67 Mustangin perä 65 Mustangiin
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
67 Mustangin perä 65 Mustangiin
Onnistuuko ilman (suurempia) kikkailuja? Liekö muita eroja kuin 2 tuumaa leveämpi, siis se 67.
Onnistuu melko kivuttomasti.
U-pultit vaihtoon.
U-pultien / iskareiden aluslevy vaihtoon.
Jarruputket taitaa juuri ja juuri venyä uuteen mittaan, koska niissä taitaa olla hieman S:ää matkalla.
Vakio offsetilla olevat vanteet sattaa ottaa kinni lokasuojiin, -> taka vanteisiin eri offset kuin etuvanteisiin tai muuten takana leveämpi raideleveys.
Onhan noita leveitä taka-akseleita noissa 65 mustangeissa nähty.
Asianomaiset voivat kommentoida lisää.

U-pultit vaihtoon.
U-pultien / iskareiden aluslevy vaihtoon.
Jarruputket taitaa juuri ja juuri venyä uuteen mittaan, koska niissä taitaa olla hieman S:ää matkalla.
Vakio offsetilla olevat vanteet sattaa ottaa kinni lokasuojiin, -> taka vanteisiin eri offset kuin etuvanteisiin tai muuten takana leveämpi raideleveys.
Onhan noita leveitä taka-akseleita noissa 65 mustangeissa nähty.
Asianomaiset voivat kommentoida lisää.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Ensin pitää kysyä, että miksi?
Jos muutos kutosperästä kasitekniikan jälkeen, niin ok.
Jos muutos 8-tuumaisesta 9-tuumaisen, niin kyllä se kasituumainenkin kestää kunnon osilla. Harkitse. On se meinaan painava se 9-tuumainen.
Jos tavoitellaan reilusti yli 400hv kunnon väännöllä, kovilla lähdöillä ja saatavilla helposti 9-tuumainen, niin ok. Kapean 9-tuumaisen tilaamiseen menee aika paljon rahaa.
Jos muutos kutosperästä kasitekniikan jälkeen, niin ok.
Jos muutos 8-tuumaisesta 9-tuumaisen, niin kyllä se kasituumainenkin kestää kunnon osilla. Harkitse. On se meinaan painava se 9-tuumainen.
Jos tavoitellaan reilusti yli 400hv kunnon väännöllä, kovilla lähdöillä ja saatavilla helposti 9-tuumainen, niin ok. Kapean 9-tuumaisen tilaamiseen menee aika paljon rahaa.
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Kysymykseen miksi
: Siksi, että sopiva olisi tarjolla ja koko taka-akselistolle on tarvetta. Toki mieluummin laittaisi 65/66 akseliston, mutta tällainenkin on tarjolla ajattelin kysyä millaisilla muutoksilla sen saa paikoilleen.
Jaa u-pultit ja aluslevyt, onko se sitten paksumpi vai mitenkä? Jousethan ainakin on samalla leveydellä.

Jaa u-pultit ja aluslevyt, onko se sitten paksumpi vai mitenkä? Jousethan ainakin on samalla leveydellä.
65:n 8" akseliputken päissä on kavennus U-pultien paikalla. Uudemmissa ei moista kavennusta ole. Koska aluslevyssä U-pultien reikien väli on lyhyempi niin se ei käy "isompien" U-pultien vastakappaleeksi.65HT kirjoitti: Jaa u-pultit ja aluslevyt, onko se sitten paksumpi vai mitenkä? Jousethan ainakin on samalla leveydellä.
Jos vanha 8" on vain sisältä hajonnut tai pitää kohtuutonta ääntä niin se kyllä kannattaa korjauttaa, saattaa tulla noin ensialkuun hieman kallimmaksi mutta ajansaatossa yleensä kestää pidempään, eli tulee halvemmaksi.
Artoa lainatakseni, ei 8":ta kannata vaihtaa 9":een ihan heppoisin perustein.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Kyseessä siis seuraavanlainen tapaus: Alunperin 6-musse. Nyt kaikki 8:n vastaavaa myös taka-akselisto (liekö sitten granadasta, koska nuita kavennuksia ei ole). Akseliston osalta tuli kaupan purku (minkä syitä en tässä lähde käymään läpi), joten täydellinem akseliston vaihto on nyt edessä. Ja siis 8:sta 8:siin, ei 9:siin.
Koska noita kavennuksia ei akselistossa u-pulttien kohdalla ole, käynevät nykyiset pultit ja levyt.
Koska noita kavennuksia ei akselistossa u-pulttien kohdalla ole, käynevät nykyiset pultit ja levyt.
Tuon takaakselin kanssa ei kannata hirmusia paineja ottaa, jos löytyy oikean levyinen akselisto osta sellainen, itse tein tämänkin vaikeimman mukaan. Ostin faikun takaakseliston joka on aika paljon leveämpi joten kavensin sen mieleisekseni, jonkunmoinen homma mut onnistuu. Nyt on jemmassa kavennusta varten ja linkitykseen 69 mac1 takasilta.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Jos Fordin 9" perää halajaa, niin '57 Rancheron perä on samanlevyinen kuin vakio 8" '65-'66 Mustangeissa, ei tarvi kaventaa, mutta mistäs sellaisen täältä peräpohjolasta taiot?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3