Turbiinia hankkimassa
Lähetetty: 06 Syys 2022, 08:11
1964 mallisessa autossani on -73 Mustangista 302 kone ja C4 laatikko. Konetta on pikkaisen piristetty. Tric Flown alumiinikannet ja keinut, E303 rullanokka, MSD sytkä, Edebrockin imusarja ja kaasari.
Nyt pitäisi vaihtaa turbiini, cruisailuun sopiva. Vaihtoehtoja on paljon mutta eniten hämmennystä aiheuttaa turbiinin kiinnitys vetolevyyn (pultti vai mutteri, onko väliä) sekä laatikkoon päin menevä akselin pää, joka käsittääkseni pyörittää öljypumppua. Onko merkitystä onko se akselin pää vastakkaisilta sivuilta avolovettu vai umpinainen mutta vastakkaisilta sivuilta ohennettu? Nykyinen on neljällä pultilla kiinnitettävä, pulttijako 10.5" ja se akselin pää umpinainen.
Syy vaihtoon on yksi irronnut kiinnityksen kierretappi sekä turbiinin epänormaali ääntely.
Nyt pitäisi vaihtaa turbiini, cruisailuun sopiva. Vaihtoehtoja on paljon mutta eniten hämmennystä aiheuttaa turbiinin kiinnitys vetolevyyn (pultti vai mutteri, onko väliä) sekä laatikkoon päin menevä akselin pää, joka käsittääkseni pyörittää öljypumppua. Onko merkitystä onko se akselin pää vastakkaisilta sivuilta avolovettu vai umpinainen mutta vastakkaisilta sivuilta ohennettu? Nykyinen on neljällä pultilla kiinnitettävä, pulttijako 10.5" ja se akselin pää umpinainen.
Syy vaihtoon on yksi irronnut kiinnityksen kierretappi sekä turbiinin epänormaali ääntely.