1964 mallisessa autossani on -73 Mustangista 302 kone ja C4 laatikko. Konetta on pikkaisen piristetty. Tric Flown alumiinikannet ja keinut, E303 rullanokka, MSD sytkä, Edebrockin imusarja ja kaasari.
Nyt pitäisi vaihtaa turbiini, cruisailuun sopiva. Vaihtoehtoja on paljon mutta eniten hämmennystä aiheuttaa turbiinin kiinnitys vetolevyyn (pultti vai mutteri, onko väliä) sekä laatikkoon päin menevä akselin pää, joka käsittääkseni pyörittää öljypumppua. Onko merkitystä onko se akselin pää vastakkaisilta sivuilta avolovettu vai umpinainen mutta vastakkaisilta sivuilta ohennettu? Nykyinen on neljällä pultilla kiinnitettävä, pulttijako 10.5" ja se akselin pää umpinainen.
Syy vaihtoon on yksi irronnut kiinnityksen kierretappi sekä turbiinin epänormaali ääntely.
Turbiinia hankkimassa
289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Palaa sivulle “Moottori ja voimansiirto”
Hyppää
- OHJEET
- ↳ Keskustelupalstan käyttöohje
- Tapahtumat
- ↳ Cruising ja Meeting
- ↳ Race tapahtumat
- ↳ FMOC aluetoiminta
- ↳ Etelä-Savo
- ↳ Kainuu
- ↳ Kanta-Häme
- ↳ Keski-Suomi
- ↳ Kymenlaakso
- ↳ Lappi
- ↳ Etelä-Pohjanmaa
- ↳ Pohjanmaa
- ↳ Pirkanmaa
- ↳ Pohjois-Karjala
- ↳ Etelä-Karjala
- ↳ Pohjois-Pohjanmaa
- ↳ Pohjois-Savo
- ↳ Päijät-Häme
- ↳ Uusimaa
- ↳ Satakunta
- ↳ Varsinais-Suomi
- ↳ FMOC kokoukset ja juhlat
- ↳ Mustangin 60-vuotisjuhlat 5. - 7.4.2024 Alabamassa
- Tekniikka
- ↳ Moottori ja voimansiirto
- ↳ Alusta
- ↳ Sisusta
- ↳ Kori
- ↳ Muut
- Yleinen
- ↳ Museoautot ja entisöinti
- ↳ Ford Mustang
- ↳ FMOC ry
- ↳ Yleistä
- ↳ Tuontiasiat
- ↳ Keskustelupalsta
- ↳ PortaaliPalaute
- ↳ Mustang Kuvagalleria
- ↳ Ponipuoti
- Hevosmarkkinat rekisteröityneille käyttäjille ( EI YRITYKSILLE )
- ↳ Myydään autoja
- ↳ Ostetaan autoja
- ↳ Myydään osia
- ↳ Ostetaan osia
- ↳ Vuokrataan / vuokralle annetaan
- ↳ Sekalaiset