Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Tervehdys kaikille. Uusi tällä foorumilla joten toivottavasti tuli oikeeseen alueeseen tämä topic.
Mikä olisi kustannustehokkain ja oikeasti toimiva laajakaistainen seosmittari V-koneeseen, eli kahdella anturilla oleva? Innovatesta olen kuullut huonoa ja on oikeastaan ainoa halvemman pään dual-mittari minkä löydän. Tällä hetkellä kiikarissa 2kpl plx dm-6 mittaria ja lambdaa joiden kanssa ei pitäisi mennä mönkään, mutta helpottaisi kun olisi yksi ruutu mistä lukea kahta kaistaa yhtäaikaisesti.
Yhdelläkin pärjää, eri puolia ei pysty erikseen säätämään. PLX on melko hyvä hintaisekseen jos ei tarvitse saada tiedonkeruuta saada toimimaan. PLX myy kyllä kaapelia omaan laitteensa mutta niillä ei ole edes ajuria siihen. PLX pitäisi pystyä ketjuttamaan yhteen mittariin, jos joudut ostamaan kaksi niin voit kaupata mulle stä ylimääräistä. Toki mulla on Innovaten laajakaista, LC-1 4.2 ja MTX-L 4.9 anturilla, mutta boost loggerin hommasin PLX:ltä kun sai halvalla
3 Sensor Placement
Optimum bung placement will vary from application to application, but using the guideline below will ensure the longest sensor life with the most accurate readings. Using a bung is the preferred method for mounting the oxygen sensor in all applications. Weld the bung at least 24 inches downstream of the exhaust port outlet (after the collector), or 24 inches after the turbocharger if so equipped. The bung should be welded before the X or H pipe if so equipped. Using a clock as reference, mount the bung between the 9:00 o’clock and 3:00 o’clock position. Welding the bung in the lower section of the exhaust pipe can result in sensor damage caused by condensation making contact with the sensor’s internal heating element.
Eipä ole itsellä edes rataa minne mennä joten sitä maksimia ei juuri pidempiä vetoja oteta. Ehkä joskus olis kiva käydä kokeilemassa kiihdyttää kelloa vastaan. Auto ihan kruisailu pelinä kesäisin pääasiassa. Kokoonpanoon nähden silti aika paljon ahtoja laitettu koneeseen. Auto minulle vielä tuore ja haluan varmuuden että ei ainakaan laihalle mene niin saa mielenrauhan. 500 euroa siitä on pieni raha näissä vehkeissä.
Onko missään markkinoiden mittarissa mitään varoitinta? Esim äänimerkkiä jos mennään ahdoilla laihan puolelle? Hankala tietty toteuttaa kun seos voi seilaa kaasun asennosta riippuen laidasta laitaan.