Sivu 1/1
67 Mustangin perä 65 Mustangiin
Lähetetty: 23 Elo 2005, 10:28
Kirjoittaja 65HT
Onnistuuko ilman (suurempia) kikkailuja? Liekö muita eroja kuin 2 tuumaa leveämpi, siis se 67.
Lähetetty: 23 Elo 2005, 12:13
Kirjoittaja Mexico65
Onnistuu melko kivuttomasti.
U-pultit vaihtoon.
U-pultien / iskareiden aluslevy vaihtoon.
Jarruputket taitaa juuri ja juuri venyä uuteen mittaan, koska niissä taitaa olla hieman S:ää matkalla.
Vakio offsetilla olevat vanteet sattaa ottaa kinni lokasuojiin, -> taka vanteisiin eri offset kuin etuvanteisiin tai muuten takana leveämpi raideleveys.
Onhan noita leveitä taka-akseleita noissa 65 mustangeissa nähty.
Asianomaiset voivat kommentoida lisää.
Lähetetty: 23 Elo 2005, 12:21
Kirjoittaja Arto65FB
Ensin pitää kysyä, että miksi?
Jos muutos kutosperästä kasitekniikan jälkeen, niin ok.
Jos muutos 8-tuumaisesta 9-tuumaisen, niin kyllä se kasituumainenkin kestää kunnon osilla. Harkitse. On se meinaan painava se 9-tuumainen.
Jos tavoitellaan reilusti yli 400hv kunnon väännöllä, kovilla lähdöillä ja saatavilla helposti 9-tuumainen, niin ok. Kapean 9-tuumaisen tilaamiseen menee aika paljon rahaa.
Lähetetty: 23 Elo 2005, 15:27
Kirjoittaja 65HT
Kysymykseen miksi

: Siksi, että sopiva olisi tarjolla ja koko taka-akselistolle on tarvetta. Toki mieluummin laittaisi 65/66 akseliston, mutta tällainenkin on tarjolla ajattelin kysyä millaisilla muutoksilla sen saa paikoilleen.
Jaa u-pultit ja aluslevyt, onko se sitten paksumpi vai mitenkä? Jousethan ainakin on samalla leveydellä.
Lähetetty: 23 Elo 2005, 15:53
Kirjoittaja Mexico65
65HT kirjoitti:
Jaa u-pultit ja aluslevyt, onko se sitten paksumpi vai mitenkä? Jousethan ainakin on samalla leveydellä.
65:n 8" akseliputken päissä on kavennus U-pultien paikalla. Uudemmissa ei moista kavennusta ole. Koska aluslevyssä U-pultien reikien väli on lyhyempi niin se ei käy "isompien" U-pultien vastakappaleeksi.
Jos vanha 8" on vain sisältä hajonnut tai pitää kohtuutonta ääntä niin se kyllä kannattaa korjauttaa, saattaa tulla noin ensialkuun hieman kallimmaksi mutta ajansaatossa yleensä kestää pidempään, eli tulee halvemmaksi.
Artoa lainatakseni, ei 8":ta kannata vaihtaa 9":een ihan heppoisin perustein.
Lähetetty: 23 Elo 2005, 16:07
Kirjoittaja 65HT
Kyseessä siis seuraavanlainen tapaus: Alunperin 6-musse. Nyt kaikki 8:n vastaavaa myös taka-akselisto (liekö sitten granadasta, koska nuita kavennuksia ei ole). Akseliston osalta tuli kaupan purku (minkä syitä en tässä lähde käymään läpi), joten täydellinem akseliston vaihto on nyt edessä. Ja siis 8:sta 8:siin, ei 9:siin.
Koska noita kavennuksia ei akselistossa u-pulttien kohdalla ole, käynevät nykyiset pultit ja levyt.
Lähetetty: 05 Syys 2005, 21:54
Kirjoittaja ROKI
Tuon takaakselin kanssa ei kannata hirmusia paineja ottaa, jos löytyy oikean levyinen akselisto osta sellainen, itse tein tämänkin vaikeimman mukaan. Ostin faikun takaakseliston joka on aika paljon leveämpi joten kavensin sen mieleisekseni, jonkunmoinen homma mut onnistuu. Nyt on jemmassa kavennusta varten ja linkitykseen 69 mac1 takasilta.
Lähetetty: 06 Syys 2005, 14:53
Kirjoittaja 65HT
Kavennuksia ei akseliputkien päissä ole. Onko muita mahdollisuuksia, kuin että on granadan perä? Milla varmuus mikä perä?
Lähetetty: 06 Syys 2005, 17:10
Kirjoittaja Fastback
Jos Fordin 9" perää halajaa, niin '57 Rancheron perä on samanlevyinen kuin vakio 8" '65-'66 Mustangeissa, ei tarvi kaventaa, mutta mistäs sellaisen täältä peräpohjolasta taiot?
Lähetetty: 07 Syys 2005, 11:00
Kirjoittaja 1223
Moro
Osta multa oikean levyinen perän kuori niin ei tarvi kuin lyhentää ja poorittaa vetareita!