1966 Mustang FB-kori 2003 Cobran alustalla
Valvoja: Ville K
-
- Addikti
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
1966 Mustang FB-kori 2003 Cobran alustalla
A real cool project Mustang ?
Old timer-look, mutta moderni tekniikka ja ajo-ominaisuudet.
Saisikohan Suomessa luvat ? Ja ellei, ja toisi valmiina autona, niin olisiko vero/tulli/rekisteröintikohtelu "vanhan" eli 1966 Mustangin, vai 2003 Mustangin mukaan ?!? Kuskin ovessa kun on 1966 VIN-lätkä paikoillaan, samoin lukkotapissa vuoden 1965-66 kk-stanssaus ja kait lokasuojan osassakin stanssattu 1966:n VIN tallessa.
http://www.frameswholesaler.com/SN65/
Old timer-look, mutta moderni tekniikka ja ajo-ominaisuudet.
Saisikohan Suomessa luvat ? Ja ellei, ja toisi valmiina autona, niin olisiko vero/tulli/rekisteröintikohtelu "vanhan" eli 1966 Mustangin, vai 2003 Mustangin mukaan ?!? Kuskin ovessa kun on 1966 VIN-lätkä paikoillaan, samoin lukkotapissa vuoden 1965-66 kk-stanssaus ja kait lokasuojan osassakin stanssattu 1966:n VIN tallessa.
http://www.frameswholesaler.com/SN65/
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Asiallinen projekti!
Prosentit oikein lupia varten varmaan olis ongelma.
Mutta..
Pohjalevyä katsastusmies ei varmasti huomaisi kun sen kunnolla tekisi ja jättäisi asian mainitsematta, tekniikanhan saisi vaihtaa kun tuolle ahtimelle vaan saisi luvat. Etu- kelkka + coil-overit + ohjaus menee muutoskatsastuksena ja IRS:sä ehkä pätevillä papereilla, PIENI mahdollisuus jopa olisi että siihen ei kiinnitettäisi mitään huomiota. Fox koppasessa eivät ainakaan moisella päätään vaivanneet. No onhan tuossa kyllä vuosia välissä..
Prosentit oikein lupia varten varmaan olis ongelma.
Mutta..
Pohjalevyä katsastusmies ei varmasti huomaisi kun sen kunnolla tekisi ja jättäisi asian mainitsematta, tekniikanhan saisi vaihtaa kun tuolle ahtimelle vaan saisi luvat. Etu- kelkka + coil-overit + ohjaus menee muutoskatsastuksena ja IRS:sä ehkä pätevillä papereilla, PIENI mahdollisuus jopa olisi että siihen ei kiinnitettäisi mitään huomiota. Fox koppasessa eivät ainakaan moisella päätään vaivanneet. No onhan tuossa kyllä vuosia välissä..
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
herroilla
visiot ovat aika selkeät! monet kilpuritkin muotoutuvat
samalla tavalla tosin putkirunkoisena...
Olen ollut mukana muutamassa vastaavassa proggiksessa
jotka ovat ollet vanhaa koppa ja uudempi alusta/runko swäpissä
samalla saa instant droppingin tehtyä jos haluaa matalaa ride heightiä...
ajomukavuuden kärsimättä mutta töitä vaatii paljon! aina
tämäntyyliset kori swäpit tämä yksilö on mielestäni hienosti
jalostettu vanhakoppainen

visiot ovat aika selkeät! monet kilpuritkin muotoutuvat
samalla tavalla tosin putkirunkoisena...
Olen ollut mukana muutamassa vastaavassa proggiksessa
jotka ovat ollet vanhaa koppa ja uudempi alusta/runko swäpissä
samalla saa instant droppingin tehtyä jos haluaa matalaa ride heightiä...
ajomukavuuden kärsimättä mutta töitä vaatii paljon! aina
tämäntyyliset kori swäpit tämä yksilö on mielestäni hienosti
jalostettu vanhakoppainen

- Fastback
- Over The Top
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Tuossa kiteytyy mun päiväunet oman '65 Fastbackin varalle. Moderni dohc 4,6 (tai 5,0 crate) ja viispykäläinen laatikko. En mä tosin ihan noin radikaalia alusta/peltimuutoksia ole ajatellut. Jeesus, että näyttää matalalta!!!! Tosi pro ratalookki. Tuolta mun mielestä tuollaisen kuuluukin näyttää! Tuohon sopisi vielä lievä choppauskin ehkä...

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Hieno on kehitelmä. hattua pitää nostaa ennakkoluulottomasta lähestymisestä.Fastback kirjoitti:Tuolta mun mielestä tuollaisen kuuluukin näyttää! Tuohon sopisi vielä lievä choppauskin ehkä...
Muuten oon Jari kanssas tästä aikalailla samaa mieltä, mutta choppaaminen muuttais maailman ehkä hienoimman katto/perä linjan suhteita. Joten mieluumin se pitäis sektioida, mikä toki olis työläämpää, jos tarpeellistakaan.
Mutta nyt kyllä pitäis ROKIn kommentoida ehdottomasti tätä autorakennelmaa.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
-
- Aktiivi
- Fastback
- Over The Top
- Viesti:
No nyt Janne puhuu asiaa, joo pelkkä choppaus pilaa linjan, mutta koko katon madaltaminen/jatkaminen/levittäminen pitäisi suhteen edelleen kauniina. Pelkkä etutolppien katkaisu tekisi autosta ruman.rtm kirjoitti:Aivan, ei mitään choppailua. Kori oltava alkuperäiskuosissa, muuten menee piloillejanne260 kirjoitti:mutta choppaaminen muuttais maailman ehkä hienoimman katto/perä linjan suhteita.Fastback kirjoitti:Tuolta mun mielestä tuollaisen kuuluukin näyttää! Tuohon sopisi vielä lievä choppauskin ehkä...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
Saattais olla hankalaa saada chopatusta fastbackistä millään tavalla tyylikäs vaikka mitä tekis, ehkä ht:stä saisFastback kirjoitti:No nyt Janne puhuu asiaa, joo pelkkä choppaus pilaa linjan, mutta koko katon madaltaminen/jatkaminen/levittäminen pitäisi suhteen edelleen kauniina. Pelkkä etutolppien katkaisu tekisi autosta ruman.rtm kirjoitti:Aivan, ei mitään choppailua. Kori oltava alkuperäiskuosissa, muuten menee piloillejanne260 kirjoitti: mutta choppaaminen muuttais maailman ehkä hienoimman katto/perä linjan suhteita.

Jep korkeus kohdallaan, saatta tulla ahdasta alla.Fastback kirjoitti: Jeesus, että näyttää matalalta!!!! Tosi pro ratalookki. Tuolta mun mielestä tuollaisen kuuluukin näyttää! Tuohon sopisi vielä lievä choppauskin ehkä...
Kun tuota omaani olen joskus zoomallut niin olen tullut siihen johtopäätökseen ettei juurikaan enää kannata madaltaa jos aikoo vielä mormaali liikenteessä ajella. Nytkin rojut raapii maata sopivissa heitoissa, vai onkohan mulla liian pehmeä jousitus? Rata käyttöön voisi madaltaa ja jäykistää niin että maavara olisi 5 cm joka on minimi jousto pitäisi säätää noin 2-3 cm:iin. Näin ollen öljypohja ja putket olisivat matalimmat kohdat.
Ja jos lipsahtaisi niin rojut saataisi ilkeästi raapaista kantareen reunaa.
Suomen maanteillä on hyvin yleisesti noin 5 cm urat joten auto raapisi tienpintaa kilometri tolkulla.
Tosi hyvä projekti, mielenkintoista nähdä joskus lopputulos.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Mega-addikti
- Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged - Paikkakunta: Vantaa
Jos todella meinaa ajaa autolla normaalisti, niin ei pidä madaltaa autoa ollenkaan. Omassa 95'¨GTS:ssä oli 3,5cm madallus ja otti kiinni joka paikassa mm. parkkihallissa, töyssyissä...yms. Suoraan sanottuna ihan perseestä nuo madallukset. Vaihdoin juuri pois tuon madallus-sarjan alkuperäiskorkuisiin jousiin ja nyt on paljon parempi ajaa.
Jani
Jani
Miksi ihmeessä minun kommentoida, noh jospa sitten, tuossa on ollut asiansa osaava porukka hommissa, täsmällistä työtä hyvin tehty. Voishan tuommosen toteuttaa kun joku ökyrikas maksais sen alusta loppuun, kyllä Suomesta löytyy kädentaitoa tuollaiseen projektiin. Mutta onhan melkein tuollainen tullut tehtyäkin, kori vain säilyi entisennäköisenä, tässäpä tämä kommentti oli.janne260 kirjoitti:Hieno on kehitelmä. hattua pitää nostaa ennakkoluulottomasta lähestymisestä.Fastback kirjoitti:Tuolta mun mielestä tuollaisen kuuluukin näyttää! Tuohon sopisi vielä lievä choppauskin ehkä...
Muuten oon Jari kanssas tästä aikalailla samaa mieltä, mutta choppaaminen muuttais maailman ehkä hienoimman katto/perä linjan suhteita. Joten mieluumin se pitäis sektioida, mikä toki olis työläämpää, jos tarpeellistakaan.
Mutta nyt kyllä pitäis ROKIn kommentoida ehdottomasti tätä autorakennelmaa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Pitää viellä vähän kommentoida lisää, kun kattelin nuo kuvasarjat niin siihen asti meni kaik hyvin, kunnes taakse herrat liimasi kuitukaaret perseeksi meni. Luulin että laittaahan ne peltikaaret taakse, kissanpierut kaikki muutokset muuten pellistä taitavasti tehtynä, mut tulihan se jenkkijen tura paikka systeemi viellä esiin. Sikaliimaa ja lasikuitua, niillä oli aiemmin pelti kaari jo paikallaan vaan ei kelvannu tähän loppui minun kehut tuosta rysästä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Fastback
- Over The Top
- Viesti:
Jep, kumma homma kun ei saa pellistä kaaria, vähän rengas tölväisee kuitukaareen ja se on "moro" - vanhoja vettejä liian isoilla kummeilla kun on nähny niin kyllä ne kuidut halkeilee. Pellistä se pitää olla. Jos maksimaalinen painonsäästö on tavoitteena, kuten joissain rataluokissa niin silloin kuitua käytetään, mutta en siltikään kyllä pyörän kaariin laittaisi.ROKI kirjoitti:Pitää viellä vähän kommentoida lisää, kun kattelin nuo kuvasarjat niin siihen asti meni kaik hyvin, kunnes taakse herrat liimasi kuitukaaret perseeksi meni. Luulin että laittaahan ne peltikaaret taakse, kissanpierut kaikki muutokset muuten pellistä taitavasti tehtynä, mut tulihan se jenkkijen tura paikka systeemi viellä esiin. Sikaliimaa ja lasikuitua, niillä oli aiemmin pelti kaari jo paikallaan vaan ei kelvannu tähän loppui minun kehut tuosta rysästä.
Joo on niillä jenkeillä ihmeellinen ajatuksenkulku, ensin tehdään mittatarkkaa työtä korioikasupenkissä, ja kaikkimahdollinen pellistä kuitenkin sitten rykästään loppuvaiheessa kuitua ja sikaliimaa. Ei muuten onnistus meikäläisen pajalla, varsinkin kun on noin mittavista koritöistä kysymys, eurohäksättimiin voi vedellä kuitu kittiä kylläkin. Mielipiteeni onkin että, muovia muoviautoihin, ja peltiä peltiautoihin, sellanen juttu viellä jos ei löydy valmista kaarta, se tehdään suorastapellistä samoin kuin ovet, on noitakin tullut taiteiltua. Pirunmoinen työ niitä tehdessä, mut kun saada pitää niin vasarä käteen ja takomaan, taipuu se suorapelti vaikka palloksi jos on tarvis, onhan AC Copratkin taottu suorasta alupellistä käsin. Hehkuttamalla tietenkin mut kumminkin käsin hakattuna.