Sivu 1/2

1966 Mustang FB-kori 2003 Cobran alustalla

Lähetetty: 27 Heinä 2005, 22:49
Kirjoittaja raunoh
A real cool project Mustang ?

Old timer-look, mutta moderni tekniikka ja ajo-ominaisuudet.

Saisikohan Suomessa luvat ? Ja ellei, ja toisi valmiina autona, niin olisiko vero/tulli/rekisteröintikohtelu "vanhan" eli 1966 Mustangin, vai 2003 Mustangin mukaan ?!? Kuskin ovessa kun on 1966 VIN-lätkä paikoillaan, samoin lukkotapissa vuoden 1965-66 kk-stanssaus ja kait lokasuojan osassakin stanssattu 1966:n VIN tallessa.


http://www.frameswholesaler.com/SN65/

Lähetetty: 28 Heinä 2005, 04:06
Kirjoittaja JaniC
Kyllä pojilla on hommaa ainakin peltitöiden kanssa. :shock: :shock:

Lähetetty: 28 Heinä 2005, 08:07
Kirjoittaja NoNeed4Boost
Asiallinen projekti!

Prosentit oikein lupia varten varmaan olis ongelma.
Mutta..
Pohjalevyä katsastusmies ei varmasti huomaisi kun sen kunnolla tekisi ja jättäisi asian mainitsematta, tekniikanhan saisi vaihtaa kun tuolle ahtimelle vaan saisi luvat. Etu- kelkka + coil-overit + ohjaus menee muutoskatsastuksena ja IRS:sä ehkä pätevillä papereilla, PIENI mahdollisuus jopa olisi että siihen ei kiinnitettäisi mitään huomiota. Fox koppasessa eivät ainakaan moisella päätään vaivanneet. No onhan tuossa kyllä vuosia välissä..

Lähetetty: 28 Heinä 2005, 08:27
Kirjoittaja Tapsa
Joo! tämä on sitä todellista peltitaidetta! :wink: herroilla
visiot ovat aika selkeät! monet kilpuritkin muotoutuvat
samalla tavalla tosin putkirunkoisena...
Olen ollut mukana muutamassa vastaavassa proggiksessa
jotka ovat ollet vanhaa koppa ja uudempi alusta/runko swäpissä
samalla saa instant droppingin tehtyä jos haluaa matalaa ride heightiä...
ajomukavuuden kärsimättä mutta töitä vaatii paljon! aina
tämäntyyliset kori swäpit tämä yksilö on mielestäni hienosti
jalostettu vanhakoppainen :D

Lähetetty: 28 Heinä 2005, 08:53
Kirjoittaja Fastback
Tuossa kiteytyy mun päiväunet oman '65 Fastbackin varalle. Moderni dohc 4,6 (tai 5,0 crate) ja viispykäläinen laatikko. En mä tosin ihan noin radikaalia alusta/peltimuutoksia ole ajatellut. Jeesus, että näyttää matalalta!!!! Tosi pro ratalookki. Tuolta mun mielestä tuollaisen kuuluukin näyttää! Tuohon sopisi vielä lievä choppauskin ehkä...
Kuva

Lähetetty: 28 Heinä 2005, 10:33
Kirjoittaja janne260
Fastback kirjoitti:Tuolta mun mielestä tuollaisen kuuluukin näyttää! Tuohon sopisi vielä lievä choppauskin ehkä...
Hieno on kehitelmä. hattua pitää nostaa ennakkoluulottomasta lähestymisestä.
Muuten oon Jari kanssas tästä aikalailla samaa mieltä, mutta choppaaminen muuttais maailman ehkä hienoimman katto/perä linjan suhteita. Joten mieluumin se pitäis sektioida, mikä toki olis työläämpää, jos tarpeellistakaan.

Mutta nyt kyllä pitäis ROKIn kommentoida ehdottomasti tätä autorakennelmaa.

Lähetetty: 28 Heinä 2005, 11:12
Kirjoittaja Tarkkailija
janne260 kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Tuolta mun mielestä tuollaisen kuuluukin näyttää! Tuohon sopisi vielä lievä choppauskin ehkä...
mutta choppaaminen muuttais maailman ehkä hienoimman katto/perä linjan suhteita.
Aivan, ei mitään choppailua. Kori oltava alkuperäiskuosissa, muuten menee piloille

Lähetetty: 28 Heinä 2005, 13:04
Kirjoittaja Fastback
rtm kirjoitti:
janne260 kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Tuolta mun mielestä tuollaisen kuuluukin näyttää! Tuohon sopisi vielä lievä choppauskin ehkä...
mutta choppaaminen muuttais maailman ehkä hienoimman katto/perä linjan suhteita.
Aivan, ei mitään choppailua. Kori oltava alkuperäiskuosissa, muuten menee piloille
No nyt Janne puhuu asiaa, joo pelkkä choppaus pilaa linjan, mutta koko katon madaltaminen/jatkaminen/levittäminen pitäisi suhteen edelleen kauniina. Pelkkä etutolppien katkaisu tekisi autosta ruman.

Lähetetty: 28 Heinä 2005, 13:17
Kirjoittaja Aku_81
Fastback kirjoitti:
rtm kirjoitti:
janne260 kirjoitti: mutta choppaaminen muuttais maailman ehkä hienoimman katto/perä linjan suhteita.
Aivan, ei mitään choppailua. Kori oltava alkuperäiskuosissa, muuten menee piloille
No nyt Janne puhuu asiaa, joo pelkkä choppaus pilaa linjan, mutta koko katon madaltaminen/jatkaminen/levittäminen pitäisi suhteen edelleen kauniina. Pelkkä etutolppien katkaisu tekisi autosta ruman.
Saattais olla hankalaa saada chopatusta fastbackistä millään tavalla tyylikäs vaikka mitä tekis, ehkä ht:stä sais :?:

Lähetetty: 28 Heinä 2005, 14:10
Kirjoittaja Mexico65
Fastback kirjoitti: Jeesus, että näyttää matalalta!!!! Tosi pro ratalookki. Tuolta mun mielestä tuollaisen kuuluukin näyttää! Tuohon sopisi vielä lievä choppauskin ehkä...
Jep korkeus kohdallaan, saatta tulla ahdasta alla.
Kun tuota omaani olen joskus zoomallut niin olen tullut siihen johtopäätökseen ettei juurikaan enää kannata madaltaa jos aikoo vielä mormaali liikenteessä ajella. Nytkin rojut raapii maata sopivissa heitoissa, vai onkohan mulla liian pehmeä jousitus? Rata käyttöön voisi madaltaa ja jäykistää niin että maavara olisi 5 cm joka on minimi jousto pitäisi säätää noin 2-3 cm:iin. Näin ollen öljypohja ja putket olisivat matalimmat kohdat.
Ja jos lipsahtaisi niin rojut saataisi ilkeästi raapaista kantareen reunaa.
Suomen maanteillä on hyvin yleisesti noin 5 cm urat joten auto raapisi tienpintaa kilometri tolkulla.

Tosi hyvä projekti, mielenkintoista nähdä joskus lopputulos.

Lähetetty: 28 Heinä 2005, 19:35
Kirjoittaja JaniC
Jos todella meinaa ajaa autolla normaalisti, niin ei pidä madaltaa autoa ollenkaan. Omassa 95'¨GTS:ssä oli 3,5cm madallus ja otti kiinni joka paikassa mm. parkkihallissa, töyssyissä...yms. Suoraan sanottuna ihan perseestä nuo madallukset. Vaihdoin juuri pois tuon madallus-sarjan alkuperäiskorkuisiin jousiin ja nyt on paljon parempi ajaa.

Jani

Lähetetty: 28 Heinä 2005, 21:27
Kirjoittaja ROKI
janne260 kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Tuolta mun mielestä tuollaisen kuuluukin näyttää! Tuohon sopisi vielä lievä choppauskin ehkä...
Hieno on kehitelmä. hattua pitää nostaa ennakkoluulottomasta lähestymisestä.
Muuten oon Jari kanssas tästä aikalailla samaa mieltä, mutta choppaaminen muuttais maailman ehkä hienoimman katto/perä linjan suhteita. Joten mieluumin se pitäis sektioida, mikä toki olis työläämpää, jos tarpeellistakaan.

Mutta nyt kyllä pitäis ROKIn kommentoida ehdottomasti tätä autorakennelmaa.
Miksi ihmeessä minun kommentoida, noh jospa sitten, tuossa on ollut asiansa osaava porukka hommissa, täsmällistä työtä hyvin tehty. Voishan tuommosen toteuttaa kun joku ökyrikas maksais sen alusta loppuun, kyllä Suomesta löytyy kädentaitoa tuollaiseen projektiin. Mutta onhan melkein tuollainen tullut tehtyäkin, kori vain säilyi entisennäköisenä, tässäpä tämä kommentti oli.

Lähetetty: 28 Heinä 2005, 22:59
Kirjoittaja ROKI
Pitää viellä vähän kommentoida lisää, kun kattelin nuo kuvasarjat niin siihen asti meni kaik hyvin, kunnes taakse herrat liimasi kuitukaaret perseeksi meni. Luulin että laittaahan ne peltikaaret taakse, kissanpierut kaikki muutokset muuten pellistä taitavasti tehtynä, mut tulihan se jenkkijen tura paikka systeemi viellä esiin. Sikaliimaa ja lasikuitua, niillä oli aiemmin pelti kaari jo paikallaan vaan ei kelvannu tähän loppui minun kehut tuosta rysästä.

Lähetetty: 29 Heinä 2005, 09:12
Kirjoittaja Fastback
ROKI kirjoitti:Pitää viellä vähän kommentoida lisää, kun kattelin nuo kuvasarjat niin siihen asti meni kaik hyvin, kunnes taakse herrat liimasi kuitukaaret perseeksi meni. Luulin että laittaahan ne peltikaaret taakse, kissanpierut kaikki muutokset muuten pellistä taitavasti tehtynä, mut tulihan se jenkkijen tura paikka systeemi viellä esiin. Sikaliimaa ja lasikuitua, niillä oli aiemmin pelti kaari jo paikallaan vaan ei kelvannu tähän loppui minun kehut tuosta rysästä.
Jep, kumma homma kun ei saa pellistä kaaria, vähän rengas tölväisee kuitukaareen ja se on "moro" - vanhoja vettejä liian isoilla kummeilla kun on nähny niin kyllä ne kuidut halkeilee. Pellistä se pitää olla. Jos maksimaalinen painonsäästö on tavoitteena, kuten joissain rataluokissa niin silloin kuitua käytetään, mutta en siltikään kyllä pyörän kaariin laittaisi.

Lähetetty: 29 Heinä 2005, 20:11
Kirjoittaja ROKI
Joo on niillä jenkeillä ihmeellinen ajatuksenkulku, ensin tehdään mittatarkkaa työtä korioikasupenkissä, ja kaikkimahdollinen pellistä kuitenkin sitten rykästään loppuvaiheessa kuitua ja sikaliimaa. Ei muuten onnistus meikäläisen pajalla, varsinkin kun on noin mittavista koritöistä kysymys, eurohäksättimiin voi vedellä kuitu kittiä kylläkin. Mielipiteeni onkin että, muovia muoviautoihin, ja peltiä peltiautoihin, sellanen juttu viellä jos ei löydy valmista kaarta, se tehdään suorastapellistä samoin kuin ovet, on noitakin tullut taiteiltua. Pirunmoinen työ niitä tehdessä, mut kun saada pitää niin vasarä käteen ja takomaan, taipuu se suorapelti vaikka palloksi jos on tarvis, onhan AC Copratkin taottu suorasta alupellistä käsin. Hehkuttamalla tietenkin mut kumminkin käsin hakattuna.