Sivu 1/1

Glyptal

Lähetetty: 22 Helmi 2021, 09:32
Kirjoittaja Alfi12
Tuosta koneen sisäpuolen käsittelystä on jo muutamaan kertaan keskusteltu. Nyt kun lohko on muita osia odotellessa mukavan puhdas ja on hetki aikaa, googlailin Glyptalin saatavuutta. Ei ainakaan ihan helpolla tunnu löytyvän Suomesta tai Euroopasta. Olisiko jotain muuta vastaavaa maalia helpommin saatavissa? Joissakin keskusteluissa viitataan Teknoksen Inertaan, mutta noitakin on useampia malleja. Kokeneemmilla varmaan tästäkin tietoa suoraan kuin apteekin hyllyltä?

Re: Glyptal

Lähetetty: 23 Helmi 2021, 01:10
Kirjoittaja Arto65FB
No ei ainakaan mulla ollut edes tietoa, että Glyptalia ei saa. Mutta hyvä hyvä kysymys!

Re: Glyptal

Lähetetty: 23 Helmi 2021, 09:04
Kirjoittaja Pertti
Miksi moottori pitää sisäpuolelta maalata? Onko valu niin huokoista, että vaatii maalin tai jonkun muun tökötin tiivistämiseen?
Jos maali kumminkin alkaa irtoamaan, niin mitäs sitten.
Pienet hippuset kerääntyy öljynsuodattimeen, mutta sellaiset, jotka ei mene imusihdistä läpi tukkii sen.
Siitä tulee melkoinen savotta jos niin käy. Pitäisi varmaan ottaa taas tyhjä lohko pöydälle ja tarkasti putsailla kaikki maali pois, ennen kuin voi ilman murehtimista ajella.....jos sittenkään.
Ei noin varmaan käy, mutta jos kumminkin :oops:

Re: Glyptal

Lähetetty: 23 Helmi 2021, 17:44
Kirjoittaja Arto65FB
Pertti kirjoitti: 23 Helmi 2021, 09:04 Miksi moottori pitää sisäpuolelta maalata? Onko valu niin huokoista, että vaatii maalin tai jonkun muun tökötin tiivistämiseen?
Eiköhän yksi ajatus ole vauhdittaa öljyn valumista öljypohjaan sileää pintaa pitkin.

Re: Glyptal

Lähetetty: 24 Helmi 2021, 14:24
Kirjoittaja Mexico65
Ei sitä maalia juurikaan irtoa jos pohja on puhdas. Tämä vain 6 vuoden kokemuksella.
Tuossa muutama kuva 5 vuotta kilpakäytössä olleesta 289 koneesta.

Re: Glyptal

Lähetetty: 24 Helmi 2021, 16:16
Kirjoittaja grande69
Minulta löytyy avaamaton purkki ko. maalia.
Voin myydä sen.

Terveisin Timo
0400 275107

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla