Ikkunat edelleenkin huurussa

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
Juselius
Aktiivi
Viestit: 73
Liittynyt: 16 Elo 2005, 09:42
Paikkakunta: Oulu

Ikkunat edelleenkin huurussa

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Kyseessä siis -88 Gt, joka vuotaa jäähdytysnestettä sekä kuskin, että vänkärin jalkatilaan. Pakosarjallekin vuotaa jonkinverran, mutta tulipellin sisäpuolelta näyttäisi neste tulevan. Puhaltimesta tulee yhtä kosteaa ilmaa kuin lehmän nuolaisu. Höyryäkin välillä tuprahtaa jos kaasun kanssa ei malta.
Luulen että vika on lämmityslaitteen kennossa?? Vai olisiko letku pettänyt? Onko muilla tullut vastaavaa projektia eteen?
Lauantaina olisi tarkoitus kennoa ruveta vaihtamaan, joten vinkkejä kaivataan.
Pitääkö esim koko kojelauta käyttää irti, vai onnistuuko vaihto alakautta huijaten?
ei se tähän jää..
--1988 GT--
Avatar
Juselius
Aktiivi
Viestit: 73
Liittynyt: 16 Elo 2005, 09:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Foxin lämppärikennon vaihdosta ei voi muuta sanoa kun, että paska homma mutta tulipahan tehtyä. Voi sitä viikonlopun noinkin käyttää.

Kiitoksia kaikille hyvistä vinkeistä. Kovasti oli apua.. :?
ei se tähän jää..
--1988 GT--
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja hannu »

Juselius kirjoitti:Foxin lämppärikennon vaihdosta ei voi muuta sanoa kun, että paska homma mutta tulipahan tehtyä. Voi sitä viikonlopun noinkin käyttää.

Kiitoksia kaikille hyvistä vinkeistä. Kovasti oli apua.. :?
Pistäppäs vinkkejä ja ohjeita liikkeelle, ilmeisesti ei ole kovin moni tuota URAKKAA tehnyt.
Avatar
Juselius
Aktiivi
Viestit: 73
Liittynyt: 16 Elo 2005, 09:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Jos joku on kennon vaihtoon alkamassa niin kyselkää ihmeessä.
Ihan yleisenä vinkkinä omakokemuksen syvällä rintaäänellä sanon että lämppärin kennolle pitäisi ilmoittaa viimeinen käyttöpäivä. Gt on kolmas auto josta olen kennoa vaihdellu. Autojen vuosimallit -84,-87,-88. Eli tuon perusteella sanoisin, että jos myöhäis teini-iässä olevasta autosta ei kennoa ole vaihdettu niin kannattaisi ennalta ehkäisevä vaihto tehdä.
Itsellä ainakin kenno oli aivan seula. Kennokotelon pohjalla lillui pari desiä nestettä.
1987 eteenpäin Ohje todellakin lähtee:Irroita keskikonsoli, irroita rattiputki. irroita mittaristo sitten koko kojelauta. sen jälkeen laudan alta paljastuva tukirauta ja sitten ollaankin jo kennon lähellä. Eli konehuoneen puolelta pari mutteria auki ja ilmatointi- ja vesiletkut irti niin mustalaatikko irtoaa. Kenno on siis laatikon sisällä ja irtoaa nostamalla. Tässäkohtaa allekirjoittaneella oli jo aika voittaja olo vaikka kojelaudan kasaus oli vielä edessä. Jos ei ole kiirus asennuksen kanssa niin kojelaudan osia saa putsailtua hyvin kun kaikki on irti. (kaiuttimien ritilät oli vielä eilen tiskikaapissa)

Siinäpä pääpiirteet. Korjausoppaasta oli jonkinverran apua mutta kysymällä saa tarkempaa tietoa.
ei se tähän jää..
--1988 GT--
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Hyvä!

Totaalipurkaminen lienee vain niiden autojen ongelma, joissa on ilmastointi. Tosin suurimmassa osassa taitaa olla, ainakin 87:sta ylöspäin. 79-86 lämppärin kenno vaihtuu hanskalokerosta käsin jos autossa ei ole ilmastointia; jos on, niin lämppärin kennoon ei pääse käsiksi kuin purkamalla kaiken.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Kuulostaa siltä että taidan 81:een vaihtaa kennon suosiolla tässä vaiheessa kun auto on atomeina. Kun on ilmastoitu malli. Kuiteski kenno posahtas heti kun auton saa liikenteeseen. :)
Avatar
MarkkuJ
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 12:39
Paikkakunta: Tampere, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuJ »

Teinpä minäkin sitten eilen tuon kennon vaihtamisen omaan '88 avoon.
Täytyy sanoa että kyllä siinä työtä oli, noin viisi tuntia meni (sisältäen kolme kahvituntia) hommaan ja minä en tehnyt sitä tukiraudan irroitusta kun se muovinen kansi mahtui sieltä pois kun hieman siirsi pakettia ulos tulipellistä ja sitten taiteili. Kädet on kyllä sen näköiset että siellä on toinenkin terävä kohta, tai sitten vaan minä en osaa. Mutta on se vaan mukavaa kun ei tarvi enää palella kun kruisailee.
Vanha kenno oli aivan mainiossa kunnossa mutta toinen ulostulo oli juuresta lohjennut, eli kun moottorin kumityynyt oli aivan loppu pääsi moottori Kalajoella hyppäämään sopivasti kun painoi pakilla kaasua ja se ratkaisi liitoksen, täytyy käyttää se korjaajalla ja siinä on varaosa sit hyllyyn.
Eli nyt voi sit keväthuoltopäivillä keskittyä enemmän siihen kahviin ja keksiin :-).
Avatar
Juselius
Aktiivi
Viestit: 73
Liittynyt: 16 Elo 2005, 09:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Onnittelut onnistuneesta työstä!!
Taisi itsellä kestää se asennus hiukka pitempään ja kahviakin kului tuplasti. :wink:
Lisää kummasti ajomukavuutta kun voi käyttää lämppäriä normaalisti. 8)
ei se tähän jää..
--1988 GT--
Vastaa Viestiin