onkohan 5.0 ruiskukone samalla lohkolla kuin 302?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
mururua
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 25 Touko 2005, 08:26
Auto: Mustang II -76 Luiskaperä
IKuisuusrojekti
4.6L 4V Modular+maxxecu+4R70W manuaL+lincoln mk8 IRS
Paikkakunta: Lohja

onkohan 5.0 ruiskukone samalla lohkolla kuin 302?

Viesti Kirjoittaja mururua »

Eli onko kyseessä sama kone vai ei. Olis saannissa lincolnista perisin oleva 90 luvun monipisteruiskukone eikä ole hajua onko eroa vanhaan 302een
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Jos on tosiaan 5.0 kone, niin eipä juurikaan mitään ratkaisevia eroja, eli samat osat käyvät.

Tuohon saattaa vuosimallista riippuen käydä rulla nokat ( eli mikäli siinä sellainen on)
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: onkohan 5.0 ruiskukone samalla lohkolla kuin 302?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

mururua kirjoitti:Eli onko kyseessä sama kone vai ei. Olis saannissa lincolnista perisin oleva 90 luvun monipisteruiskukone eikä ole hajua onko eroa vanhaan 302een
Jos 5.0L, niin pieniä eroja on, mutta ei käsittääkseni sen takia, että on Lincci vaan ihan vaan foordilaisittain kaikenlaisia muutoksia tehtiin jatkuvasti 221-260-289-302-255-302-5.0L pikkulohkoihin. Mutta ei sellaisia muutoksia ettenkö saisi vuodelta 2000 olevaa 5.0L lohkoa vuodelta 64 olevaan autooni.

Eli katso nyt ensin, että onko 5.0L vai modulaari 4.6L, edellisessä yksi nokka lohkossa, jälkimmäisessä nokat kansissa.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: onkohan 5.0 ruiskukone samalla lohkolla kuin 302?

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

mururua kirjoitti:Eli onko kyseessä sama kone vai ei. Olis saannissa lincolnista perisin oleva 90 luvun monipisteruiskukone eikä ole hajua onko eroa vanhaan 302een
Ei ole sama kone, on 90 luvun HO ruiskukone joka tarkoitettu Lincolniin.
Erittäin paljon eroa vanhaan esim. 60-70 luvun 302 koneeseen. Mielestäni mikään osa ei ole sama kuin vanhoissa 302 koneissa.

Mutta sovittaminen esim 64½ - 73 Mustinkeulalle onnistuu kohtuulisen pienillä muutosilla. Öljypohja ja öljypumpun picup täytyy vahtaa, samoin öljypinnan mittatikun ppaikka pitää muuttaa eteen jakopään koppaan. Mootorikiinikkeet tulee olla sopivat kanta-autoon eli alkuperäiset tai itsetehdyt.

Noilla muutosilla pitäisi 90 Lincolnin 5.0 sujahtaa esim 65 nokalle.
Lisäksi pieniä sähkö- , vesiletku-, bensalinja-, kasuvivusto ym viritelmiä tarvitaan.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin