Tuonti USA:sta?
Valvoja: Ville K
Tuonti USA:sta?
Olen ajatellut tuoda amerikasta vm. 2002 GT:n. Minkälaisia muutoksia autoon pitäisi tehdä rekisteröintiä varten ja muutenkin talvikelejä varten?
Mitä muutokset noin suunnilleen maksavat? Millä hinnalla tällaisen auton saisi tarvittaessa myytyä Suomessa eteenpäin?
Mitä muutokset noin suunnilleen maksavat? Millä hinnalla tällaisen auton saisi tarvittaessa myytyä Suomessa eteenpäin?
Vastaavaa asiaa käsitelty palstalla jo aika moneen otteeseen. Esim. tässä: http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=1989
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Re: Tuonti USA:sta?
Muuttoautona vai muuten tuoda/tuottaa? Jos tuot muuttoautona et saa kolmeen vuoteen sitä myydä.Tupe kirjoitti:Olen ajatellut tuoda amerikasta vm. 2002 GT:n. Minkälaisia muutoksia autoon pitäisi tehdä rekisteröintiä varten ja muutenkin talvikelejä varten?
Mitä muutokset noin suunnilleen maksavat? Millä hinnalla tällaisen auton saisi tarvittaessa myytyä Suomessa eteenpäin?
Go tell Alice....
Re: Tuonti USA:sta?
Joku puhu että ois muuttunu että vuoden päästä saa myydä, en sitten tiiä että onko näin kun en asiaa sen tarkemmin tutkinu.Aku_81 kirjoitti:Jos tuot muuttoautona et saa kolmeen vuoteen sitä myydä.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Re: Tuonti USA:sta?
Eiköhän täälläkin ole muuttoauton tuoneita niin voisivat kertoa nykykäytännön, jotenkin vuosi tuntuu lyhyeltä ajalta. noh hiukan ot, tuli postissa oman auton omistushistoria niin siellä oli ekassa otteessa että kaksi vuotta oli aikaa jolloin ei saanut myydä autoa, mutta se olikin vuonna 1980musse67 kirjoitti:Joku puhu että ois muuttunu että vuoden päästä saa myydä, en sitten tiiä että onko näin kun en asiaa sen tarkemmin tutkinu.Aku_81 kirjoitti:Jos tuot muuttoautona et saa kolmeen vuoteen sitä myydä.
Go tell Alice....
-
- Aktiivi
- Viestit: 33
- Liittynyt: 01 Loka 2004, 19:07
- Auto: Mustang GT 5.0 premium 2014 avo
- Paikkakunta: Helsinki
Hei taas,
Maahantuonnista olen kirjoittanut tänne jo jonkin aikaa sitten aika tarkat selostukset mutta tässä vielä kerran.
Tietoni ovat tämän vuoden alusta. Silloin ei suomeen voinut tuoda jenkki autoa joka oli uudempi kuin kesäkuulta 1996. Paitsi jos auto on virallisesti tyypitetty suomeen maahantuojan toimesta. Kesäkuun 1996 aikaraja johtuu siitä, että tällöin loppui EU hyväksyntä pakokaasupäästöille yhdysvalloista tuoduille autoille. Pakokaasupäästöt voi hyväksyttää kyllä itse myöhemmällekin mallille mutta sihen tarvitaan rahaa ja mittaustuloksia tai maahantuojan/valmistajan erillinen todistus. Seuraava aikaraja on 1.1.1997. Tällöin loppuivat turvamääräysten hyväksyminen USA autoille. Pätee jälleen autoille joihin ei ole maahantuojan toimesta haettu EU hyväksyntää. Tätä on mahdoton kiertää itse sillä se vaatii törmäystestien ym tekemistä. Eli tämä on kai lopullinen aikaraja USAsta tuoduille autoille. Muuttoautot voidaan aina tuoda eikä niissä ole näitä rajoituksia.
Jotkut luulevat, että tyyppihyväksyntä esim Saksassa olisi voimassa suomessakin mutta näin ei ole. Saksan tyyppihyväksyntä on yksittäistuonnille vaikka se olisi kuinka saksalaisen maahantuojan tekemä, jolloin suomi ei sitä hyväksy. Jos saksalainen maahantuoja jostain syystä tekisi kaikki tarvittavat törmäys ym kokeet niin silloin suomenkin olisi hyväksyttävä nämä tulokset. Saksa ei niitä kuitenkaan vaadi ja niinpä niitä ei siellä tehdä. Saksaan voi siis tuoda auton USAta mutta sillä on hyväksyntä sitten vain saksassa. Niin kauan kun auto on saksan kilvissä asia on kunnossa myös täällä mutta suomeen sitä ei saa.
Myöskään muuttoautona saksaan tuotua autoa ei kannata ostaa, sillä se ei suomessa olekaan muuttoauto jollei muutajan todella muuta. Eli jos joku muu tuo saksaan uudemman USA muuttoauton ja myy sen sitten tänne, sitä ei hyväksytä täällä liikenteeseen samojen rajoitusten vuoksi kuin yllä.
Aina on kuitenkin mahdollista, että joku katsastusmies ei näitä asioita katso ja silloin voi auton saada "laittomasti" rekisteriin. Ratsiassa siitä sitten kuitenkin voidaan poistaa kilvet.
Että silleen,
terv. Baumann
Maahantuonnista olen kirjoittanut tänne jo jonkin aikaa sitten aika tarkat selostukset mutta tässä vielä kerran.
Tietoni ovat tämän vuoden alusta. Silloin ei suomeen voinut tuoda jenkki autoa joka oli uudempi kuin kesäkuulta 1996. Paitsi jos auto on virallisesti tyypitetty suomeen maahantuojan toimesta. Kesäkuun 1996 aikaraja johtuu siitä, että tällöin loppui EU hyväksyntä pakokaasupäästöille yhdysvalloista tuoduille autoille. Pakokaasupäästöt voi hyväksyttää kyllä itse myöhemmällekin mallille mutta sihen tarvitaan rahaa ja mittaustuloksia tai maahantuojan/valmistajan erillinen todistus. Seuraava aikaraja on 1.1.1997. Tällöin loppuivat turvamääräysten hyväksyminen USA autoille. Pätee jälleen autoille joihin ei ole maahantuojan toimesta haettu EU hyväksyntää. Tätä on mahdoton kiertää itse sillä se vaatii törmäystestien ym tekemistä. Eli tämä on kai lopullinen aikaraja USAsta tuoduille autoille. Muuttoautot voidaan aina tuoda eikä niissä ole näitä rajoituksia.
Jotkut luulevat, että tyyppihyväksyntä esim Saksassa olisi voimassa suomessakin mutta näin ei ole. Saksan tyyppihyväksyntä on yksittäistuonnille vaikka se olisi kuinka saksalaisen maahantuojan tekemä, jolloin suomi ei sitä hyväksy. Jos saksalainen maahantuoja jostain syystä tekisi kaikki tarvittavat törmäys ym kokeet niin silloin suomenkin olisi hyväksyttävä nämä tulokset. Saksa ei niitä kuitenkaan vaadi ja niinpä niitä ei siellä tehdä. Saksaan voi siis tuoda auton USAta mutta sillä on hyväksyntä sitten vain saksassa. Niin kauan kun auto on saksan kilvissä asia on kunnossa myös täällä mutta suomeen sitä ei saa.
Myöskään muuttoautona saksaan tuotua autoa ei kannata ostaa, sillä se ei suomessa olekaan muuttoauto jollei muutajan todella muuta. Eli jos joku muu tuo saksaan uudemman USA muuttoauton ja myy sen sitten tänne, sitä ei hyväksytä täällä liikenteeseen samojen rajoitusten vuoksi kuin yllä.
Aina on kuitenkin mahdollista, että joku katsastusmies ei näitä asioita katso ja silloin voi auton saada "laittomasti" rekisteriin. Ratsiassa siitä sitten kuitenkin voidaan poistaa kilvet.
Että silleen,
terv. Baumann
Jos olisi ollut mahdollista valita synnyin maansa, se ei olisi SUOMI minun kohdalla, kyllä tämä maa on niin auttamatomasti takapajula kuin vain voi olla. Meidän maassa päättäjät ovat omastamielestään erittäin visaita, mutta tosiasia on että ovat erittäin tyhmiä, käytännön asioista ei minkäänlaista hajua, paperilla ne pöljät kyllä homman osaavat. Mutta laitappa tekeen tulee sutta ja sekundaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
No joo.ROKI kirjoitti:Jos olisi ollut mahdollista valita synnyin maansa, se ei olisi SUOMI minun kohdalla, kyllä tämä maa on niin auttamatomasti takapajula kuin vain voi olla. Meidän maassa päättäjät ovat omastamielestään erittäin visaita, mutta tosiasia on että ovat erittäin tyhmiä, käytännön asioista ei minkäänlaista hajua, paperilla ne pöljät kyllä homman osaavat. Mutta laitappa tekeen tulee sutta ja sekundaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Eiköhän meillä kuitenkin ole asiat paremmin kuin esim. itäisessä naapurissa.
Vai vaihtaisitko paikkaa jonkun ryssän kanssa...?
-Jukka-
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Paljon on näistä määräyksistä puhuttu ja voivoteltu, mutta joku porsaanreikä on sittenkin olemassa 96-> autojen rekisteriin saamiseksi. Katsokaapa vaikka
http://www.nettiauto.com/440753
Karvaisia käsiani taputan ja karvahattua nostan kyseiselle suoritukselle
Tämähän ei siis ole muuttoauto, vaan on pyörinyt tarrakilvillä täällä Pirkanmaalla jo pitkään. Kaupankin ollut jo jonkun aikaa. Ei muuta kun haastattelemaan uroteon suorittajaa ja sitten "uusien" autojen hakuun. Tämä kai käynee ennakkotapauksesta.
http://www.nettiauto.com/440753
Karvaisia käsiani taputan ja karvahattua nostan kyseiselle suoritukselle


Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Jumaleissa, Tampereen seutu kunnostautuu jälleen! Taas yksi hyvä syy muuttaa TampereelleLate kirjoitti:on pyörinyt tarrakilvillä täällä Pirkanmaalla jo pitkään. Kaupankin ollut jo jonkun aikaa.

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Hauska tuossa että euroopan ensimmäinen ja paskat, tuli seurattua ruotsin markkinoita, oli noita bullitteja useampikin siellä myynnissä, svo:sta ja cobrista puhumattakaan, olis ehkä hyvä syy muuttaa ruotsiinBoss429 kirjoitti:Tsiisus mikä hinta, mut ei se ole hullu ketä pyytää, vaan...

Go tell Alice....