C4:n logiikka hämmästyttää.

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
wuoto
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 18 Helmi 2019, 12:50
Auto: Ford Mustang 1964.

C4:n logiikka hämmästyttää.

Viesti Kirjoittaja wuoto »

Suhteellisen tuore kerholainen ja ensimmäinen kysymys.
Auto on 64 HT. Moottori -73 302:nen ja loota siis C4.
Nyt vaihteet toimii seuraavasti:
P=ok
R=ok
N=ok
Pikku ympyrä= 2 ja 3
Iso ympyrä= kiinteä 2 ???
L= kiinteä 1

Eli ison ympyrän kohdalla käsittääkseni pitäisi toimia 1, 2 ja 3.
Missä voisi vika (jos se on vika) olla?
Avatar
JVU/65-HT
Addikti
Viestit: 387
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 07:27
Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe
Paikkakunta: Pupuputka /Tuusula

Re: C4:n logiikka hämmästyttää.

Viesti Kirjoittaja JVU/65-HT »

Juuri näin isommalla ympyrällä pitäis löytyä 1,2,3
Lootaremonttia varmaankin tiedossa

C4 on manuaalitoimintokin.
Eli liikkeelle lähtiessä kiintee 1, ja kun haluu vaihtaa isommalla niin käyttää vailtsimen pykälää ylempänä ja takasin alas niin on kiintee 2.
sitten taas pykälä ylös niin löytyy 3. mahtaiskohan tämä ominaisuus vaikuttaa tähän ongelmaan.
-Jarkki-

79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE :pamputtaa:
Avatar
wuoto
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 18 Helmi 2019, 12:50
Auto: Ford Mustang 1964.

Re: C4:n logiikka hämmästyttää.

Viesti Kirjoittaja wuoto »

Jännä juttu kun kaikki vaihteet kuitenkin toimii eikä muuta ongelmaa ole. Mitään ylimääräisiä ääniäkään ei kuulu.
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: C4:n logiikka hämmästyttää.

Viesti Kirjoittaja Late »

Ihan arvuuttelua. Mutta onko siis laatikkokin vm 73? Jos on niin niissähän erilainen logiikka valitsimessa (taisi tulla 67->, eli se perinteinen PRND21. Eli siis laatikon ohjaus myös erilainen. Voisiko vaikuttaa asiaan?
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
wuoto
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 18 Helmi 2019, 12:50
Auto: Ford Mustang 1964.

Re: C4:n logiikka hämmästyttää.

Viesti Kirjoittaja wuoto »

Laatikon vuosimallia en tiedä mutta toi diagnoosi kuulostaa järkevältä. Minkälainen vaihdelogiikka noissa uudemmissa laatikoissa on. Sopiiko tuo kuvailemani niihin.
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: C4:n logiikka hämmästyttää.

Viesti Kirjoittaja Late »

Logiikka niissä sama kuin ihan vielä nykyajan vehkeissäkin
P parkki
R pakki
N vapaa
D ajo, käyttää 1-3
2 pelkkä 2
1 pelkkä 1
Eli sikäli sopisi sun laatikon toiminta tuohon tuoreempaan että kaavion alin on pakkoykkönen ja toiseksi alin pakkokakkonen vissiinkin.
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
JVU/65-HT
Addikti
Viestit: 387
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 07:27
Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe
Paikkakunta: Pupuputka /Tuusula

Re: C4:n logiikka hämmästyttää.

Viesti Kirjoittaja JVU/65-HT »

Juu noinhan sen täytyykin olla tietysti. My bad :sorry13:
Tarinoin tossa aikasemmassa komentissa 65 mallin C4 ominaisuuksista.
Itte taistelen parhaillaan 79 Lincolnin C6 kanssa.
-Jarkki-

79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE :pamputtaa:
Avatar
wuoto
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 18 Helmi 2019, 12:50
Auto: Ford Mustang 1964.

Re: C4:n logiikka hämmästyttää.

Viesti Kirjoittaja wuoto »

Noinhan se on, eli PRND21. Ja löytyyhän siellä D asennossa kaikki 1-3 vaihteetkin. Täytyy jossain kohtaa päivittää tuon shifterin kaavio oikeaksi, häiritsee sen verran.
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: C4:n logiikka hämmästyttää.

Viesti Kirjoittaja Late »

Hyvä hyvä! Halpa vika :peukku:

Muuta kuin kovaa ajoa. Ja nythän voi "laatikkoremontin" budjetin käyttää johonkin muuhun mukavaan :idea:
Late

-84 Mustang SVO
Vastaa Viestiin