Simpukan korjaussarjat Mustang vs Fairlane/Ranchero?
Lähetetty: 31 Joulu 2018, 20:25
Onko näistä tietoa käytännön yhteensopivuuksista? Jotakin olen saanut selville: Vuosi -67 näköjään vedenjakaja sektoriakselin paksuuden(1" vs 1-1/8") ja rattiakselin pituuden(pitkä "yhtä puuta" vai lyhyt nivelellä) kanssa, voi sille vuodelle olla miten päin vaan näissä peleissä ?
Vanhimpiin musseihin oli tuo 1" setti, kuten Scott Drake Steering Box Rebuild Kit 1" 1965-1967, C5ZZ-3548-RK.
Uudempiin oli Scott Drake Steering Box Rebuild Kit 1-1/8" 1967-1970, C7ZZ-3548-RK
Varmaan muitakin sarjoja löytyy, hinnat pyörii 85-100Usd jenkeissä.
Tuo jälkimmäinen kiinnostaa, koska vaikkei Mussen boksit käy fyysisiltä mitoiltaan Faikkuun/Rancheroon, niin sisäisesti saattaisivat olla samaa rautaa. Olisiko vahvistusta tälle kellään? Suoraan kun ei juuri mainosteta Faikku/Ranchero-simpukoille korjaussarjoja.
Tiedossa on, ettei aivan helppo homma ole tuo kunnostus ja vaatii tarkat esikireydet yms tiedot kootessa. Ajattelin jos sen verran katsoisi sisään tässä talvella, kannattaako tuon kunnostukseen ylipäätään ruveta. Onko tähän kellään kokemuksia? Väljyyttä on sen verran liikaa, ettei säätämällä saa pois ja täytetyt rasvat valskaa ylos(vaikka oikeaa tavaraa pitäisi olla).
Autoni siis -67 Ranchero V8, ja tehostamaton ohjausboksi koodilla SMA C(vastaava tieten teknisesti HCA CA), eli sektoriakseli 1-1/8" ja yhtä puuta rattiin asti.
Vanhimpiin musseihin oli tuo 1" setti, kuten Scott Drake Steering Box Rebuild Kit 1" 1965-1967, C5ZZ-3548-RK.
Uudempiin oli Scott Drake Steering Box Rebuild Kit 1-1/8" 1967-1970, C7ZZ-3548-RK
Varmaan muitakin sarjoja löytyy, hinnat pyörii 85-100Usd jenkeissä.
Tuo jälkimmäinen kiinnostaa, koska vaikkei Mussen boksit käy fyysisiltä mitoiltaan Faikkuun/Rancheroon, niin sisäisesti saattaisivat olla samaa rautaa. Olisiko vahvistusta tälle kellään? Suoraan kun ei juuri mainosteta Faikku/Ranchero-simpukoille korjaussarjoja.
Tiedossa on, ettei aivan helppo homma ole tuo kunnostus ja vaatii tarkat esikireydet yms tiedot kootessa. Ajattelin jos sen verran katsoisi sisään tässä talvella, kannattaako tuon kunnostukseen ylipäätään ruveta. Onko tähän kellään kokemuksia? Väljyyttä on sen verran liikaa, ettei säätämällä saa pois ja täytetyt rasvat valskaa ylos(vaikka oikeaa tavaraa pitäisi olla).
Autoni siis -67 Ranchero V8, ja tehostamaton ohjausboksi koodilla SMA C(vastaava tieten teknisesti HCA CA), eli sektoriakseli 1-1/8" ja yhtä puuta rattiin asti.