Sivu 1/1

351 Cleveland:n läppärin letkujen oikeat paikat

Lähetetty: 11 Helmi 2019, 10:36
Kirjoittaja Jappe-1
Eli, ko, koneessa on lämppärin letkuille kaksi paikkaa, toinen vesipumpussa ja toinen siinä lohkossa, termarin vieressä, Kumpi niistä on lähtö ja paluu?
Auto on tehtaalta tullessa varustettu ilmastoinnilla ,jotka on jo Jenkeissä poistettu rajulla kädellä. Koneelta tulevat letkut on vedetty täysin suoraan lämppärin kennolle,eli kuuma on koko ajan,lämpötila säädin vaikuttaa vain johonkin ilman ohjausläppään, joka on kennon vieressä (päällä) lämppäri kotelossa:kävi mielessä laittaa ihan manuaalinen lämpötilan säätö venttiili, ennen kennoa ja sille säätö vaijerilla.Kumpaan letkuun se pitäisi kytkeä?
Mitenkä te muut olette tälläisen asian ratkaisseet,vai oletteko rakentaneet uudelleen alipaine-säätöiseksi?

Re: 351 Cleveland:n läppärin letkujen oikeat paikat

Lähetetty: 11 Helmi 2019, 11:07
Kirjoittaja Pertti
Lähtee kannesta ja paluu pumpulle, jos sillä on mitään merkitystä.

Jatkuvasti kuuma kenno on siksi, että lämpötilan vaihto olisi nopeaa. Kun säädetään hanalla, on muutoksessa aina viive....läpillä ohjattuna muuttuu heti. Jos läppien tiivistys on huonossa kunnossa, lämmintä ilmaa vuotaa sisätilaan. Jos jäähdytys on toiminnassa vuoto ei haittaa, mutta ilman se kyllä lämmittää kesällä aikalailla.

Joissakin autoissa tuo kierto pitää olla vapaa, että jäähdytys toimisi kunnolla.

Omassa earlyssä oli amerikan takkutukan jäljiltä kesää varten pallohana letkussa, joten kai se moottorin jäähdytyskin on silloin toiminut riittävästi.

edit. Korjattu lähtö-paluu jäljempänä olevan Kaaran postauksen mukaiseksi

Re: 351 Cleveland:n läppärin letkujen oikeat paikat

Lähetetty: 11 Helmi 2019, 12:07
Kirjoittaja Firebolt
Voisihan siihen letkujen väliin laittaa kesäksi venttiilin jolloin tulisi vapaakierto joka ohittaisi kennon. Venttiilin sulkeminen saisi nesteen taas kiertämään kennon kautta eikä hirmuista viivettä lämmittämisessä pitäisi tulla.

Re: 351 Cleveland:n läppärin letkujen oikeat paikat

Lähetetty: 11 Helmi 2019, 14:45
Kirjoittaja Jappe-1
Kiitos vastuksista / ohjeista.
Kaaran laittamassa kuvassa oleva ympyröity putki on juuri sama ,mikä minunkin autosta löytyy.

Re: 351 Cleveland:n läppärin letkujen oikeat paikat

Lähetetty: 11 Helmi 2019, 15:58
Kirjoittaja Kopekka
Jos 71-73 koni, niin ei ole kummoinen homma rempata lämppärin boxi. Samaten säädin vivut, ovat aika hepposta peltiä vääntymään.
Vaijerien säätö myös kohdalleen, niin pysyy koppi viileänä. :wink: