Simpukan korjaussarjat Mustang vs Fairlane/Ranchero?

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Ford67
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Maalis 2017, 15:16
Auto: Fairlane Ranchero -67 302W Toploader 8"
Falcon -68 408W C4 8"
Paikkakunta: Kalajokilaakso

Simpukan korjaussarjat Mustang vs Fairlane/Ranchero?

Viesti Kirjoittaja Ford67 »

Onko näistä tietoa käytännön yhteensopivuuksista? Jotakin olen saanut selville: Vuosi -67 näköjään vedenjakaja sektoriakselin paksuuden(1" vs 1-1/8") ja rattiakselin pituuden(pitkä "yhtä puuta" vai lyhyt nivelellä) kanssa, voi sille vuodelle olla miten päin vaan näissä peleissä ?

Vanhimpiin musseihin oli tuo 1" setti, kuten Scott Drake Steering Box Rebuild Kit 1" 1965-1967, C5ZZ-3548-RK.
Uudempiin oli Scott Drake Steering Box Rebuild Kit 1-1/8" 1967-1970, C7ZZ-3548-RK
Varmaan muitakin sarjoja löytyy, hinnat pyörii 85-100Usd jenkeissä.

Tuo jälkimmäinen kiinnostaa, koska vaikkei Mussen boksit käy fyysisiltä mitoiltaan Faikkuun/Rancheroon, niin sisäisesti saattaisivat olla samaa rautaa. Olisiko vahvistusta tälle kellään? Suoraan kun ei juuri mainosteta Faikku/Ranchero-simpukoille korjaussarjoja.

Tiedossa on, ettei aivan helppo homma ole tuo kunnostus ja vaatii tarkat esikireydet yms tiedot kootessa. Ajattelin jos sen verran katsoisi sisään tässä talvella, kannattaako tuon kunnostukseen ylipäätään ruveta. Onko tähän kellään kokemuksia? Väljyyttä on sen verran liikaa, ettei säätämällä saa pois ja täytetyt rasvat valskaa ylos(vaikka oikeaa tavaraa pitäisi olla).

Autoni siis -67 Ranchero V8, ja tehostamaton ohjausboksi koodilla SMA C(vastaava tieten teknisesti HCA CA), eli sektoriakseli 1-1/8" ja yhtä puuta rattiin asti.
Max, she is the last of the V8s! 600 horsepower through the wheels. She's meanness set to music and the bitch is born to run!
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Simpukan korjaussarjat Mustang vs Fairlane/Ranchero?

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Mulla olis käyttämätön tehostettu borgeson mid size fordiin. Ei ihan käynyt -67 ja -69 musseen. Kolmio mallin kiinnitys hieman heitti. Osa on myynnissä nettivaraosassa. Kuvaa ei ilmoituksessa ole, mutta osanumerolla löytyy kuva ja tietoa valmistajan sivulta. Jos kiinnostaa.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Simpukan korjaussarjat Mustang vs Fairlane/Ranchero?

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Jos on paalua niin osta tuo borgesoni, tulee paljon parempi ohjattavuus ja laittaa vielä se gm saginaw pumppu, niin on hyvä tehostus, ei liian kevyt vaan hyvä tuntuma. Omaan - 67 musseen sen laitoin ja ei voi kun kehua. :peukku:
Ford67
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Maalis 2017, 15:16
Auto: Fairlane Ranchero -67 302W Toploader 8"
Falcon -68 408W C4 8"
Paikkakunta: Kalajokilaakso

Re: Simpukan korjaussarjat Mustang vs Fairlane/Ranchero?

Viesti Kirjoittaja Ford67 »

FFreak kirjoitti: 02 Tammi 2019, 20:35 Mulla olis käyttämätön tehostettu borgeson mid size fordiin. Ei ihan käynyt -67 ja -69 musseen. Kolmio mallin kiinnitys hieman heitti. Osa on myynnissä nettivaraosassa. Kuvaa ei ilmoituksessa ole, mutta osanumerolla löytyy kuva ja tietoa valmistajan sivulta. Jos kiinnostaa.
Joo uskon itsekin, että borgeson olisi toiminnaltaan paras vaihtoehto ja sekin on edelleen harkinnassa. Merkille olen pistänyt myynnissä olevan. Muutama juttu siinä tutkiessa tuli vastaan kustannuspuolen lisäksi mietintään:
- osia menis siis saginaw-pumppu(muu kuin borgeson halvempi?), kiinnike, hihnapyörät(kampiakselin päähän 2-urainen), letkut. muuta?
-kun Toploader swap tulossa, niin alkuperäisessä kytkinvivustossa z-bar ei mahdu enää polkimen puolelta.
-koska ei rättiniveltä, alkup. rattiakselia ja putkea pitää tieten muokata, borgesonin adapteri lienee järkevin vaihtoehto?

Hydraulikytkin ratkaisisi monta ongelmaa, pakosarja(paikalla pitkät 4-1, meneeköhän nekään alkup kytkinvivustolla?) ja ohjaus vapaasti valittavissa. Mustangin osat eroaa yllättävän paljon näissä kohti, vaikka alusta on melkein sama :?
Max, she is the last of the V8s! 600 horsepower through the wheels. She's meanness set to music and the bitch is born to run!
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Simpukan korjaussarjat Mustang vs Fairlane/Ranchero?

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Minä hain romikselta Sierrasta sen ohjaustehostimen pumpun ja jalkaosan, borgesonilta otin letkut ja rättinivelen.
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: Simpukan korjaussarjat Mustang vs Fairlane/Ranchero?

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Pumppu esim tosta.

https://www.uspartsperformance.fi/ohjau ... ruck-80-87

Kiinnike on helppo tehdä

Tosta muuta kamaa

https://www.uspartsperformance.fi/catal ... q=BORGESON

Omaani teetin letkut paikallisessa hydis liikkeessä ja liittimet tuli nippeli.fi kaupasta.

Suosittelen vaihtamaan tuohon.
Vastaa Viestiin