Jarrujen säätöventtiilistä

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
JiKa
Aktiivi
Viestit: 55
Liittynyt: 10 Tammi 2016, 15:24
Auto: Sportsroof -70
Paikkakunta: Imatra

Jarrujen säätöventtiilistä

Viesti Kirjoittaja JiKa »

Toimiiko alkuperäinen jarrujen säätöventtiili ja jarrut oikein jos alkuperäisenä on ollut venttiilin jatkona edessä levyt ja takana rummut? Uudessa kombossa on levyjarrut takanakin. Kuva




Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 878
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jarrujen säätöventtiilistä

Viesti Kirjoittaja ranger »

Mulle on tulossa foxiin taakse levyt rumpujen tilalle ja ainakin maximum motorsports neuvoo poistamaan orginaali venttiilin ja korvaamaan sen säädettävällä venttiilillä.
Eiköhän tuo jarrukokonaisuus toimi ihan samalla tavalla, luulisin.
Kettu 🦊
JiKa
Aktiivi
Viestit: 55
Liittynyt: 10 Tammi 2016, 15:24
Auto: Sportsroof -70
Paikkakunta: Imatra

Re: Jarrujen säätöventtiilistä

Viesti Kirjoittaja JiKa »

Jarrulinjat tulee uusittua myös eli kaikki vanhat linjat jää pois. Tarvitsenko siis vielä jonkun paineentasaimen väliin vai riittääkö, että vien yhden jarruputken taakse ja t-liitos jakamaan linja takapyörille?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Jarrujen säätöventtiilistä

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Kyllä tuollainen säädin kannatta laittaa, varsinkin kun linjat menee uusiksi.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
JiKa
Aktiivi
Viestit: 55
Liittynyt: 10 Tammi 2016, 15:24
Auto: Sportsroof -70
Paikkakunta: Imatra

Re: Jarrujen säätöventtiilistä

Viesti Kirjoittaja JiKa »

Kiitoksia näistä vastauksista! [emoji1303]



Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 878
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jarrujen säätöventtiilistä

Viesti Kirjoittaja ranger »

Tuntuu kyllä oudolta että paineen säätimiä olisi kaksi.

Foxeissa Maximum motorsport ohjeistaa poistamaan alkuperäisen tai toisena vaihtoehtona on poistamaan alkuperäisen venttiilin sisuskalut ja korvaamaan sen päädyssä olevan tulpan uudella.

Molempiin vaihtoehtoihin saa heiltä osat.

Pelkääjän puolelle konehuoneeseen asennetaan esim. Wilwooodin säädettävä venttiili.

Puhun nyt siis foxeista ja sori jos tässä hämmennän. :?
Kettu 🦊
Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 878
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jarrujen säätöventtiilistä

Viesti Kirjoittaja ranger »

Tuossa linkkiä venttiilin sisuskalujen poistosta ja uudesta pääty tulpasta joka on kiinteä ja poikkeaa siten alkuperäisestä.

Vanhan tulpan voi varmaan myös käyttää tukkimalla siinä olevan reiän.

https://www.maximummotorsports.com/Brak ... P1411.aspx

Tämä siis edelleen foxeja koskevaa.....
Kettu 🦊
JiKa
Aktiivi
Viestit: 55
Liittynyt: 10 Tammi 2016, 15:24
Auto: Sportsroof -70
Paikkakunta: Imatra

Re: Jarrujen säätöventtiilistä

Viesti Kirjoittaja JiKa »

Jätän tuon alkuperäisen jakoventtiilin paikalleen sisuskaluineen, jotta etu- tai takajarrupiireistä jompikumpi toimii jos toinen rikkoutuu. Lisäksi häiriömerkkivalo jää toimintaan mittaristoon jos jarruissa ilmenee jarrunesteen vuotoja tai muuta vikaa. Lisään siis takajarrupiiriin, jakotukin jälkeen, säädettävän paineensäätimen.

Alla olevassa valokuvassa on tehty juuri noin. Kuvan löysin internetin syövereistä.

Kuva


Vastaa Viestiin