1991 GT ongelmia ja hinnanpalautusta autokauppiaalta ?
Valvoja: Ville K
1991 GT ongelmia ja hinnanpalautusta autokauppiaalta ?
Edit : vaihdoin topiccia, vähän sopivammaksi asiaan.
Hepskukkuu, alkaa iskeen kenkkua tilannetta.
Menin kauppaan, ostin auton. Ford Mustang GT 1991...
Lapussa joka auton ikkunassa oli luki että on yli 350 heppaa poweria, netissäkin niin mainostivat.
Mittarissa joku 313 tuhatta kilometriä, suomiauto, sähkölasit, manuaali, rikkinäinen ilmastointi, kisakytkin, gt40p kannet, peltisatsi, toisen oven lukko ei toimi (itse lukitseva osa, ei se mihin avain törkätään)
Lukosta ja ilmastoinnista sovimme että ne on siinä kunnossa kuin on auton ostaessa, minulle ei kerrottu että muuta vikaa olisi.
Pyysin että käyttävät dynolla ennenkuin ostan, mutta eivät halunneet tätä tehdä.
Ei käynyt ostaessa kunnolla eikä ottanut kierroksia nätisti.
Kävin dynottamassa Harisella Valkeakoskella. Käppyrä sanoo että
169 KW / 4860 RPM ja 358 Nm / 3920 Nm
70 EUR
Sain säädetyttyä sen Rautakummulla, ennakot perseellään, pitäis olla jotain 34 luokkaa ja oli jotain 21 tienoilla.
48 EUR
Kävin dynottamassa taas Harisella koskissa ja käppyrä kertoo nyt
212 KW / 5040 RMP ja 439 Nm / 4080 RPM
Harinen itse oli tällä kertaa paikalla ja totesi että sytytysjärjestyksessä seittemäs pytty on pimeenä.
Syy -> yksi tulpanjohto sulanut pakosarjaan ja lyö läpi, nippuside esiin ja vika "korjattiin"
100 EUR
Mitä tuollaisesta autosta maksaisitte ?
Jos papereissa mihin vedin puumerkin, lukee 13900 EUR niin paljonko minun pitäisi saada takaisin ?
Tällä hetkellä kauppiaan kanta on että kun auto oli muihin vastaaviin verrattuna edullinen, niin kaupan purku tulisi kysymykseen, mutta ei hyvittäminen. Valittelivat myös että kun heitä on autoa ostaessa kusetettu (siis kun Mustang heille tuli) niin he ei sieltä taas saa mitään takaisin...
Ilmoitin että ainakin dynoamisia ja säätämisestä aiheituneet kulut ja tulpanjohdot on saatava uudet. Tässä sitä odotellaan, mitä tuleman pitää.
Kauppaa en ihan heti ala purkamaan.
Autohan siis oli heillä alle kuukauden kunnes sain ostettua sen sieltä pois.
Ikävää, myyjä on oma henk. koht. tuttava tuolla putiikissa, mutta näköjään tässä joutuu senkin suhteen katkaisemaan jos ei päästä sopuun.
Miten on, kaverit... ?
- Sami Partanen .
Hepskukkuu, alkaa iskeen kenkkua tilannetta.
Menin kauppaan, ostin auton. Ford Mustang GT 1991...
Lapussa joka auton ikkunassa oli luki että on yli 350 heppaa poweria, netissäkin niin mainostivat.
Mittarissa joku 313 tuhatta kilometriä, suomiauto, sähkölasit, manuaali, rikkinäinen ilmastointi, kisakytkin, gt40p kannet, peltisatsi, toisen oven lukko ei toimi (itse lukitseva osa, ei se mihin avain törkätään)
Lukosta ja ilmastoinnista sovimme että ne on siinä kunnossa kuin on auton ostaessa, minulle ei kerrottu että muuta vikaa olisi.
Pyysin että käyttävät dynolla ennenkuin ostan, mutta eivät halunneet tätä tehdä.
Ei käynyt ostaessa kunnolla eikä ottanut kierroksia nätisti.
Kävin dynottamassa Harisella Valkeakoskella. Käppyrä sanoo että
169 KW / 4860 RPM ja 358 Nm / 3920 Nm
70 EUR
Sain säädetyttyä sen Rautakummulla, ennakot perseellään, pitäis olla jotain 34 luokkaa ja oli jotain 21 tienoilla.
48 EUR
Kävin dynottamassa taas Harisella koskissa ja käppyrä kertoo nyt
212 KW / 5040 RMP ja 439 Nm / 4080 RPM
Harinen itse oli tällä kertaa paikalla ja totesi että sytytysjärjestyksessä seittemäs pytty on pimeenä.
Syy -> yksi tulpanjohto sulanut pakosarjaan ja lyö läpi, nippuside esiin ja vika "korjattiin"
100 EUR
Mitä tuollaisesta autosta maksaisitte ?
Jos papereissa mihin vedin puumerkin, lukee 13900 EUR niin paljonko minun pitäisi saada takaisin ?
Tällä hetkellä kauppiaan kanta on että kun auto oli muihin vastaaviin verrattuna edullinen, niin kaupan purku tulisi kysymykseen, mutta ei hyvittäminen. Valittelivat myös että kun heitä on autoa ostaessa kusetettu (siis kun Mustang heille tuli) niin he ei sieltä taas saa mitään takaisin...
Ilmoitin että ainakin dynoamisia ja säätämisestä aiheituneet kulut ja tulpanjohdot on saatava uudet. Tässä sitä odotellaan, mitä tuleman pitää.
Kauppaa en ihan heti ala purkamaan.
Autohan siis oli heillä alle kuukauden kunnes sain ostettua sen sieltä pois.
Ikävää, myyjä on oma henk. koht. tuttava tuolla putiikissa, mutta näköjään tässä joutuu senkin suhteen katkaisemaan jos ei päästä sopuun.
Miten on, kaverit... ?
- Sami Partanen .
Viimeksi muokannut Dervish, 22 Heinä 2004, 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
-Homer65
Kannattaa kysyä oman kunnan kuluttaja-asiamieheltä mielipidettä asiasta... Ihan niin kuin uteliaisuuden takia.
Kyllä minä sun pöksyissä koittaisin mennä kinumaan ainakin tulpat ja tulpanjohdot tuohon kaupanpäällisiksi. Liikkeestä ostaessa sulla on 6kk kuluttajansuojaa takanasi, koskee myös käytettyjä autoja.
Kyllä minä sun pöksyissä koittaisin mennä kinumaan ainakin tulpat ja tulpanjohdot tuohon kaupanpäällisiksi. Liikkeestä ostaessa sulla on 6kk kuluttajansuojaa takanasi, koskee myös käytettyjä autoja.
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Ostohetkellä hyväksyit sen miten auto käy, joten takuusta en tiedä.
Palauttaahan sen tietysti voi jos ei ole tyytyväinen (tuon tehonpuutteenkin takia).
Hinta oli mielestäni keskitasoa tuon ikäisen Foxin hinnaksi, EI muihin vastaaviin nähden edullinen, joten sitä on varmaan vaikeaa saada alemmaksi.
Mikäli siihen ei ole kansien lisäksi muita suurempia modifiointeja tehty, niin teholukemat on ainakin juuri ne mitä noilla kansilla pitääkin.
Tulpanjohdot, säätö ja dynokulut pitää laittaa myyjän piikkiin, ikäänkuin hyvityksenä tuosta n. 60 hevosvoiman tappiosta.
Itse olisin tyytyväinen että auto toimii nyt
Palauttaahan sen tietysti voi jos ei ole tyytyväinen (tuon tehonpuutteenkin takia).
Hinta oli mielestäni keskitasoa tuon ikäisen Foxin hinnaksi, EI muihin vastaaviin nähden edullinen, joten sitä on varmaan vaikeaa saada alemmaksi.
Mikäli siihen ei ole kansien lisäksi muita suurempia modifiointeja tehty, niin teholukemat on ainakin juuri ne mitä noilla kansilla pitääkin.
Tulpanjohdot, säätö ja dynokulut pitää laittaa myyjän piikkiin, ikäänkuin hyvityksenä tuosta n. 60 hevosvoiman tappiosta.
Itse olisin tyytyväinen että auto toimii nyt
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=168
Mun mielestä tuo auto on oikean hintainen.
Jos ´91 GT maksaa yli kympin niin pitää olla tosi huippu tai muuten erikoinen.
Joku muu on varmasti toista mieltä asiasta mutta tuo on mun mielipiteeni.
-Jukka-
- hannu
- Aina äänessä
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Jukan kanssa samaa mieltä.Ostin omani -91 GT:n 09/2003 ja maksoin reilusti yli kympin ja sain "huipun".Jukka kirjoitti:http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=168
Jees, eli tuolla hinnalla minkä voisi olettaa olevan paperissa.. no okei okei, paperissa lukee 13900 eur.. auton pitäisi olla kyllä siis täyttä priimaa.
Maalipinta on hyvä, "vastikään" ylimaalattu kokoauto samalla värillä kuin aiemmin. Näkyy saumat konepellin alla ja muissa vastaavissa paikoissa.
Tarttee huomenissa mittailla maalikalvon paksuudet umpäriinsä autoa, että ei vaan joku kulma olis uutta peltiä ja ohuemmalla maalilla -> mällätty
tjms.
Auton huono käyntisyyden tajusin vasta jälkikäteen kun sitä oli useampikin ameriikan autoja korjaava / harrastava kuunnellut, ja vasta eilen Harinen totesi että yksi pytty on pimeänä.
Itselläni kun ei ole aikaisempaa kokemusta amerikan autoista, saati V8 koneista ja niiden äänistä jne. (joskus kylillä nähny ja kuullu, kerran kyydissä ollut).
No, katsoo nyt mitä ne tuumaa ja kertoo, kirjoittelen sitten lisää kun kuulen lisää tai joku kysyy lisää.
- Sami Partanen .
Maalipinta on hyvä, "vastikään" ylimaalattu kokoauto samalla värillä kuin aiemmin. Näkyy saumat konepellin alla ja muissa vastaavissa paikoissa.
Tarttee huomenissa mittailla maalikalvon paksuudet umpäriinsä autoa, että ei vaan joku kulma olis uutta peltiä ja ohuemmalla maalilla -> mällätty
Auton huono käyntisyyden tajusin vasta jälkikäteen kun sitä oli useampikin ameriikan autoja korjaava / harrastava kuunnellut, ja vasta eilen Harinen totesi että yksi pytty on pimeänä.
Itselläni kun ei ole aikaisempaa kokemusta amerikan autoista, saati V8 koneista ja niiden äänistä jne. (joskus kylillä nähny ja kuullu, kerran kyydissä ollut).
No, katsoo nyt mitä ne tuumaa ja kertoo, kirjoittelen sitten lisää kun kuulen lisää tai joku kysyy lisää.
- Sami Partanen .
--
-Homer65
-Homer65
Maaleja mittailin tänään...
Ovet + etukulmat + etupuskuri konepelti ja takaluukun kansi sanoi sellaista 200 - 300 myytä kalvon paksuudeksi.
C pilarissa mittasin niin antoi jopa 1200 myyn lukemia.
Ja takakulmat sanoi melkein 500 myytä.
Aihetta huoleen ?
Ovet + etukulmat + etupuskuri konepelti ja takaluukun kansi sanoi sellaista 200 - 300 myytä kalvon paksuudeksi.
Aihetta huoleen ?
--
-Homer65
-Homer65
Kalja vetoo että jos ei ole apurunkoja yhdistetty niin pohjalevykin on poikki.Dervish kirjoitti:Maaleja mittailin tänään...
Aihetta huoleen ?
Oliskohan C-pilareita joskus korjailtu juurikin tuon korin elämisen takia.
Ikaalisten miehet voi kertoa enemmän tuosta Foxin pohjalevyn repeämisestä/katkeamisesta.Kaljan pystyn juomaan itse.
-Jukka-
Selaas viestilistaa hiukan ylöspäin niin löydät ainakin yhden Ikaalisten harrastajan.Dervish kirjoitti:Ketäs nämä Ikaalisten ihmiset on ?
Ford putiikki ?
Ja asiasta viidenteen... varaosien ylijumala ?
Sori, hiukka n00b vielä tällä saralla
Herrat ilmoittautukoot itse.
Jaa Varaosien Ylijumala?
Kyseinen Herra Suuriherra löytyy Auto-Kivitilasta Tampereelta ja tarkemmin sieltä Varaosapuolelta.
Josko tämäkin kyseinen herra ilmoittutuisi itse.
-Jukka-
Oolrait, ajattelin että mystisempääkin porukkaa nuo Ikaalisen Ihmelapset ovat. Ja ylijumalan sitten tiedänkin, tässä odotellaan yhteydenottoa, josko se kuivain jo tulisi
Tuossa muuten tempaisin apukuskin jakkaran pois paikoiltaan ja pääsin täten kurkkaamaan riepujen alle jonkun verran..
Ei ainakaan omaan silmää ole pätkistä kasattu tuo lattia kyllä, vai mitä meinasit Jukka tuossa aiemmin ?
Edit :
Niin, yksi pieni repeämä on lattiassa kylläkin, ehkä parin sentin mittainen ja ilmeisesti joku terävä on lyönyt auton alta pohjaan. Voin nappaista illemmalla kuvan kun pääsen kotiinpäin purkamaan kuvat kamerasta.
Oli kyllä alapuolelta sellaisessa kohdassa että se on ollut pakko huomata kun se on tullut, meinaan juuri parin letkun kohdalla on, todennköisesti siis putkia on jouduttu siihen kohtaan uusimaan.
Ai jummijammi, mitähä kaikkee kivaa sitä vielä löytyy...
Tuossa muuten tempaisin apukuskin jakkaran pois paikoiltaan ja pääsin täten kurkkaamaan riepujen alle jonkun verran..
Ei ainakaan omaan silmää ole pätkistä kasattu tuo lattia kyllä, vai mitä meinasit Jukka tuossa aiemmin ?
Edit :
Niin, yksi pieni repeämä on lattiassa kylläkin, ehkä parin sentin mittainen ja ilmeisesti joku terävä on lyönyt auton alta pohjaan. Voin nappaista illemmalla kuvan kun pääsen kotiinpäin purkamaan kuvat kamerasta.
Oli kyllä alapuolelta sellaisessa kohdassa että se on ollut pakko huomata kun se on tullut, meinaan juuri parin letkun kohdalla on, todennköisesti siis putkia on jouduttu siihen kohtaan uusimaan.
--
-Homer65
-Homer65
Juu,ei nuo Ikaalisten harrastajat mitään mystisiä ihmisiä ole.Dervish kirjoitti:Oolrait, ajattelin että mystisempääkin porukkaa nuo Ikaalisen Ihmelapset ovat. Ja ylijumalan sitten tiedänkin, tässä odotellaan yhteydenottoa, josko se kuivain jo tulisi![]()
Edit :
Herroilla vaan on homma hallussa.
Ethän nyt sitten sekoita Kivitilassa Kajosvaaran Jania Ylijumalaan?
Kysessä on kaksi eri henkilöä mutta odotellaan jos Herra Varaosien Ylijumala ilmoittaautuisi ihan itse.
-Jukka-
-
Varaosien Yli-jumala
esittäytyminen
Kyseisen kuivaimen on varmaan tilannut Jani Kajosvaara, allekirjoittanut taas on ylimmäinen ruoskanheiluttaja....