351 Cleveland:n läppärin letkujen oikeat paikat
351 Cleveland:n läppärin letkujen oikeat paikat
Eli, ko, koneessa on lämppärin letkuille kaksi paikkaa, toinen vesipumpussa ja toinen siinä lohkossa, termarin vieressä, Kumpi niistä on lähtö ja paluu?
Auto on tehtaalta tullessa varustettu ilmastoinnilla ,jotka on jo Jenkeissä poistettu rajulla kädellä. Koneelta tulevat letkut on vedetty täysin suoraan lämppärin kennolle,eli kuuma on koko ajan,lämpötila säädin vaikuttaa vain johonkin ilman ohjausläppään, joka on kennon vieressä (päällä) lämppäri kotelossa:kävi mielessä laittaa ihan manuaalinen lämpötilan säätö venttiili, ennen kennoa ja sille säätö vaijerilla.Kumpaan letkuun se pitäisi kytkeä?
Mitenkä te muut olette tälläisen asian ratkaisseet,vai oletteko rakentaneet uudelleen alipaine-säätöiseksi?
Auto on tehtaalta tullessa varustettu ilmastoinnilla ,jotka on jo Jenkeissä poistettu rajulla kädellä. Koneelta tulevat letkut on vedetty täysin suoraan lämppärin kennolle,eli kuuma on koko ajan,lämpötila säädin vaikuttaa vain johonkin ilman ohjausläppään, joka on kennon vieressä (päällä) lämppäri kotelossa:kävi mielessä laittaa ihan manuaalinen lämpötilan säätö venttiili, ennen kennoa ja sille säätö vaijerilla.Kumpaan letkuun se pitäisi kytkeä?
Mitenkä te muut olette tälläisen asian ratkaisseet,vai oletteko rakentaneet uudelleen alipaine-säätöiseksi?
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: 351 Cleveland:n läppärin letkujen oikeat paikat
Lähtee kannesta ja paluu pumpulle, jos sillä on mitään merkitystä.
Jatkuvasti kuuma kenno on siksi, että lämpötilan vaihto olisi nopeaa. Kun säädetään hanalla, on muutoksessa aina viive....läpillä ohjattuna muuttuu heti. Jos läppien tiivistys on huonossa kunnossa, lämmintä ilmaa vuotaa sisätilaan. Jos jäähdytys on toiminnassa vuoto ei haittaa, mutta ilman se kyllä lämmittää kesällä aikalailla.
Joissakin autoissa tuo kierto pitää olla vapaa, että jäähdytys toimisi kunnolla.
Omassa earlyssä oli amerikan takkutukan jäljiltä kesää varten pallohana letkussa, joten kai se moottorin jäähdytyskin on silloin toiminut riittävästi.
edit. Korjattu lähtö-paluu jäljempänä olevan Kaaran postauksen mukaiseksi
Jatkuvasti kuuma kenno on siksi, että lämpötilan vaihto olisi nopeaa. Kun säädetään hanalla, on muutoksessa aina viive....läpillä ohjattuna muuttuu heti. Jos läppien tiivistys on huonossa kunnossa, lämmintä ilmaa vuotaa sisätilaan. Jos jäähdytys on toiminnassa vuoto ei haittaa, mutta ilman se kyllä lämmittää kesällä aikalailla.
Joissakin autoissa tuo kierto pitää olla vapaa, että jäähdytys toimisi kunnolla.
Omassa earlyssä oli amerikan takkutukan jäljiltä kesää varten pallohana letkussa, joten kai se moottorin jäähdytyskin on silloin toiminut riittävästi.
edit. Korjattu lähtö-paluu jäljempänä olevan Kaaran postauksen mukaiseksi
Viimeksi muokannut Pertti, 11 Helmi 2019, 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 351 Cleveland:n läppärin letkujen oikeat paikat
Voisihan siihen letkujen väliin laittaa kesäksi venttiilin jolloin tulisi vapaakierto joka ohittaisi kennon. Venttiilin sulkeminen saisi nesteen taas kiertämään kennon kautta eikä hirmuista viivettä lämmittämisessä pitäisi tulla.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: 351 Cleveland:n läppärin letkujen oikeat paikat
Kiitos vastuksista / ohjeista.
Kaaran laittamassa kuvassa oleva ympyröity putki on juuri sama ,mikä minunkin autosta löytyy.
Kaaran laittamassa kuvassa oleva ympyröity putki on juuri sama ,mikä minunkin autosta löytyy.
Re: 351 Cleveland:n läppärin letkujen oikeat paikat
Jos 71-73 koni, niin ei ole kummoinen homma rempata lämppärin boxi. Samaten säädin vivut, ovat aika hepposta peltiä vääntymään.
Vaijerien säätö myös kohdalleen, niin pysyy koppi viileänä.
Vaijerien säätö myös kohdalleen, niin pysyy koppi viileänä.

71 Mach1 351C 4v
Ford Mondeo Wagon 2017 1,6 Ecoboost
Ford Mondeo Wagon 2017 1,6 Ecoboost