
- Auto: Mustang 66 HT 347/ C4
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Cold air kit dynotesti
Moi
Kiinnostaisi tietää myös olosuhteista. Paljonko oli imuilman lämpötilojen ero?
Itsellä on ajatus tämmöinen earlyyn rakentaa, nyt nimittän konepeltiä hipova suodatin saa sisäänsä kyllä todella kuumaa ilmaa. Ajatus olisi ottaa ilma rintapellin läpi siirretyn akun kohdalta. Jos imuilman lämpötilan laskulla,( jonka ajattelisin olevan n.30 ast )ei ole merkitystä niin jätän tekemättä.
Mutta eikö viileämpi ilma ole tiheämpää ja siten kuutio ilmaa sisältää enempi happea jne. Tällä ja myöskin ilmanpaineella on merkitystä paljonko tehoa ulos saadaan, tähänhän perustuu suhteellisen korkeuden laskeminenkin, jonka perusteella konetta säädetään ja indeksiaikoja arvotaan.
T. Mika
Kiinnostaisi tietää myös olosuhteista. Paljonko oli imuilman lämpötilojen ero?
Itsellä on ajatus tämmöinen earlyyn rakentaa, nyt nimittän konepeltiä hipova suodatin saa sisäänsä kyllä todella kuumaa ilmaa. Ajatus olisi ottaa ilma rintapellin läpi siirretyn akun kohdalta. Jos imuilman lämpötilan laskulla,( jonka ajattelisin olevan n.30 ast )ei ole merkitystä niin jätän tekemättä.
Mutta eikö viileämpi ilma ole tiheämpää ja siten kuutio ilmaa sisältää enempi happea jne. Tällä ja myöskin ilmanpaineella on merkitystä paljonko tehoa ulos saadaan, tähänhän perustuu suhteellisen korkeuden laskeminenkin, jonka perusteella konetta säädetään ja indeksiaikoja arvotaan.
T. Mika