Moi!
Laitoin Earlyyn AOD laatikon (Myös EFI 5.0 HO) ja eilen pääsin ajelulle ekan kerran. Nyt kuitenkin vaihtaa turhan isoilla kierroksilla vaihteita. Kaikki vaihteet menee kyllä päälle, mutta kovasti pitää kierrättää enne vaihtoa.
Laatikossa oli alunperin vaihdevipu alaspäin ja käänsin sen ylös. Voiko tässä mennä joku pieleen?
Mittasin eilen myös paineet TV portista ja paineet on noin 40 psi tyhjkäkäynnillä ja Lokar vaijeri löysällä ja TV vipu käsin käännetty ns nolla asentoon.
Mikä voisi aiheuttaa tämän?
Läätikon jäähy letku on 8mm. On varmaan sopiva, eikä vaikutusta tähän?
edit: Paine kyllä muuttuu, kun TV vaijerista vetää eli varmaankaan se TV ventiili ei ole jumissa? Se vain ei palaudu nollaan.
AOD laatikon TV paine liian iso tyhjäkäynnillä
-
- Hiljaisempi
- Auto: Ford Mustang 1965 HT 5.0HO
-
- Hiljaisempi
- Auto: Ford Mustang 1965 HT 5.0HO
Re: AOD laatikon TV paine liian iso tyhjäkäynnillä
Lähti se sittenkin toimimaan. Lokarin TV kaapelin jousi ei vaan painanut tarpeeksi TV tankoa.
Nyt vaihtuu vaihteet ehkä liiankin aikaisin. Nelonen vaihtuu jo 60kmh vauhdissa.
Mitkä olisivat sopivat vaihto nopeudet?
Riippuu tietty perävälityksestä. Mulla on 3:55.
Nyt vaihtuu vaihteet ehkä liiankin aikaisin. Nelonen vaihtuu jo 60kmh vauhdissa.
Re: AOD laatikon TV paine liian iso tyhjäkäynnillä
Polttoainetalouden puolesta mitä aikaisemmin, sitä parempi. Pantojen kestävyyden kannalta taas terävä vaihto ei kuormita pantoja.Marko_65HT kirjoitti: ↑25 Huhti 2022, 20:29 Nelonen vaihtuu jo 60kmh vauhdissa.